تعداد اسب های دوپینگی کم شده است

خلیلی: درآمدمان از اسپانسر قانونی بوده است

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۱۲:۲۵:۲۸
کد خبر: ۳۳۳۳۹۱
خلیلی: درآمدمان از اسپانسر قانونی بوده است
رییس فدراسیون سوارکاری گفت: 7 برابر بودجه وزارت ورزش از طریق اسپانسر درآمد قانونی ایجاد کردیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مسعود خلیلی در نشست خبری فدراسیون سوارکاری با اشاره به اهمیت کمیته‌های این فدراسیون اظهار داشت: کمیته‌ها بازوهای مشورتی و اجرایی فدراسیون هستند. ما در شروع کار 17 کمیته داشتیم که با توجه به اولویت‌ها و اهمیت آنها را ادغام کردیم. برای مثال کمیته پرش یکی از مهمترین کمیته‌های ماست که متشکل از مالکین، ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان است. تقویم این کمیته بسیار پیچیده و فشرده است. 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما تمرکززدایی از تهران و اهمیت دادن به سایر شهرها نظیر همدان و فارس است. با این کار ورزش سوارکاری در این شهرها گسترش پیدا می‌کند. مسابقات سنی رده‌های پایه و همچنین پرداختن به مالکین به عنوان یکی از ارکان اصلی سوارکاری می‌تواند تضمین کننده آینده این رشته باشد.

رئیس فدراسیون سوارکاری در مورد شرکت نکردن تیم ایران در مسابقات مختلف بین المللی، گفت: سطح مسابقات ما و همچنین ارتفاع موانعی که ورزشکاران ما از روی آن می‌پرند، در حد مسابقات آسیایی نیست اگر ما به المپیک و یا مسابقات آسیایی می‌رفتیم قطعاً زنگ تفریح بودیم.

خلیلی ادامه داد: ما در جلسه فدراسیون سوارکاری آسیا موفق شدیم یک کرسی بین‌المللی باارزش کسب کنیم. حالا رئیس کمیته پرش کنفدراسیون آسیا حسین شفیعی است. او قرار است راه را برای حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی هموار کند. امیدوارم ورزشکاران ما نیز بتوانند رتبه‌های خوبی کسب کنند. رئیس کنفدراسیون سوارکاری آسیا نیز اردیبهشت ماه به تهران می‌آید.

وی در ادامه گفت: ما 5 طرح به فدراسیون جهانی سوارکاری عرضه کردیم که با سه طرح آن موافقت شد. طرح اول در مورد ایجاد محلی ویژه برای آموزش نونهالان بود. در طرح دوم رشته ولتاژ (حرکات ژیمناستیک روی اسب) را قرار است راه‌اندازی کنیم که می‌توانم بگویم در آسیا کشور نخست هستیم. طرح سوم ما نیز ارائه خدمات به کودکان معلول و جانبازان است. ما در پارالمپیک، ورزش‌های دانشجویان و ارتش باید تأثیر بهتری داشته باشیم برای مثال در المپیک ارتش‌های جهان که چندی پیش برگزار شد، ما نتوانستیم ورزشکاری را اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری در اداهم به حضور علاقه‌مندان به پرورش اسب در کشور آلمان اشاره کرد و گفت: هر سال در این کشور حراج بی‌سابقه‌ای از اسب‌های نژاد برتر انجام می‌شود. با رایزنی‌هایی که انجام دادیم علاقه‌مندان به اسب می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حتی از اسب و اسب سوار به مدت سه روز در اختیار خریدار ایرانی خواهند بود.

خلیلی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: تاکنون هیچ شخصی کمک بلاعوض به فدراسیون سوارکاری نکرده است و ما از هیچ کدام از مالکان یا افراد دیگر کمک مالی دریافت نکردیم. ما حتی 7 برابر بودجه وزارت ورزش از طریق اسپانسر درآمد قانونی ایجاد کردیم.

وی به مسئله دوپینگ نیز اشاره کرد: هر نمونه دوپینگ اسب‌ها که به فرانسه فرستاده می‌شود حدود یک میلیون تومان برای ما هزینه دارد بنابراین در کورس آق قلا حدوداً 15 میلیون تومان هزینه آزمایش دوپینگ اسب‌ها خواهد شد. این رقم در طول سال برای فدراسیون به 800 میلیون تومان خواهد رسید. به این ترتیب تعداد اسب‌های دوپینگی در سالهای اخیر به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

رئیس فدراسیون سوارکاری در مورد وضعیت باشگاه‌ها اظهار داشت: در وزارت ورزش هیچ دستورالعملی درمورد باشگاه‌های سوارکاری وجود ندارد. ما این دستورالعمل را نوشتیم و قرار است هفته آینده به صورت رسمی ابلاغ شود. تصور من این است که در حال حاضر بیش از 400 باشگاه سوارکاری در کشور فعالیت دارند. ما قصد داریم این باشگاه‌ها را درجه بندی کنیم تا با توجه به این درجه بندی فعالیت کنند. البته گفته می‌شود که ورزش سوارکاری متعلق به عده‌ای خاص و افراد متمول است ولی اصلاً این طور نیست و در شهر گنبد عده‌ زیادی از این طریق امرار معاش می‌کنند.

خلیلی در مورد استعفای نایب رئیس بانوان این فدراسیون تصریح کرد: ایشان مشکلاتی در دانشگاه محل تدریس خود داشتند ولی هنوز استعفایی به من ندادند و اگر هم بدهند من آن را قبول نمی‌کنم.

وی به حل مشکل شدن گمرک اسب‌ها نیز پرداخت: ما پیش از این بابت خروج هر اسب از کشور مبلغ 20 میلیون تومان به گمرک بابت ضمانت بازگشت اسب پرداخت می‌کردیم که پس گرفتن آن نزدیک به یک سال طول می‌کشد. اما وزیر ورزش ضمن توافقی که با وزیر اقتصاد و رئیس گمرک به عمل آورده ترتیبی داردیم که دیگر وجهی بابت ضمانت پرداخت نکنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری در پایان گفت: ما به دنبال همگانی کردن سوارکاری نیستیم چون نمی‌توانم شعاری بی‌پایه بدهم. ما چه امکاناتی در شهرهای مختلف داریم که من بخواهم سوارکاری را همگانی کنم؟! این کار شدنی نیست حتی در تهران هم نمی‌توان چنین کاری کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز