هنوز دچار کمبود اعتبارات هستیم

شهنازی: می‌توانیم ۴۰ تا ۴۵ سهمیه برای شرکت در المپیک ریو کسب کنیم

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۱۱:۴۵:۰۳
کد خبر: ۳۲۸۸۴۴
شهنازی: می‌توانیم ۴۰ تا ۴۵ سهمیه برای شرکت در المپیک ریو کسب کنیم
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر بخواهیم سهمیه‌های بیشتری را کسب کنیم باید هر‌چه‌ سریع‌تر نیاز بودجه کمیته ملی المپیک برطرف شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، شاهرخ شهنازی در جمع خبرنگاران اظها‌ر داشت: با توجه به این که امسال در سال المپیک قرار داریم، باید برای کسب سهمیه تدارکات بیشتری را در نظر بگیریم. نیاز است که بودجه اختصاص یافته به کمیته ملی المپیک هر‌ چه‌ سریع‌تر در اختیار کمیته‌ قرار بگیرد، اما متاسفانه هنوز ما دچار کمبود اعتبارات هستیم و تقریبا حدود 40 درصد از بودجه در اختیار کمیته‌ قرار گرفته است که این بودجه کافی نیست. در حال‌ حاضر زمان برای ما بسیار مهم است و باید کل بودجه تا پایان سال به کمیته ملی المپیک اختصاص داده شود. البته در این زمینه قول‌هایی به ما داده شده است که تا پایان ماه اعتبارات کمیته‌ به طور کامل تخصیص داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از نظر کسب سهمیه المپیک نسبت به المپیک لندن چیست، افزود: من تصور می‌کنم 40 تا 45 سهمیه برای شرکت در المپیک ریو کسب کنیم. البته امیدوارم که رشته والیبال بتواند در مسابقات آینده سهمیه کسب کند که اگر این تیم بتواند سهمیه بگیرد قطعا با تعداد ورزشکاران بیشتری در المپیک ریو حضور خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین در پاسخ به این سوال که چرا امروز، روز ملی پارالمپیک بود کیومرث هاشمی و وزیر ورزش و جوانان در این مراسم شرکت نکرده بودند، خاطر‌نشان کرد: به خاطر این که امروز قرار بود مراسمی برای تجلیل از سردار همدانی برگزار شود و آقای هاشمی یکی از دوستان نزدیک همدانی بود، به همین منظور از من خواست که با عذرخواهی از کمیته‌ ملی پارالمپیک در این مراسم حضور پیدا کنم. به‌ هر‌ حال من وظیفه خود دانستم که برای بزرگداشت این روز در این مراسم حضور پیدا کنم. ضمن این که قرار است ملاقاتی را با ویلفرد لمکه، مشاور ویژه‌ سازمان ملل متحد و طارق دبیر کل آسیا داشته باشم که در این زمینه به دنبال آن هستم تا ارتباطات بهتری را بین کمیته‌ ملی المپیک و پارالمپیک آسیا برقرار کنیم.

شهنازی خاطر‌ نشان کرد: این روز را من به تمام معلولان که خدمت بزرگی به ورزش کشور انجام داده‌اند تبریک می گویم و معتقدم باید به چنین روزی که در ایران به عنوان روز ملی پارالمپیک مورد توجه قرار گرفته است، بهای لازم را بدهیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ا‌ضافه‌ کرد‌: در صحبتی که با ویلفرد لمکه در‌ رابطه با برگزاری چنین مراسمی در ایران داشتیم وی اظهار داشت که برپایی چنین مراسم باشکوهی برای معلولان واقعا مثال زدنی است. همچنین قصد دارم در جلسه‌ای که با وی خواهم داشت در مورد چند حوزه مهم مذاکراتی را داشته باشم و ارتباط خوبی را بین کمیته‌ ملی پارالمپیک و المپیک برقرار کنیم.

شهنازی همچنین از بازدید لمکه از آکادمی ملی المپیک خبر داد و گفت: وی در برنامه‌ای که برای خود پیش‌بینی کرده است قرار است از امکانات و تجهیزات آکادمی ملی المپیک بازدید به عمل آورد. همچنین من به دنبال آن هستم که توجه وی را جلب کنم تا در خصوص خواسته‌های ورزش معلولان حمایت‌های لازم را از این قشر داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز