سلیمانی اعلام کرد؛

اسکواش بازان ایران صاحب رنکینگ جهانی شدند

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۴:۵۳:۰۱
کد خبر: ۳۳۷۶۸۴
رئیس فدراسیون اسکواش گفت: توانستیم حامیان مالی توانایی رادر بخش‌های مختلف به کار بگیریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مسابقات کشوری کلوزستلایت اسکواش با نام جام ثارالله در بخش آقایان و خانم ها به مدت سه روز در باشگاه دیباجی و حیدرنیا برگزار شد که در نهایت سهیل شاملی در در بخش آقایان و آیلی نیری در بخش بانوان مقام قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دادند .به همین بهانه گفتگویی داشتیم با مسعود سلیمانی رییس فدارسیون اسکواش تا از کم و کیف این مسابقات آگاه شویم .

مسعود سلیمانی با ابراز رضایت از سطح کمی و کیفی این مسابقات گفت: اسکواش فدراسیون پرمشغله ای است و این پرمشغله بودن در حجم کاری که انجام می گیرد تعریف می شود؛ به هر اندازه که کارهای مدنظر ما بیشتر باشد بودجه ای که باید تامین شود مقدارش افزون خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکواش با بیان این که تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از بیرون فدارسیون منابع مالی خود را فراهم کنیم، گفت: خوشبختانه در این زمینه با وجود اینکه جامعه مخاطب اسکواش قشر خاصی هستند، موفق عمل کردیم و توانستیم حامیان مالی توانایی را در بخش های مختلف اسکواش به کار بگیریم.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: ما از صفر تا صد مسابقات کلوزستلایت را نیز با حمایت اسپانسر برگزار کردیم و بجای این که از اسپانسر کمک مالی خاصی بخواهیم تا به حساب فدراسیون پرداختی داشته باشد، هزینه های برگزاری مسابقات را به آن ها سپردیم که خوشبختانه از هر نظر حمایت و به قهرمان های ما نیز جوایز ارزنده ای اهدا کردند.

رئیس فدراسیون اسکواش با بیان این که قبل از شروع مسابقات با پرداخت هزینه، این پیکارها را در تقویم انجمن حرفه ای اسکواش بازان جهان به ثبت رساندیم تا این رقابت ها رسمیت بین المللی پیدا کند، گفت: این کار باعث شد تا ورزشکاران حاضر در این مسابقات دارای رنکینگ جهانی شوند.

مسعود سلیمانی در خصوص برنامه هایی که این فدراسیون برای استعدادیابی در نظر گرفته است، افزود: در بحث استعدادیابی روند ما روندی ثابت و از قبل پیش بینی شده بود و خدا را شاکریم که توانستیم بدون هیچ وقفه ای برنامه هایی را که با مشورت کارشناسان در نظر گرفته بودیم اجرایی کنیم.

او در عین حال اظهار داشت: حاصل این روند ثابت سه مدال برنز در مسابقات آسیایی بود؛ اتفاقی که در این رشته آرزو بود که با تلاش شبانه روزی محقق شد و خوشبختانه این مهم در حضور دکترگودرزی و دکتر سجادی اتفاق افتاد.

رئیس فدراسیون اسکواش ادامه داد: این مدال ها زودتر از برنامه ای که ما در نظر گرفته بودیم و زمانی که تصور می کردیم اتفاق افتاد و نشان دهنده این است که هدف گذاری ما در بخش کشف استعدادها و پرورش آن ها درست و اصولی بوده؛ هر چند در این رشته هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد و ما سطح خود و ورزشکارانمان را بیش از موفقیت هایی که حاصل شده است می دانیم.

وی در پایان با اشاره به افزایش تعداد مربیان فعال و آموزش دیده در رشته اسکواش، افزود : ما با کمک حامیان مالی اسکواش که با تلاش تیم کارشناسی فدراسیون جذب این رشته شدند توانسته ایم بستر کشف و پرورش استعدادهای این رشته را در شهرهای مختلف ایران مهیا کنیم و در همین زمینه دوره های مختلفی را با حضور مدرسان جهانی و طبق استانداردهای سطح یک مربیگری در اسکواش برای علاقمندان و مرببان حاضر این رشته برگزار کرده ایم. خوشبختانه تعداد مربیان زبده و اهل فن این رشته در حال افزایش است و می تواند تاثیر بسزایی در روند رو به رشد اسکواش ایران داشته باشد.

نظر شما