مشکلات در تیم بزرگسالان زیاد است

پیروانی:‌ مدام تیم ملی را می‌کوبند/ با استعفا هیچ چیز تغییر نمی کند

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۵:۵۱:۱۴
کد خبر: ۳۳۰۲۹۱
پیروانی:‌ مدام تیم ملی را می‌کوبند/ با استعفا هیچ چیز تغییر نمی کند
مدیر تیم ملی بزرگسالان ایران گفت: مشکل زمین و امکانات داریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، افشین پیروانی مدیر تیم ملی بزرگسالان ایران درباره شرایط اخیر تیم ملی و استعفای محمد خاکپور صحبت کرد.

پیروانی در ابتدا با اشاره به موفقیت‌های فوتبال ملی گفت:‌ باید قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان را تبریک بگویم. تیم ملی نوجوانان و جوانان ما هم با اقتدار صعود کردند. تیم ملی جوانان هدایتش بر عهده برادر خودم است. قهرمانی تیم امید را هم در غرب آسیا تبریک می‌گویم. ما باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم. یک مربی نمی‌تواند خودش را با مربی دیگر مقایسه کند یا یک بازیکن بگوید من بازیکن استقلال یا پرسپولیس یا هر تیم دیگری هستم.

پیروانی تصریح کرد: از زمانی که مدیر تیم ملی شدم حرف و شعارم این بود که شخصیت و شأن بازیکنان و مربیان تیم ملی در همه رده‌ها حفظ شود، علی‌دوستی، پیروانی و... همگی باید بهترین امکانات را داشته باشند شاید وظیفه من هم نبوده اما تلاش کرده‌ام بهترین شرایط برقرار شود زیرا مدیر تیم‌ملی هستم.

 در مورد شرایط تیم ملی گفت:‌ ما در بازی با عمان خوب نبودیم اما مقابل ژاپن خوب بازی کردیم، ژاپن فوتبالی دارد که اکثر دنیا به آن احترام می‌گذارد، با بازی که مقابل ژاپن انجام دادیم امیدواری به تیم ملی برگشت تا نتایج بهتری در آینده بگیریم.

پیروانی با اشاره به انتقادها از تیم ملی بزرگسال گفت: وقتی پیروز می‌شویم همه سکوت می‌کنند اما با یک عدم موفقیت انتقادها شروع می‌شود. انتقادی که در آن ادب و احترام و اخلاق رعایت نشود، رد شده است. ما با ژاپنی بازی کردیم که همه دنیا به آن احترام می‌گذارند. تیم ملی بزرگسال هم در کمال آرامش نیست. تیم ملی را مدام می‌کوبند، مقابل ژاپن خوب بازی کردیم و باید این تیم را 4 بر 2 شکست می‌دادیم. دو بازیکن ژاپن به اندازه کل تیم ما ارزش دارد و 14 بازیکن این تیم در لیگ‌های معتبر خارجی بازی می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات تیم ملی بزرگسالان گفت: مشکلات در تیم بزرگسالان هم زیاد است، فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند بین خوب و خوبتر، گزینه خوبتر را برای ما انتخاب کند اما باور کنید ما هم مشکل زمین و لباس داریم آنهایی که از دور قضاوت می‌کنند یک روز بیایند و شرایط را از نزدیک ببینند. ما و ژاپن با هم در عمان بازی داشتیم اما آنها زودتر از ما به تهران رسیدند و ما به کشور سوم رفتیم و بعد از حضور در فرودگاه کشور سوم به ایران رسیدیم.

پیروانی با اشاره به استعفای خاکپور گفت:‌ خاکپور استعفا‌ کرد من جدا از پست و سمت خودم می‌گویم قطعا‌ او ناراضی بوده و مشکلاتی هست که استعفاء کرده است اما می‌گویم با استعفای خاکپور هیچ مشکلی حل نمی‌شود و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد اگر من پیروانی امروز استعفا بدهم، آیا شرایط تغییر می‌کند؟ وظیفه هر ایرانی است که به تیم ملی کمک کند زیرا تیم ملی می‌تواند شور و نشاط و شادی در جامعه به وجود بیاورد. ورزش بهترین وسیله برای شادی مردم است، شرایط والیبال را دیدید، وظیفه شرعی و خدایی هرکسی است که به هر طریقی به تیم ملی کمک کند.

وی افزود: وقتی در تیم‌های پایه ملی مشکلات و خلأ داریم این مشکلات به طور اتوماتیک به تیم ملی بزرگسال هم می‌رسد. فدراسیون تلاش خود را می‌کند، وزارت ورزش هم همینطور اما باور کنید مشکلات زیاد است ما احتیاج به کمک داریم مشکلات اردویی داریم، خاکپور هم که استعفا داده حتماً مشکلات قرارداد، امکانات، سفر و ... وجود داشته است. شأن تیم ملی بالاتر از اینهاست.

مدیر تیم‌های ملی در مورد اینکه باشگاه‌ها به تیم امید بازیکن نمی‌دهند، گفت:‌ اگر می‌بینید که باشگاه‌ها به تیم ملی بزرگسال بازیکن می‌دهد به خاطر قانون مجبورند که چنین کاری بکنند اما در روزهای فیفا آنها ملزم به دادن بازیکن به تیم‌های ملی پایه نیستند. باشگاه‌ها هم حق دارند یک مدیر یا یک مربی با دو باخت برکنار می‌شود به خاطر همین هم می‌گویند که تیم ملی اردو می‌گذارد و ما مشکل پیدا می‌کنیم. تیم‌های ملی سیبل شده‌اند اگر جام جهانی برویم به نفع همه است. تیم امید هم بعد از 40 سال می‌خواهد به المپیک برود.

 

 

نظر شما