ابراهیم جوادی در گفتگو با برنا:

عدم کسب طلا برای کشتی ایران باعث تاسف است/ کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۲۳:۲۱:۳۶
کد خبر: ۳۱۸۸۶۴
عدم کسب طلا برای کشتی ایران باعث تاسف است/ کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند
پیشکسوت کشتی گفت: بزرگترین قهرمانان جهان و المپیک موفق نشدند به دیدار فینال صعود کنند یا حتی مدال برنز هم نتوانستند کسب کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی لاس وگاس موفق شد رتبه سال قبل خود را تکرار کند و باز هم پایین تر از روسیه نایب قهرمان جهان شود. درباره سطح مسابقات و عملکرد ملی پوشان خبرنگار برنا با ابراهیم جوادی پیشکسوت کشتی گفتگویی انجام داد.

وی ابتدا در مورد سطح مسابقات اظهار داشت: باتوجه به اینکه امسال رقابت های جهانی پیش از بزرگترین رخداد ورزش دنیا یعنی المپیک برگزار می شد و به نوعی برای کسب سهمیه المپیک نیز بود از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود به گونه ای که حتی بزرگترین قهرمانان جهان و المپیک موفق نشدند به دیدار فینال صعود کنند یا حتی مدال هم کسب نکردند.

پیشکسوت کشتی ایران در ادامه افزود: اغلب کشورهای دنیا سرمایه گذاری زیادی در کشتی انجام داده اند چراکه به خوبی می دانند این رشته تعداد مدال های زیادی در المپیک دارد. به طور مثال کشور ایتالیا در فرنگی یک کشتی گیر اهل کوبا را به تیم خود آورده بود که او موفق شد مدال طلا را نیز کسب کند.

جوادی در مورد عملکرد کشتی گیران کشورمان در این مسابقات اذعان داشت: همه نفراتی که راهی مسابقات لاس وگاس شده بودند، از فیلتر انتخابی عبور کرده و باید بگویم در حال حاضر بهترین های ایران بودند. حسن رحیمی کاپیتان کشتی ایران که از تجربه چند دوره حضور در رقابت های جهانی برخوردار است با یک غافلگیری در 10 ثانیه مدال طلا را با نقره عوض کرد. این نشان از آن دارد که سطح مسابقات چقدر بالا بوده و کشتی گیری با این تجربه بالا چگونه در لحظه پایانی از قهرمانی به نایب قهرمانی می رسد. ما موفق شدیم 5 سهمیه برای المپیک کسب کنیم که این نتیجه به نسبت راضی کننده است.

وی افزود: ما در اوزان دیگر نیز به نسبت اینکه تیم جوان شده بود عملکرد راضی کننده ای داشتیم و همین که موفق شدیم عنوان سال قبل خود را با این جوان های باانگیزه تکرار کنیم نشان می دهد کشتی ایران آینده و پشتوانه بسیار قوی دارد. کشتی گیران ایران در این مسابقات به مصاف بزرگان کشتی دنیا رفتند و نشان دادند که با تکنیک ناب کشتی ایرانی قادر هستند هر حریفی را شکست دهند.

جوادی در مورد اینکه این جوان گرایی از چه زمانی آغاز شد و آیا این جوان ها نباید در رخدادهای بین المللی بیشتری شرکت می کردند تا باتجربه کافی به این مسابقات بیایند، بیان کرد: جوان گرایی چند سالی است که مد نظر فدراسیون است. کشتی گیرانی را که در این مسابقات دیدید حاصل همین جوان گرایی هستند که از رده های نوجوانان و جوانان پله پله پیشرفت کرده و حالا با کشتی های خوبی که می گیرند چشم های دنیا را به خود خیره می کنند. البته اینکه کشتی ایران نتوانست در رقابت های جهانی مدال طلا کسب کند اندکی باعث تاسف است ولی مطمئن باشید تا یکی دو سال دیگر کسی در دنیا حریف جوان های ایرانی نخواهد شد و آن ها با اقتدار بر قله کشتی دنیا تکیه خواهند زد.

پیشکسوت کشتی ایران در مورد اینکه در وزن 74 کیلوگرم بهتر نبود از عزت الله اکبری که سال پس از المپیک به این وزن آمد و در همان سال نخست نایب قهرمان دنیا شد بیشتر توجه می شد و شاید او حالا می توانست بر جردن باروس اعجوبه کشتی آمریکا غلبه کند، گفت: باروس یک استثنا در کشتی دنیاست و عزت الله اکبری هم در سال 2013 مقابل او خیلی خوب و فنی عمل کرد. اما باید بگویم علیرضا قاسمی که در این مسابقات به عنوان نماینده ایران حضور داشت در رقابت های انتخابی همه رقبای خود از جمله همین عزت اکبری را شکست داده بود و بهترین نفر ایران در این وزن بود.

وی افزود: ما برای رقابت های المپیک حسن یزدانی را نیز در 74 کیلو مورد امتحان قرار خواهیم داد. همانطور که می دانید این جوان جویباری در 70 کیلوگرم کشتی گرفت ولی چون در المپیک چنین وزنی وجود ندارد او برای رقابت های انتخابی به یک وزن بالاتر خواهد آمد و حریف جدی برای تمام حریفان قلمداد خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز