سطح مسابقات جهانی نسبت به قبل بهتر شده بود

نوری: تیم ملی هر روز منسجم‌تر می‌شود

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۰:۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۹۳۰۶
نوری: تیم ملی هر روز منسجم‌تر می‌شود
دارنده اولین سهمیه پارالمپیک ایران در کامپوند گفت: فاصله ام برای قرار گرفتن در جمع 4 نفر برتر دنیا یک امتیاز بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هادی نوری، کماندار تیم ملی جانبازان و معلولین در رشته کامپوند است که برای اولین بار موفق شد از مسابقات جهانی آلمان سهمیه این رشته را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

رشته کامپوند، دو دوره است که  وارد بازی های پارالمپیک شده و جمهوری اسلامی ایران تاکنون در پارالمپیک، نماینده ای در این رشته نداشته و هادی نوری، اولین فردی است که هم موفق به کسب سهمیه کامپوند شد و هم در این مسابقات حضور می یابد.

نوری در خصوص مسابقات آلمان گفت: پیش از مسابقات جهانی آلمان، رقابت های جمهوری چک را پشت سر گذاشتیم که متاسفانه من یک شب پیش از آغاز مسابقات بیمار شدم و نتوانستم آنچه مد نظرم بود انجام دهم.

وی در ادامه افزود: فشار زیادی از نظر جسمی و روانی روی من بود و با این شرایط توانستم خودم را برای مسابقات آلمان آماده کنم و خوش بختانه عملکرد قابل قبولی در رقابت های مقدماتی و حذفی داشتم.

نوری خاطر نشان کرد: پیش از این یکبار سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشتم که سال گذشته در جمهوری چک برگزار شد و در آن به منظور کلاس بندی شرکت کرده بودم. اما سطح مسابقات آلمان با مسابقات جهانی سال پیش اصلا قابل مقایسه نبود و به نسبت پاراآسیایی اینچئون نیز بسیار دشوار تر بود. چرا که بهترین های جهان با آمادگی کامل در آن حضور داشتند و همگی برای کسب سهمیه با هم رقابت داشتند و این کار را دوچندان سخت تر کرده بود، چون هم می بایست به سکو فکر می کردیم و هم به کسب سهمیه. البته هدف اصلی ما از قبل برای این مسابقات مشخص شده بود و کسب سهمیه اولویت اول تیم به شمار می رفت.

کماندار تیم ملی اضافه کرد: در مقدماتی کامپوند 78 نفر حضور داشتند که از میان با رتبه 13 به مسابقات حذفی راه یافتم. در دیدار اول رقیبی از صربستان را شکست دادم، در مراحل بعد به ترتیب با نمایندگان ترکیه و  ایتالیا روبرو شدم و در مسابقات یک چهارم، مقابل حریفی از انگلستان باختم و از راه یابی به جمع چهار نفر برتر، بازماندم. این باخت با اختلاف تنها یک امتیاز بود و فاصله ی کمی با سکو داشتم.

ملی پوش تیم تیر و کمان گفت: من به نسبت کماندارانی چون آقای رنجبر، تجربه ی کمتری دارم. اما او هم معتقد بود که این مسابقات از نظر تعداد شرکت کنندگان بی سابقه است و حساسیت و فشار مسابقات نیز همین طور.

وی در ادامه افزود: با این حال سه اتفاق بسیار خوب در این مسابقات افتاد؛ آقای رحیمی اولین مدال خود را در تیر و کمان گرفت و سهمیه را هم کسب کرد، خانم کهنسال با وجود سن و تجربه کم موفق به کسب سهمیه شد و من هم توانستم برای اولین بار در رشته کامپوند برای کشورمان سهمیه کسب کنم و اولین سهمیه تیم نیز به نام من ثبت شد.

نوری گفت: مربی جدید تیم، آقای نیکولاویچ، اصلاحات بسیار خوبی در تیم انجام داد و من بسیار بهتر از گذشته عمل می کنم و تکنیک هایم نیز بسیار تغییر کرده و در مجموع این تحولات به انسجام بیشتر تیم و عملکرد بهتر ملی پوشان منجر شده است.

اولین دارنده سهمیه پارالمپیک ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه مسابقات پاراآسیایی اینچئون و مسابقات جهانی آلمان را پشت سر گذاشتم، و بهترین های آسیا و جهان در این دو رویداد حضور داشتند، می توانم بگویم که اصلی ترین رقیبانم در بازی های پارالمپیک ریو نمایندگان آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره هستند که در این دو مسابقه نیز بهترین عملکرد را داشتند.

نوری افزود: اولین فردی که با او تماس گرفتم و خبر سهمیه را دادم، همسرم بود. هرچند که قبل از تماس من از طریق اینترنت و سایت های خبری، اخبار را دنبال می کرد، اما همینکه توانستم این خبر را از زبان خودم بدم و اینگونه بخش از زحمات او و نبودن هایم را جبران کنم، خوشحال هستم. برای مسابقات آلمان، با احتساب زمان اردو و مسابقات، 25 روز از خانواده ام دور بودم و پیش از آن هم به خاطر طولانی تر شدن مدت اردوها، مدت کمی را با خانواده هستم، به همین خاطر بخش عمده ای  از آرامش و موفقیتم را مدیون صبوری و تحمل همسرم هستم و امیدوارم با موفقیت در پارالمپیک ریو، بتوانم زحماتش را جبران کنم.

نوری هم اکنون در هفته 5 جلسه تمرینی منظم را انجام می دهد و روزانه در دو نوبت صبح و عصر، تمرین می کند. او با انگیزه ای مضاعفی که پس از مسابقات آلمان و کسب سهمیه بدست آورده، برای بزرگ ترین رویداد ورزشی معلولین جهان آماده می شود و کسب افتخارات آتی برای وی دور از دسترس نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز