جام جهانی والیبال ۲۰۱۵؛

ایران از پس آمریکا بر نیامد

۱۳۹۴/۰۶/۲۶ - ۰۸:۵۳:۴۵
کد خبر: ۳۱۹۷۲۱
ایران از پس آمریکا بر نیامد
ایران پنجمین شکست خود را مقابل آمریکا تجربه کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دور هفتم رقابت های جهانی والیبال از صبح امروز بین تیم های ایران و آمریکا آغاز شد و تیم ملی کشورمان در پایان با نتیجه 3-1 مغلوب قدرتنمایی آمریکایی ها شد تا پنجمین شکست خود را در این رقابت ها کسب کند.

 

ست اول: ایران 25 - آمریکا 20

ایران خیلی خوب ست را آغاز کرد و در همان ابتدا 2 امتیاز پیش افتاد. اما آمریکا رفته رفته جریان بازی را در اختیار گرفت و وقت استراحت فنی نخست را به خود اختصاص داد. ایران در این ست کاملا متفاوت از بازی با ایتالیا عمل کرد و در دریافت عملکرد بهتری داشت و همین امر باعث شد تا پاس های سعید معروف بهتر به بازیکنان رسیده و ایران روند خوب این ست را پیگیری کند. یکی از خوب های ایران میرزاجانپور بود که هم در دریافت و هم در سرویس خوب عمل کرد. ایران امتیاز عقب مانده را جبران کرد و وقت استراحت فنی دوم 16-14 به سود ایران شد تا اسپراو کمی نگران بازی را دنبال کند. پس از وقت استراحت ایران باز هم خوب ادامه داد و اشتباهات کم بازیکنان باعث شد اختلاف زیاد شود. آمریکا که همه بازی های خود را با برد سپری کرده در این ست به کم اشتباه بودن بچه های ایران باخت.

 

ست دوم: ایران 19 - آمریکا 25

ایران این ست را هم خوب شروع کرد و از همان ابتدا سعی داشت با آمریکا اختلاف امتیاز ایجاد کند. بلندقامتان ایران زودتر از حریف به امتیاز 8 رسیده و وقت استراحت فنی اول را به نام خود ثبت کردند بعد از این تایم آمریکای پرقدرت بازی را در دست گرفت و با استفاده از تجربه نفراتی مثل دیوید لی و متئو اندرسون نه تنها اختلاف را جبران کرد بلکه در وقت استراحت فنی دوم 16-14 پیش افتاد. یانکی ها همین روند ا ادامه دادن و با ارائه یک بازی حساب شده اختلاف را تا 5 زیاد کردند؛ در این بین ایران چند بار اختلاف را کم کرد اما در نهایت آمریکا بود که با 6 امتیاز برتری ست دوم را پیروز شد. کواچ در این ست محمودی و مهدوی را در امتیازات پایانی به زمین فرستاد اما فایده ای نداشت.

 

ست سوم: ایران 22 - آمریکا 25

همانند 2 ست ابتدایی ایران آغاز خوبی داشت و مقابل قهرمان جهان بازی خوبی به نمایش گذاشت. اما رفته رفته یانکی ها به ایران نزدیک شده و در اواسط ست تک امتیازات بین دو تیم رد و بدل شد. فائزی که در این ست به جای غلامی وارد میدان شده بود عملکرد متوسطی داشت و حداقل خطای فردی مرتکب نشد. آمریکا که در هیج دیداری در جام جهانی شکست نخورده در ست سوم به خوبی در امتیازات پایانی بر ایران مسلط شد و حتی جابه جایی های کواچ مثل حضور چند لحظه ای مهدوی به جای معروف و قائمی به جای میرزاجانپور تاثیری نداشت و آنالیز خوب اسپراو و چند اشتباه بازیکنان ایران در زدن سرویس باعث شد آمریکا دومین ست خود را نیز از ایران بگیرد و 2-1 پیش افتد.

 

ست چهارم: ایران 21 - آمریکا 25

در این ست برخلاف 3 ست قبل آمریکایی ها خوب آغاز کردند و از همان ابتدا آمدند تا بازی را به نفع خود پایان دهند. آنقدر قدرت آمریکا در این ست بارز بود که چند اشتباه بازیکنان ایران خیلی به چشم نیامد. ایران که دومین حضور خود را در این رقابت ها تجربه می کند در ست چهارم مقابل قهرمان جهان تقریبا حرفی برای گفتن نداشت و حضور فرهاد قائمی هم مثمر ثمر واقع نشد. یانکی ها با قدرت در امتیازات پایانی اختلاف را زیاد کرده و در نهایت با 4 اختلاف به پیروزی برسند و همچنان در صدر جدول با 7 برد باقی بمانند. ایران نیز همچنان با 2 برد در نیمه پایین جدول حضور دارد.

نظر شما