بهروز عطایی در گفتگو با برنا:

نگران بازی با لهستان نیستم!/ توانایی شکست هر تیمی را داریم

۱۳۹۴/۰۶/۱۹ - ۲۳:۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۱۶۸۴۲
نگران بازی با لهستان نیستم!/ توانایی شکست هر تیمی را داریم
مربی بادانش والیبال کشورمان گفت: بر خلاف بازی های قبل با حوصله بازی می کردیم و به ونزوئلا این اجازه را دادیم که خودش اشتباه کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بهروز عطایی مربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره بازی امروز ایران و ونزوئلا و همچنین بازی حساس روز شنبه با لهستان صحبت کرد.

وی ابتدا راجع به برد 3-0 ایران مقابل ونزوئلا که منجر به شش امتیازی شدن تیم ما شد؛ اظهار داشت: برد خیلی خوبی بود. نسبت به بازی های قبل بهتر بازی کردیم.تجربه همواره نشان داده که ما این چنین تورنمنت ها را خوب شروع نمی کنیم و کم کم با شرایط مسابقات آشنا می شویم. با اینکه ونزوئلا نسبت به تونس، قوی تر بود اما کیفیت بالای بچه های ما اجازه خودنمایی به آن ها را نداد.

عطایی در ادامه افزود: نکته جالب در بازی امروز این بود که تعداد امتیازها بین بازیکنان تقسیم شد و مثل بازی با تونس نبود که غفور 24 امتیاز بگیرد و فرد گرایی در تیم دیده شود. دیگر فاکتور مثبت ما این بود که بر خلاف بازی های قبل با حوصله بازی می کردیم و به ونزوئلا این اجازه را دادیم که خودش اشتباه کند. همین مساله باعث شد 21 امتیاز از خطاهای تیم حریف نصیب ما شود. این آمار برای ما 11 امتیاز بود که نشان می دهد ما با آرامش بیش تری بازی کردیم.

وی در ادامه یادآور شد: علی رغم انتقادی که مبنی بر دریافت های بد ایران می شود باید به عرضتان برسانم؛ میزان دریافت ما در بازی اول 65% و در بازی با تونس 75% بود و این خیلی خوب است. مطمئنم بچه ها در ادامه بهتر کار خواهند کرد و دلیل دو بازی بد ما در مسابقات می تواند کارشکنی ژاپن باشد که کادر فنی و فدراسیون از آن خرده می گرفتند.

مربی سابق تیم ملی ایران درباره بازی شنبه مقابل لهستان گفت: لهستان تیم قدرتمندی است و به نوعی شانس اصلی قهرمانی به حساب می آید.آن ها والیبال را منظم بازی می کنند و ثبات بسیار خوبی در کارشان دارند. اتفاقی که در تیم ما نمی افتد و اکثر اوقات سینوسی کار می کنیم و گاهی خوب هستیم و گاهی بد. این مشکل به صورت کلان هم در تیم ما رخ می دهد.

عطایی همچنین اذعان کرد: البته لازم به ذکر است که ما همواره مقابل تیم های بزرگ خوب بازی می کنیم و نباید بابت این گونه بزای های نگران باشیم. مشکل اصلی والیبال ما مقابل تیم های متوسطی چون آرژانتین، فرانسه و آلمان است و عواقب باختن به این گونه تیم ها به مراتب بیش تر از قبول شکست مقابل بزرگانی چون لهستان و ایتالیا و روسیه و ... است. در نهایت گمان می کنم اگر شنبه بچه ها در روز خوب خود باشند می توانند در هر تورنمنتی، هر تیمی را شکست دهند.

نظر شما