در تمام دنیا ورزش حتما در اختیار حکومت‌هاست

خسروی‌وفا: نظارت وزیر به ورزش آسیبی وارد نمی‌کند

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۲۳:۴۶:۰۶
کد خبر: ۳۲۷۰۱۷
خسروی‌وفا: نظارت وزیر به ورزش آسیبی وارد نمی‌کند
رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: دخالت به معنای تضعیف نیست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، احمد شوهانی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه سئوال از وزیر ورزش و جوانان در هفتم مهرماه مدعی شد که وزیر ورزش در امور فدراسیون ها دخالت می کند. دکتر گودرزی در پاسخ به این سئوال تاکید کرد که بحث مداخله در امور فدراسیون ها به هیچ عنوان مطرح نبوده و وزارت ورزش براساس اساسنامه خود فدراسیون ها بر عملکرد متولیان ورزش کشور نظارت می کند.

در همین رابطه محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در این باره گفت: که اتفاقا اگر دخالتی از سوی وزارت ورزش در امور فدراسیون ها وجود داشته باشد، نه تنها موجب تضعیف نخواهد بود بلکه کیفیت کار را افزایش خواهد داد.

محمود خسروی وفا به عنوان یکی از مدیران باسابقه ورزش کشور بویژه در حوزه جانبازان و معلولان، با تاکید بر اینکه تاکنون گفت: وزیر ورزش در امور این فدراسیون دخالتی نداشته است و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان بر این عقیده است که دخالت وزارت ورزش در امور فدراسیون ها باعث تحکیم حرکت مجموعه های ورزشی و کمک به آنان می شود.

خسروی وفا افزود: فدراسیون های ورزشی نمی توانند از امکانات دولت اعم از مسایل مالی، اعتباری، سیاسی، امنیتی، اخلاقی که در اختیار رییس یک فدراسیون قرار می گیرد، بهره ببرند و بعد انتظار داشته باشند که هیچ گونه نظارت و دخالتی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: این درست نیست که رییس یک فدراسیون که انتخابی است برنامه های خود را بدون نظارت دولت پیش ببرد، اما در نهایت وزیر ورزش پاسخگوی موفقیت یا موفق نبودن این برنامه ها باشد. پس اگر اینگونه باشد، نباید وزیر ورزش درمورد چیزی که در آن دخالت ندارد، پاسخگو باشد. در صورتی که درباره اعتبارها، موفقیت ها، ناکامی ها که به موضوع یک نهاد عمومی برمی گردد، دولت پاسخگو است.

رییس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه افزود: با تجربه هایی که از گذشته به دست آوردیم، نظارت وزارت ورزش و جوانان در امور فدراسیون ها به رشد روند ورزش آسیبی وارد نکرده است من بارها گفته ام که در تمام دنیا ورزش حتما در اختیار حکومت هاست و شاخصه تایید این موضوع نیز حضور افراد وابسته به خانواده سلطنتی در اکثر کمیته های ملی المپیک و رییسان فدراسیون ها ورزشی در جهان است. این موضوع در همه کشورهای پیشرفته اروپایی، در حال توسعه و عقب مانده نیز کاملا مشهود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز