درخشان در گفت و گو با برنا؛

فوتبال ما هر روز به عقب می رود/ مقابل تیمهای بزرگ ضعیف هستیم

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۴:۳۸
کد خبر: ۳۲۸۸۱۸
فوتبال ما هر روز به عقب می رود/ مقابل تیمهای بزرگ ضعیف هستیم
کارشناس فوتبال گفت: امیدوارم توسعه فنی ما بیشتر از اینها باشد چون داریم با یک مربی خارجی کار می کنیم و اصولا او را برای همین کار به ایران آورده ایم.

تیم ملی فوتال ایران فردا در دیداری دوستانه به مصاف ژاپن می رود. دیداری که برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار برنا در ابتدا با اشاره به بازی ضعیف تیم ملی مقابل عمان اظهارداشت: دیدار با عمان بازی خوبی برای ما نبود. ایران در شان و قالب خودش بازی نکرد و با توجه به اردوی طولانی در امارات انتظار می رفت تیم ملی بازی بهتری ارایه دهد اما بازیکنان حتی بازی عادی خود را هم انجام ندادند. این موضوع نشان می دهد که فوتبال ما هر روز به عقب می رود و سالهاست در کار تیمی و تاکتیکی توسعه نداشته ایم.

وی ادامه داد: فقط وقتی تیمهای ضعیف را می بریم شروع می کنیم به به‌به چه‌چه کردن و آنقدر تیم ملی را بزرگ می کنیم که حد ندارد. متاسفانه مقابل تیمهایی که کمی با ما برابری می کنند نمی توانیم نمایش گروهی خوبی داشته باشیم و ضعیف ترین نوع فوتبال را به نمایش می گذاریم. امیدوارم توسعه فنی ما بیشتر از اینها باشد چون داریم با یک مربی خارجی کار می کنیم و اصولا او را برای همین کار به ایران آورده ایم.

درخشان با اشاره به بازی دوستانه تیم ملی مقابل ژاپن گفت: نتیجه این دیدار برایمان اهمیتی ندارد. این بازی باید تقابل تفکرات دو مربی متفاوت باشد. ما به تاکتیک ژاپن کاری نداریم اما آنچه برایمان اهمیت دارد شرایط تیم خودمان است که امیدواریم در بازی با یکی از تیمهای بزرگ آسیا بتواند تاکتیک خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

سرمربی سابق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا مشکل تیم ملی نداشتن یک هافبک طراح است؟ بیان کرد: در فوتبال تیمی نباید تمرکز روی یک بازیکن باشد. اینکه نیاز هست تیمی پلی میکر داشته باشد را رد نمی کنم اما مقابل تیمهایی مثل عمان و ترکمنستان نیازی به هافبک خلاق نداریم. در حال حاضر مشکل تیم ملی فوتبال ما نداشتن هافبک خلاق نیست.

درخشان با اشاره به اینکه تیم ملی بازیهای دشواری در مرحله دوم دارد، گفت: اگر قرار است تغییراتی در بازی تیم ملی برای مرحله دوم ایجاد شود، تغییرات را تفکرات کی روش حاصل می کند. نوع نگاه سرمربی و تاکتیکی که او در زمین اجرا می کند اهمیت دارد. امیدوارم شرایط تیم ملی برای دیدار با تیمهای بزرگ آسیا بهتر شود و به یک تاکتیک تیمی خوب دست پیدا کنیم.

وی درخصوص تغییر نسل در تیم ملی و حضور جوانها گفت: همه این بازیکنان با نظر کی روش در تیم ملی جمع شده اند و امیدوارم آنها را در قالب یک تاکتیک تیمی خوب ببینیم.

نظر شما