مهدوی‌‌کیا: فرهنگ سازی برای اهدای عضو در جامعه ضرورت دارد

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۰۸:۴۴:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۷۵۳
مهدوی‌‌کیا: فرهنگ سازی برای اهدای عضو در جامعه ضرورت دارد
سی و یکمین همایش سلامت و زندگی با موضوع اهدای عضو، اهدای زندگی روز پنجشنبه نهم مهر برگزار می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سی‌ویکمین همایش سلامت و زندگی با عنوان «اهدای عضو، اهدای زندگی» از ساعت 16 روز پنجشنبه نهم مهرماه همزمان با شب عید غدیر خم در تالار ایوان شمس برگزار و طی آن از چند خانواده‌ اهدا کننده عضو مانند خانواده کریم قربانی بازیگر سینما و تلویزیون تقدیر می‌شود. 

توحید سیف رییس کمیته پزشکی درخصوص این همایش گفت: در این همایش با شکوه از تعدادی از قهرمانان بیماریهای خاص و پیوند اعضا که در مسابقات اخیر جهانی در آرژانتین رتبه ششم دنیا را کسب کردند قدردانی و تجلیل بعمل می آید. 

همچنین مهدی مهدوی‌کیا پیشکسوت فوتبال و سفیر سلامت نیز در آستانه برگزاری سی و یکمین همایش سلامت و زندگی در پیامی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای ترویج اهدای عضو تاکید کرد: سالی بیش از 17 هزار نفر در کشور در تصادفات رانندگی فوت می‌کنند، اگرچه این آمار مبین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ها ، استانداردسازی خودروها و اصلاح فرهنگ ترافیکی و ... است، اما نباید از این نکته غافل شد که بسیاری از قربانیان تصادفات می‌توانند سرآغاز زندگی مجدد برای بیمارانی باشند که هم اکنون در گوشه بیمارستان‌ها چشم‌ به راه هستند. 

این در حالیست که متاسفانه براساس آمارها روزی 7 تا 10 بیمار به دلیل نرسیدن عضو پیوندی در حالی فوت می‌کنند که هنوز خانواده‌های بسیاری به اهدای عضو عزیزانشان رضایت نمی‌دهند.

مهدوی‌کیا با اشاره به نقش شخصیت‌های ورزشی و فرهنگی در ترویج فرهنگ اهدای عضو افزود: شاید درباره اهدای عضو حرف‌های زیادی گفته و نوشته شده است، اما واقعیت این است که هنوز بسیاری درک و شناخت درستی از این جمله و ابعاد آن ندارند و هر یک از ما وظیفه داریم با ترویج این فرهنگ و اقدام نوع‌دوستان، به کمک بیماران پیوندی بیاییم تا زندگی بهتری داشته باشند.

لازم به توضیح است قرار بود این همایش دوم مهر ماه برگزار گردد که بعلت عزای عمومی به روز پنجشنبه نهم مرداد ماه موکول شد. همچنین در این همایش تعدادی از هنرمندان کشور برای پیشبرد موضوع اهدای عضو فعالیت خواهند کرد. در این همایش سیدرضا موسوی فوق تخصص جراحی عروق، کتایون نجفی‌زاده رییس اداره پیوند خاص و فوق تخصص ریه و محمد مجد روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اهدای عضو سخنرانی می‌کنند.

همایش سلامت و زندگی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران و با همکاری فدراسیون فوتبال، نهادها ، انجمنها و سازمانهای مختلف برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز