وزیر ورزش و جوانان اندونزی:

ایران در کشتی و وزنه برداری انقلاب بزرگی ایجاد کرده است

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۳:۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۷۵۹۳
ایران در کشتی و وزنه برداری انقلاب بزرگی ایجاد کرده است
وزیر ورزش و جوانان اندونزی با اشاره به برگزاری بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، گفت: می خواهیم از تجربیات و همچنین توان ورزشی ایران برای برگزاری این مسابقات بهره بگیریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ایمان نهراوی در دیدار با دکتر محمود گودرزی که به منظور امضای تفاهم نامه در زمینه ورزش و جوانان انجام شده است، این سفر را دنباله ملاقات رئیس جمهور ایران و اندونزی عنوان کرد و گفت: من به عنوان نماینده کشورم در ایران حضور دارم و امیدوارم بتوانیم در زمینه های ورزشی و جوانان روابطی عمیق تر داشته باشیم.

وی با تاکید به این نکته که ایران در رشته هایی نظیر وزنه برداری و کشتی سرآمد است، افزود: ایران در این رشته ها انقلاب بزرگی ایجاد کرده و رتبه بالایی در جهان به دست آورده است.

نهراوی ادامه داد: متاسفانه فوتبال اندونزی از سوی فدراسیون جهانی تحریم شده است و ما می خواهیم از تجربیات ایران در این رشته استفاده کنیم؛ همچنین ایران در سال 1974 میزبان بازی های آسیایی بود که بهره گیری از توان ورزشی و تجربیات فنی این کشور برای برگزاری بازی های آسیایی 2018 جاکارتا مدنظر ما است.

او اضافه کرد: بر این اساس ما می خواهیم با همکاری جدی تر، تمرینات مشترک و تبادل مربی روابط ورزشی خود را تقویت کنیم. ما آماده اعزام مربیان بدمینتون و ورزش های رزمی به ایران هستیم و می خواهیم از توان مربیان دوچرخه سواری، وزنه برداری و فوتبال ما را بهره مند کنید.

وزیر ورزش و جوانان اندونزی در پایان به اتحاد دو کشور مسلمان ایران و اندونزی در جهان تاکید کرد و گفت: امضای یادداشت تفاهم ورزش و جوانان ایران و اندونزی آغازی برای شروع همکاری دو کشور است و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت خوب ایران در این حوزه ها استفاده کنیم.

نهراوی در زمینه همکاری حوزه جوانان نیز اظهار داشت: جوانان آینده کشورها را رقم می زنند که امیدوارم تبادل تجربیات و همکاری جوانان ایران و اندونزی این حوزه را نیز ارتقاء دهد.

او با بیان این که از پیشنهادات ایران در خصوص ورزش بانوان استقبال خواهیم کرد، گفت: ما در ستاد بازی های آسیایی از توان و تجربه بانوان خود استفاده کرده ایم و موافق پیشنهادات همکاری شما هستیم؛ چراکه زنان مسلمان برای ما مهم هستند.

در ادامه این مراسم رباب شهریان معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ضمن خوشامدگویی به همپای دکتر گودرزی گفت: یکی از موضوعاتی که می تواند در این سفر مورد توافق قرار گیرد، ورزش بانوان است.

وی افزود: اندونزی دربرخی رشته های بانوان خوب عمل کرده است و در بازی های آسیایی و دیگر مسابقات نیز حضوری فعال دارد که امیدوارم بتوانیم از توان این کشور در حوزه زنان بهره ببریم.

شهریان وجه تشابه اسلامی بودن را مورد توجه قرار داد و گفت: بانوان مسلمان ایران و اندونزی باید در ورزش سرآمد جهان قرار گیرند.

در این مراسم همچنین محمدرضا رستمی سه پیشنهاد به وزیر ورزش و جوانان اندونزی ارائه داد و افزود: این پیشنهادات می تواند به عنوان همکاری مشترک دو کشور مورد توجه قرار گیرد. تشکیل انجمن دوستی جوانان ایران و اندونزی، برنامه های مشترک گردشگری جوانان دو کشور و همکاری در حوزه کسب و کار و اقتصاد در فضای مجازی بین جوانان ایران و اندونزی می تواند گام های موثری در توسعه روابط دو کشور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز