اومدال: برای انتقال تجربیات‌مان در حوزه بانوان به ایران آماده هستیم

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۱۵:۲۹:۰۸
کد خبر: ۳۳۵۴۸۷
اومدال: برای انتقال تجربیات‌مان در حوزه بانوان به ایران آماده هستیم
تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون فوتبال و فدراسیون نروژ با حضور کفاشیان و رییس فدراسیون نروژ در ساختمان فدراسیون فوتبال ایران امضا شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، امروز طی جلسه‌ای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال نروژ با حضور علی کفاشیان و رییس فدراسیون نروژ در ساختمان فدراسیون فوتبال ایران امضا شد.

اومدال در آغاز نشست ضمن ابراز خرسندی از حضورش در ایران و همکاری با فدراسیون فوتبال گفت: برای تداوم برنامه‌های آمادگی‌مان به ایران آمدم. ما از 5 سال پیش برنامه‌های آموزشی خود را با فدراسیون فوتبال ایران آغاز کردیم که در این مدت ایران موفقیت‌های زیادی به دست آورد و ما می‌خواهیم به همکاری‌مان با این کشور ادامه دهیم. خلاصه توافق امروزمان درباره سازماندهی سیستم مربی‌گری بانوان در تیم‌های پایه است.

نایب رییس سابق یوفا در ادامه قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا را تبریک گفت و ادامه داد: به ایران آمده‌ام تا تجربیات کشورم را در فوتبال بانوان در اختیار همتایان ایرانی‌ام قرار بدهم.

اومدال اضافه کرد: ما یک برنامه داریم که توسط دولت نروژ از لحاظ مالی ساپورت خواهد شد. به دنبال این هستیم تا دختران ایرانی به سمت فوتبال بیایند. با آقای کفاشیان همکاری خوبی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: ما در کشور نروژ بازیکنانی داریم که اکنون مربی شده‌اند و باتجربه هستند و می‌خواهیم آن‌ها را به ایران بفرستیم تا روی 7 رده سنی کار کنند.

اومدال اضافه کرد: برای هر سمینار دو خانم را به ایران می‌فرستیم و در هر سمینار هم 24 نفر شرکت می‌کنند. بعد از هر سه سمیناری که برگزاری می‌شود هم یک جلسه پیگیری برگزار خواهد شد تا موضوعات را پیگیری کنیم.

اومدال در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا به جز فوتبال بانوان در بخش دیگری هم قرار است دو کشور با هم توافقی داشته باشند گفت: این برنامه مختص فوتبال پایه بانوان است که به دختران 6 تا 12 سال می‌پردازد. ما 6 سمینار در جهت آموزش بانوان برگزار می‌کنیم. بودجه ما محدود است و فقط به توسعه فوتبال پایه بانوان اختصاص دارد. البته درباره مسائل دیگر همه صحبت خواهیم کرد.

رییس افتخاری فدراسیون فوتبال نروژ در ادامه درباره سطح فوتبال بانوان در کشور خود گفت: در نروژ از سال 1976 فوتبال بانوان با 70 بازیکن آغاز به کار کرد. اکنون در نروژ 128 هزار بانوی فوتبالیست وجود دارد و این در حالی است که کشور من تنها 5 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آن را زنان تشکیل می‌دهند. ما سه بار قهرمان اروپا شدیم، یک بار قهرمانی جهان و یک بار هم مدال طلای المپیک را کسب کرده‌ایم.

عضو سابق کمیته بانوان فیفا همچنین گفت: ما می‌خواهیم بازیکنان خوبی تربیت کنیم. این تجربه را داریم و می‌خواهیم به گسترش فوتبال بانوان در ایران کمک کنیم. هدف ما این است که بازیکنان خوبی به تیم ملی تحویل دهیم و کسی را هم که به تیم ملی نمی رسند به ماندن در فوتبال ترغیب کنیم.

کفاشیان هم در صحبت‌های کوتاهی گفت: برنامه‌ای برای بالا بردن سطح فنی بانوان فوتسالیست داریم که ما در چهار رده سنی تیم ملی داریم و می‌خواهیم یک فستیوال هم چند روز آینده با حضور بیش از 400 ورزشکار برگزار کنیم. ما برای آموزش دختران‌مان مشکل مربی داشتیم و نمی‌توانستیم از مربیان آقا استفاده کنیم به همین خاطر با توافقی که با فدراسیون فوتبال نروژ انجام شد، دولت نروژ هزینه‌های این کار را می‌پردازد تا بتوانیم سطح فنی بانوان‌مان را بالا ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز