تیم ملی امید با قهرمانی در غرب آسیا کارش سخت‌تر شد

محصص: میدان دادن به بازیکنان جوان تصمیم شجاعانه کادر فنی بزرگسالان بود

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۲:۲۶:۳۳
کد خبر: ۳۳۰۵۵۶
محصص: میدان دادن به بازیکنان جوان تصمیم شجاعانه کادر فنی بزرگسالان بود
سرپرست کمیته فنی و توسعه درباره قهرمانی تیم ملی فوتبال امید در رقابت‌های غرب آسیا گفت: این تیم با پشتکار و درایت کادر فنی توانست قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مرتضی محصص، سرپرست کمیته فنی و توسعه درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل عمان گفت: شرایطی که تیم ملی در بازی مقابل عمان داشت سخت بود. عمان همیشه برای تیم های مقابل خود سرسخت است. در بازیهای جام جهانی 2014 برزیل، استرالیا برابر این تیم مشکل داشت. بازیکنان این تیم از قدرت بدنی بالایی برخوردارند و بسیار تاکتیک پذیر هستند. یکی دیگر از ویژگی هایی که ملی پوشان این تیم دارند، گوش به فرمان سرمربی خود هستند و بدون کم و کاست برنامه های سرمربی خود را پیاده می کنند. این تیم از لحاظ مالی و برگزاری اردوهای اروپایی مشکلی نداشته و شرایط خوبی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: درست است که مقابل این تیم نتیجه مساوی بود اما می توانستیم این تیم را شکست دهیم. گل مساوی را از روی تجربه و هوشیاری بازیکنان تیم ملی ایران به ثمر رساندیم و مدافعان عمانی فکر نمی کردند حتی از روی ضربه آزاد گل دریافت کنند. تمامی تیم ها برای برد و نبردی پایاپای به میدان می آیند و نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت.
 
سرپرست کمیته فنی و توسعه درباره دیدار برابر ژاپن گفت: بدون شک ژاپن یکی از تیم های قدر و خوب دنیاست  و یکی از بهترین های آسیا و این تیم با تمامی نفرات خود به ایران سفر داشت و مربی را در اختیار دارد که یکی از برترین تئوریسین های دنیا است. معتقدم نتیجه در بازی های دوستانه چندان مهم نیست اما میدان دادن به بازیکنان جوان، تصمیم شجاعانه کادر فنی بزرگسالان بود که هم اکنون شاهد آن هستیم.در نیمه اول بازی کاملا در اختیار ما بود اما در نیمه دوم با تعویض هایی که از سوی کادر فنی صورت گرفت و به جوان ها میدان بیشتری داده شد، شاهد عملکرد بهتری از تیم ژاپن بودیم.من آینده خوبی را برای ایران متصور هستم  چرا که در مسیری منطقی و رو به جلو در حال حرکت هستیم.
 
محصص در ادامه در خصوص تیم ملی زیر 23 سال و قهرمانی این تیم در بازیهای غرب آسیا افزود: رقابتهای غرب آسیا یک سکوی پرتاب برای تیم ملی امید بود. چرا که این مسابقات اندوخته ای از تجربه در زمینه روحیه تیمی و همچنین اعتماد به نفس بازیکنان بود.تیم های سوریه، عربستان و یمن بسیار خوب و پر قدرت مقابل ما ظاهر شدند. خوشبختانه تیم ملی و کادر فنی روند بسیار خوبی را از رقابتهای مقدماتی المپیک در تهران تا غرب آسیا در قطر داشتند.
 
وی در پایان بیان کرد: قهرمانی در بازیهای غرب آسیا کار را برای تیم ایران بسیار سخت کرد چرا که حریفان با آنالیز و شناخت بیشتری از ملی پوشان، به رقابت با ما می پردازند. مطمئنم با درایت و مدیریت کادر فنی توانایی صعود به مرحله بعدی مسابقات و المپیک را داریم. بدون شک بزرگترین آرزوی جامعه فوتبال به جز حضور در جام جهانی؛ شرکت در رقابتهای المپیک است و امیدوارم بتوانیم به هدف خود که همانا صعود به بازیهای المپیک ریور 2016 است، برسیم.
نظر شما