به بهانه دعوت شدن بیرانوند و مکانی به تیم ملی؛

بی انضباطی در باشگاه خوب است، در تیم ملی بد!

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۱:۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۲۳۰۰۸
بی انضباطی در باشگاه خوب است، در تیم ملی بد!
دروازه بان تیم فوتبال نفت تهران به رغم کنار گذاشته شدن از تمرینات تیمش به تیم ملی دعوت شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مرد پرتغالی تیم ملی فوتبال عادت دارد به سورپرایز کردن فوتبالدوستان ایرانی. او در سالهای اخیر حضورش در ایران آنقدر خودش را منضبط و سختگیر جلوه داده که باورش سخت است ببینیم بازیکنی که در تیمش بی انضباطی کرده را به اردوی تیم ملی دعوت می کند.

کارلوس کی روش در سالهای اخیر به بهانه اخلاق گرایی و بی انضباطی درهای تیم ملی را به روی بازیکنان بزرگی بسته است. او مهدی رحمتی را در بهترین سالهای فوتبالی اش به خاطر یک اشتباه از تیم ملی کنار گذاشت. حتی عذرخواهی های رحمتی هم بی فایده بود و کی روش حتی سر قول خود هم نماند. او در یک برنامه تلویزیونی قبل از جام جهانی گفت رحمتی را بهترین دروازه بان می داند و او را برای جام ملتها دعوت می کند. تیم ملی بدون رحمتی به استرالیا رفت و در جایی که تجربه و نقطه قوت او می توانست به کمک تیم ملی بیاید، علیرضا حقیقی به هیچ کدام از پنالتی های تیم عراق نه نگفت تا تیم ملی حذف شود. محمدرضا خلعتبری و هادی عقیلی هم مثل رحمتی به دلیل خطاهایی که از نظر کی روش غیر قابل بخشش بودند و هیچ جای گذشت نداشتند از تیم ملی کنار گذاشته شدند.

کی روش در تیم ملی ایران ثابت کرده هرگز نگاه پدرانه به سرمایه های فوتبال ایران ندارد و اخلاق و انضباط برایش از همه چیز مهم تر است. او ترجیح می دهد نظم و انضباط و اخلاق حرفه ای در تیمش حرف اول و آخر را بزند حتی اگر تیم ملی گلر مطمئن نداشته باشد و یا برخی بازیکنان را در بهترین دوران فوتبالی شان بازنشسته کند. تا اینجای کار حق با مرد پرتغالی است اما حق داریم از دیدن نام علیرضا بیرانوند و سوشا مکانی در لیست تیم متعجب بمانیم.

بیرانوند، دروازه بان مستعدی است که البته در بازیهای اخیر نفت مثل همیشه سرپنجه و آماده نبوده است. عملکرد نه چندان خوب بیرانوند در بازیهای اخیر نفت باعث شد او در بازی با استقلال در ترکیب اصلی قرار نگیرد و به همین دلیل راضی نشد با وحید شیخ ویسی گرم کند. سرپیچی از دستور سرمربی باعث عصبانیت منصوریان شد و او گفت تا زمانی که کمیته انضباطی باشگاه تشکیل نشود بیرانوند حق حضور در تمرینات را ندارد.

انتظار می رفت کی روش مقید به مسایل انضباطی و حساس به مشکلات اخلاقی، دروازه بان نفت را برای تنبیه  هم که شده به اردوی تیم ملی دعوت نکند اما مرد پرتغالی نشان داد اتفاقات رخ داده در باشگاهها اهمیتی برایش ندارد و فقط رعایت اخلاق و انضباط در اردوی تیم ملی برایش مهم است.

جالب اینجاست که بیرانوند بعد از دعوت شدن به تیم‌ملی، پیامکی به یکی از اعضای کادرفنی نفت زد و برای او نوشت: «با وجود همه تلاش های مربی‌تون! من به تیم‌ملی دعوت شدم. بای‌بای!» دعوت بیرانوند به اردوی تیم ملی حسابی باعث عصبانیت منصوریان هم شده است. او که همیشه مدافع و حامی درجه یک کی روش بوده به دوستانش گفته اصلا توقع نداشته که بیرانوند بعد از چنین بی انضباطی بزرگی به اردوی تیم ملی دعوت شود.

البته نقطه تاریک دیگری هم در جمع دروازه بانان دعوت شده به اردوی تیم ملی دیده می شود.

سوشا مکانی که خود پرسپولیسی ها هم از دست او به ستوه آمده اند بعد از حرکات زشتش در بازی با ملوان با انتقادات زیادی روبرو شد. او که همیشه خالق حاشیه های زیادی در پرسپولیس بوده به دلیل حرکات غیر ورزشی اش به کمیته انضباطی هم احضار شده است. حالا در کمال تعجب او را در لیست تیم ملی می بینیم و یادمان هم نرفته که بعد از بازی ایران و کره جنوبی چه برخورد زشت و زننده ای با سرمربی تیم ملی کره داشت که منجر به 3 جلسه محرومیتش شد.

از دعوت شدن بیرانوند و مکانی به اردوی تیم ملی می توانیم دو برداشت داشته باشیم. یا کی روش لیگ برتر را نگاه نمی کند و از اتفاقات آن بی خبر است یا اینکه بی انضباطی در باشگاه خوب است و فقط در تیم ملی اشکال دارد و منجر به محرومیت دایم العمر از تیم ملی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز