گزارش خبرنگار اعزامی برنا به تایلند؛

مولایی: هر چه زور زدم، نشد که طلا بگیرم/ رکوردهای وزنه بردار تایپه‌ای در حد جهانی بود

۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۲۳:۳۰:۴۷
کد خبر: ۳۱۷۲۸۲
مولایی: هر چه زور زدم، نشد که طلا بگیرم/ رکوردهای وزنه بردار تایپه‌ای در حد جهانی بود
وزنه بردار دسته فوق سنگین آسیا گفت: خوشحالم از اینکه به دنیای قهرمانی بازگشتم.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به تایلند، مدال نقره او حسن ختام تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند بود. مدالی که برای او دست کمی از طلا نداشت. پس از مصدومیت جدی که در بازی های آسیایی 2014 اینچئون برای زانویش ایجاد شد و کارش به تیغ جراحی کشید، مدت ها از میدان مسابقه دور بود. تا حدی که شاید کمتر کسی فکرش را می کرد بهادر مولایی، این جوان مازندرانی، بتواند به این زودی باز هم به میدان مسابقه برگردد اما حسین توکلی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری، به این جوان توانمند، که عنوان نایب قهرمانی دنیا را با خود یدک می کشد، بار دیگر اعتماد کرد و به او میدان داد تا خودش را ثابت کند.

رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا در تایلند نخستین میدان رسمی بهادر بعد از آن مصدومیت سنگین بود و او در غیاب بهداد سلیمی قهرمان جهان کار دشواری پیش رو داشت اما در نهایت نقره آسیا را با شایستگی به سینه زد تا به همه اعلام کند دوباره بازگشته.

مولایی در این دوره از پیکارهای آسیایی اگر چه نتوانست عنوان قهرمانی آسیا را به کاروان ایران اختصاص دهد اما از لحاظ آمادگی نشان داد بعد از تحمل دوره درمان زانویش، با تمرینات فشرده در اردوی تیم ملی دوباره بازگردد به گونه ای که بازهم بتوان روی او بعنوان یک فوق سنگین خوب در کنار بهداد سلیمی قویترین مرد وزنه برداری جهان حساب ویژه باز کرد. اگرچه بهادر در پوکت نتوانست از پس غول سیاه وزنه برداری تایپه ای ها برآید اما با توجه به شرایطی که داشت و مهمتر از همه مصدومیت سختی که پشت سر گذاشته بود، نمره قبولی گرفت و با پیشرفتی که داشته امید کادرفنی را برای موفقیت های آتی بیش از پیش تقویت کرد.

نایب قهرمان وزنه برداری قاره آسیا در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به تایلند درباره مدالی که گرفت، گفت: شرمنده ام که نتوانستم در آسیا صاحب سکوی نخست دسته فوق سنگین شوم. حقیقتا خیلی تلاش کردم تا قهرمانی را برای کاروان وزنه برداری ایران به دست بیاورم اما چه کنم که رقیبم از من سرحال تر و آماده تر بود.

وی درباره رقابت دشواری که با رقیب تایپه ای اش افزود: ثبت وزنه 245 کیلوگرم در رقابتهای آسیایی کار سختی است که این وزنه بردار چین تایپه ای از پس آن برآمد. بنابراین مطمئنا او برای رسیدن به این رکوردها، خیلی زحمت کشیده و تمریناتش بیشتر از من بوده، به همین دلیل هم سکوی نخست را به خود اختصاص داده است. وزنه بردار تایپه ای با تکرار این وزنه ها در رقابت های جهانی هم می تواند جزو 4 نفر اول شود، چون رکوردش خیلی خوب بود.

وی درباره وزنه هایی که خودش بالای سر برد و وزنه هایی که انداخت نیز گفت: هرچه در توان داشتم زیر وزنه ها زور زدم تا بتوانم با آمادگی نسبی که دارم قافیه را به رقیب آسیایی ام نبازم اما نشد چون با این توانایی رکوردی ام بیش از این نمی توانستم به رکوردهای سنگین حمله کنم.

بهادر از عملکردی که داشته، رضایت نسبی دارد: من در تایلند از این خوشحالم که توانستم بار دیگر در فاصله اندکی که برای آماده سازی و بازگشت به ترکیب اصلی تیم ملی داشتم به شرایط نرمال برسم و با پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت های آسیایی با کسب این نشان نقره دوباره به دنیای قهرمانی برگردم.

نایب قهرمان آسیا تاکید می کند که برای رقابت های جهانی آمریکا قطعا با شرایط متفاوت تر روی تخته خواهد رفت: مطمئنا وقتی برگردم ایران بدون وقفه تمریناتم را دنبال می کنم تا در مسابقات جهانی آمریکا با رکوردهایی به مراتب بالاتر از این به جمع مدعیان اصلی کسب سکوهای جهانی اضافه شوم. امیدوارم اگر کادرفنی در رقابت های جهانی 2015 امریکا به من اعتماد کرد، بتوانم آنجا که میدان اصلی نبرد برای کسب مدال مهم ومعتبر جهانی است سربلند خارج شده و شرمنده مردم و اهالی وزنه برداری نشوم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز