ایران - ژاپن؛ جدی‌تر از دوستانه

دوئل بهترین‌ها!/ جنگ حیثیت با سامورایی‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۲۳:۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۲۸۵۸۰
دوئل بهترین‌ها!/ جنگ حیثیت با سامورایی‌ها
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه با ژاپن دیدار می کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیمهای اول و سوم آسیا روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی با هم دیدار می کنند. از آخرین دیدار دو تیم 9 سال گذشته و غول های بزرگ آسیا که همیشه هم بازیهایشان جذاب از آب درآمده حالا در نبردی دوستانه و البته حیاتی با هم دیدار می کنند. نتیجه بازی روز سه شنبه دو تیم به رغم دوستانه بودن برایشان مهم است چون مهم است که کدام تیم بزرگ در این بازی برنده می شود. برنده این دیدار می تواند برای آسیا خط و نشان بکشد.

*ایران: نمایش ناامید کننده تیم ملی مقابل عمان شاید باعث شود تماشاگران ایرانی که کلا فوتبال زده هم هستند زیاد از بازی دوستانه با ژاپن استقبال نکنند. از آنجایی که استقبال از فوتبال چه وقتی که استقلال و پرسپولیس بازی دارند و چه وقتی که تیم ملی میزبان است، آب رفته اما امیدواریم برای این بازی حیثیتی که آسیا هم به آن چشم دارد استقبال خوبی را شاهد باشیم. اینکه ایران در بازی ساده با عمان هرگز نتوانست در حد و اندازه های نام خود ظاهر شود و تساوی ناامید کننده ای را با خود به ارمغان آورد باعث نمی شود مقابل ژاپن هم عملکرد خوبی نداشته باشیم. اگرچه خط دفاع و دروازه بان ما با اشتباه فاحش خود درورزشگاه سلطان قابوس ما را تا پای شکست هم پیش بردند اما خیلی ها امیدوارند کی روش در آب و هوای خوب تهران توانسته باشد تیمش را بازسازی کند وگرنه اگر قرار باشد همان بازی ضعیف و دور از انتظار مقابل عمان را در بازی با ژاپن به نمایش بگذاریم، مقابل فوتبال سرعتی و فانتزی ژاپن بدجور کم می آوریم. مقابل ژاپن باید در خط حمله بدرخشیم و خط دفاعمان هم باید خیلی حواسش را جمع کند تا مقابل بازیکنان سرعتی ژاپن به مشکل نخورد. نقطه اتکای ایران در بازی با ژاپن می تواند آندرانیک تیموریان باشد. کاپیتان قدرتی تیم ملی که موظف است سدی مستحکم مقابل هافبک های خلاق ژاپن بسازد. اگر آندو، آندوی همیشگی باشد می توانیم به در دست گرفتن میانه میدان توسط او دلخوش کنیم.

Iran1

*ژاپن: سامورایی ها وحید هلیل هودزیچ، سرمربی تیم ملی الجزایر در جام جهانی 2014 را با 2میلیون دلار به خدمت گرفتند تا دوباره بر فوتبال آسیا آقایی کنند. تیم سوم آسیا و 51 جهان اگرچه در سالهای اخیر موفق نشده نتایج درخشانی در آسیا بگیرد اما تیمش، تیم لژیونرهای آسیا است. ژاپن بازیکنان ارزشمندی دارد که در باشگاههای اروپایی می درخشند و این موضوع بزرگترین افتخار برای این کشور در سالهای اخیر است. بازیکنانی مثل کیسوکه هوندا (میلان)، یوتو ناگاتومو (اینتر)، شینجی کاگاوا (دورتموند) و اوکازاکی (لسترسیتی) شاخص ترین بازینان تیم ملی ژاپن هستند که در اروپا بازی می کنند. ستاره بزرگ چشم بادامی ها هوندا است که هافبکی خلاق و تاثیر گذار است و می تواند آزار دهنده خط هافبک و تیم ملی کشورمان باشد. ژاپنی ها از دهه 90 به بعد با آوردن مربیانی از هلند، فرانسه و برزیل فوتبال خود را به سبک تکنیکی و فانتزی عادت دادند و یکی از معدود تیمهای آسیایی هستند که فوتبالی هجومی و زیبا را ارایه می دهند. ناگفته نماند که فیلیپ تروسیه فرانسوی استارت پیشرفت در فوتبال ژاپن را زد. ژاپنی ها در آخرین دیداری که مقابل تیم ملی کشورمان به میدان رفتند با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند و حالا بعد از 9 سال مقابل ایران قرار می گیرند.

تاریخچه: دو تیم در تاریخ فوتبالشان 16 بار با هم دیدار کرده اند. 6 برد برای ایران، 5 تساوی و 5 برد برای ژاپن در این 16 بازی رقم خورده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز