شرایط بدنساز تیم فوتبال امید با بدنساز تیم باشگاهی فرق می‌کند

کاشانی: بند ۱۳ قرارداد سوال‌ برانگیز بود

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۱۴:۵۴:۳۵
کد خبر: ۳۳۶۶۰۱
کاشانی: بند ۱۳ قرارداد سوال‌ برانگیز بود
مدیر تیم فو‌تبا‌ل امید ایران گفت: قرار است اسپانسر در کیش لباس‌ها را تحویل دهد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مدیر تیم فو‌تبا‌ل امید ایران می‌گوید قرار است بند 13 قرارداد خاکپور اصلاح شود و کفاشیان معتقد بود که این بند را قبلا ملاحظه نکرده است.

حبیب کاشانی در نشست خبری که امروز به همراه کادرفنی تیم ملی امید در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 برگزار کرد، گفت: قرارداد سرمربی تیم ‌ملی امید مسائل مختلفی داشت که این مساله در حیطه فدراسیون فو‌تبا‌ل قرار گرفته بود. حتما در ارتباط با زمان و مکان و محتوا سوال‌هایی مطرح بود و در ارتباط با محتوا حس خوبی به طرف مقابل منتقل نمی‌شد. کفاشیان هم در ارتباط با بند "13" خاکپور گفته بود که این قرارداد را ندیده است و قرار است با اصلاح آن مفاد، قرارداد سرمربی تیم ‌ملی امید مدنظر قرار گیرد.

کاشانی افزود: هر اردویی که می‌رویم برای هر نفر 80 تا 105 دلار پول پرداخت می‌کنیم که طبیعتا تهیه این مبالغ سنگین است و اگر دوستان نباشند، پرداخت این مبلغ مشکل است. تلاش می‌کنیم از منابع خوبی استفاده کنیم. کمیته ملی المپیک 132 میلیون تومان به ما کمک کرد ولی این مقدار پول در فدراسیون فوتبال بلوکه شده و اگر از تحریم خارج شویم، این مبلغ را به ما خواهند داد.مبلغی به صورت علی‌الحساب برای اداره تیم داده شده است. کادر فنی قرارداد نداشت و مبلغ ناچیزی به آن‌ها پرداخت کردیم.با وجود نامه‌های زیاد، هنوز نتوانستیم پولی که متعلق به تیم المپیک است را به دست آوریم.

کاشانی گفت: ما یک بار از CIP رد شدیم و الان گفته شده که به دستور آقای کفاشیان سهمیه CIP تیم امید قطع شده است. به نظر من این اتفاق‌ها مشکلی به وجود نمی‌آورد و ما نگران آن نیستیم. من به خودم هنوز نمره قبولی نمی‌دهم چرا که شأن تیم المپیک و تیم جمهوری اسلامی ایران بالاتر از این‌ها است که با یک چرخ، چمدان و امکانات اولیه همه چیز برطرف شود.

مدیر تیم فوتبال المپیک با تاکید بر اینکه می‌توانیم کارهای بیشتری برای تیم امید انجام دهیم گفت: در باب لباس و تجهیزات مشکلات عدیده‌ای داریم. قرار است اسپانسر در کیش لباس‌ها را تحویل دهد و کارهای گمرکی انجام شود اما برخی مشکلات پابرجاست.

کاشانی به اشاره به این که شأن تیم امید رعایت نشده اظهار داشت: به هر بازیکن تیم امید روزی 20 دلار و به هر بازیکن تیم بزرگسالان روزی 100 دلار روزانه پول توجیبی در اردوها داده می‌شود. کدام بازیکن حاضر است 10 روز به تیم امید بیاید و 200 دلار بگیرد. 80 تا 85 درصد بازیکنان تیم امید را تیم بزرگسالان تشکیل می‌دهند.

وی درباره عملکرد تیم فنی و پشتیبانی تیم فوتبال المپیک افزود: کادر فنی بعضا تا پاسی از شب می‌نشینند و مسائل فنی را انجام می‌دهند. در تهران که هستیم هر کدام از کادرهای فنی و تیم سرپرستی هر هفته تشکیل جلسه می‌دهند و مسائل را مد نظر قرار می‌دهند. ما هم‌اکنون 27 نفر را به اردوی تیم ملی دعوت کرده‌ایم اما برای 36-37 نفر ویزا گرفته‌ایم که یا دانشجو یا سرباز سپاه و ارتش هستند. ما باید به نهادهای خارج از ورزش نمره 20 دهیم. نظام وظیفه کار خروج را به فدراسیون سپرده و سپاه پاسداران نیز بازیکنان سرباز را بسیار همراهی کرده است. اگر قرار است تیم امید به المپیک برسد باید منافع ملی را ترجیح دهیم.

کاشانی ادامه داد: در شب فینال بازی‌های غرب آسیا یکی از مربیان لیگ برتری به من اس ام اس می‌دهد که بگویید فردا یکی از بازیکنان ما بازی نکند چون ما قرار است جمعه بازی داشته باشیم. این حرف اصلا منطقی نیست و در راستای منافع ملی هم نیست. ما باید دیدمان را روی منافع ملی بگذاریم.

مدیر تیم ملی امید افزود: ما 500 دلار مجموعا پاداش می‌گیریم در حالی که به بازیکنان بزرگسال به طور مثال 3000 دلار داده می‌شود. طبیعی است که بازیکنان ما راضی هستند در تیم ملی بزرگسال باشند و اگر بازیکن را دعوت کنیم، خود را به مریضی می‌زند که با تیم ملی بزرگسال بازی کند چرا که آنجا عایدی بیشتری دارد. شما هم باشید جایی را انتخاب می‌کنید که منافع بیشتری داشته باشد. آقای خاکپور بیزینسش را رها کرده تا به این کار بیاید. درآمد فوتبالی هم نداشته و پاداشی هم نگرفته است.

او با اشاره به اینکه سرمربی تیم امید با توجه به اینکه بیزینسی که دارد از نظر مالی شرایط خاص خودش را داشته و در طول مدت اخیر هم نه پولی گرفته و نه پاکت پولی به او تحویل داده شده است، گفت: 8 ماه از ابتدای سال می‌گذرد اما به جرات می‌گویم که هیچ یک از کادر فنی در مدت اخیر حقوقی دریافت نکرده‌اند. به هر حال آن‌ها نیز متاهل هستند و زن و بچه دارند اما وقتی که تیم بزرگسالان سه ماه حقوق نمی‌گیرد می‌گویند که به تعهدات عمل نشده است. من تمام تلاشم را خواهم کرد تا بهترین شرایط را برای تیم امید فراهم کنم.

کاشانی در مورد قرارداد بدنساز تیم به خبرنگار برنا گفت: یکی از بهترین‌ قراردادهایی که بسته شده همین است. شرایط بدنساز تیم فوتبال امید با بدنساز تیم باشگاهی فرق می‌کند. با توجه به شناختی که آقای خاکپور داشت مکاتباتی انجام شد و با توجه به رزومه‌ای که آن بدنساز داشت، ما متوجه شدیم که این شخص بدنساز فوتبالی است و تخصص‌اش روی فوتبال است و توانایی‌های خاص خود را دارد. می‌خواهیم قرارداد بدنساز این طور باشد که بر فرض اگر ما 60 روز به بدنساز نیاز داریم فقط پول آن 60 روز را بدهیم و هزینه جانبی نداشته باشیم. ان‌شاءالله این روش جدید اتفاق بیفتد که به نفع ماست.

مدیر تیم امید با اشاره به جلسه‌اش با روسای فدراسیون آلمان و هلند خاطرنشان کرد: در آن جلسه رییس فدراسیون فوتبال عنوان کرد که چکیده تحولات فوتبال در آلمان این بوده که ما تمرکزمان را روی بچه‌های 10 تا 14 ساله گذاشته‌ایم و نگاه‌مان را روی تیم‌های پایه متمرکز کرده‌ایم بنابراین اگر در فوتبال ایران می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به تیم‌های پایه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی پیش‌روی تیم ملی فوتبال امید گفت: ما اگر کره شمالی به ایران بیاید در کیش یا اهواز تمام هزینه‌شان را نیز پرداخت می‌کنیم. هر تیمی که بخواهیم به کشور دعوت کنیم باید هزینه ترانسفر و اقامت‌شان را پرداخت کنیم اما در ارتباط با دیدار تدارکاتی عراق باید بگویم که آن‌ها درخواست پول کرده‌اند اما با رایزنی‌های که کرده‌ایم از این موضوع امتناع کرده و آن را نپذیرفتیم. آن‌ها همچنان درخواست بازی با ما را دارند. هرچند ما در اردوی خود در امارات می‌توانیم مقابل استقلال اهواز به میدان برویم چرا که آن‌ها در آن برهه در امارات حضور دارند. علاوه بر این باید بگویم که مکاتباتی را با فدراسیون فوتبال ژاپن و کره جنوبی انجام دادیم اما آن‌ها نپذیرفتند که مقابل ما به میدان بروند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز