مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا؛

امیدواری لاله‌ها/ ایتالیا هم مسافر پاریس شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۲۰:۳۶:۴۷
کد خبر: ۳۲۸۲۳۰
امیدواری لاله‌ها/ ایتالیا هم مسافر پاریس شد
هشتمین دور از بازی‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا در سال 2016 با صعود آتزوری به مرحله نهایی پیگیری شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ادامه دیدارهای مرحله مقدماتی یورو 2016 فرانسه، امشب چهار دیدار در گروه‌های A و H‌ برگزار شد.
 
در گروه A جایی که پیش از این صعود تیم‌های ایسلند و جمهوری چک به مرحله نهایی مسجل شده بود، ایسلند در خانه برابر لتونی با تساوی 2 بر 2 متوقف شد.
 
سیگتورسون در دقیقه 5 و سیگاردسون در دقیقه 27 برای ایسلند گلزنی کردند و کائونا در دقیقه 49 و سابالا در دقیقه 68 گل‌های لتونی را زدند.
 
در دیگر بازی این گروه هلند در خانه قزاقستان با نتیجه 2 بر یک به برتری دست پیدا کرد تا ضمن صعود به رده سوم، به راهیابی به مرحله نهایی رقابت‌ها از طریق دیدارهای مرحله پلی‌آف امیدوار بماند.
 
وینالدوم در دقیقه 33 و وسلی اسنایدر در دقیقه 50 گل‌های هلند را در این بازی به ثمر رساندند و کوات در دقیقه 90 تنها گل قزاقستان را زد.
 
در آخرین بازی این گروه از ساعت 22:15 به وقت تهران جمهوری چک میزبان ترکیه است. جدول گروه A، تیم‌های ایسلند(20 امتیاز)، جمهوری چک(19 امتیاز)،‌ هلند(13 امتیاز)، ترکیه(12 امتیاز)،‌ لتونی (5 امتیاز)و قزاقستان (2 امتیاز) اول تا ششم هستند.
 
امشب همچنین در گروه H نیز دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم ملی ایتالیا در خانه آذربایجان با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. ادر در دقیقه 11، استفان الشعراوی در دقیقه 43 و متئو دارمیان در دقیقه 65 برای ایتالیا گلزنی کردند و تنها گل آذربایجان را دیمیتری نظرف در دقیقه 31 زد. ایتالیا با این پیروزی 21 امتیازی شد تا با افزایش فاصله خود با کرواسی رده سومی به 7 امتیاز، در فاصله یک دور مانده به پایان رقابت‌ها صعودش را به مرحله نهایی مسجل کنند.
 
در دیدار دیگر این گروه، نروژ در خانه با نتیجه 2 بر صفر مالت را شکست داد. تتی در دقیقه 19 و الکساندر سوئدرلوند در دقیقه 52 گل‌های نروژ را به ثمر رساندند. نروژ با این برد 19 امتیازی شد.
 
در آخرین بازی این گروه کرواسی از ساعت 22:15 به وقت تهران میزبان بلغارستان خواهد بود. در گروه H، تیم‌های ایتالیا (21 امتیاز)، نروژ (19 امتیاز)، کرواسی(14 امتیاز)، بلغارستان (8 امتیاز)، آذربایجان (6 امتیاز) و مالت (2 امتیاز) اول تا ششم هستند.

نظر شما