علی مرادی در گفتگو با برنا:

در وزنه برداری پشتوانه نداریم/ کارمان در مسابقات جهانی سخت است

۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۲۳:۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۳۸۰۴۲
رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: افقی که برای مسابقات جهانی داریم، افق روشنی نیست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در آستانمه رقابت های جهانی آمریکا درباره شرایط تیم ملی وزنه برداری و فدراسیون صحبت کرد.

مرادی در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص شرایط تیم ملی وزنه برداری در آستانه مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: متاسفانه فدراسیونهای گذشته از توجه به امور زیربنایی و پشتوانه سازی غافل بودند به همین دلیل ما چیزی به نام پشتوانه  در وزنه برداری نداریم. تیم ملی هم با توجه به مصدومیت ها و نداشتن نفرات جایگزین و پشتوانه باید عازم آمریکا شود. ما اخیرا آسیب دیدگی های زیادی در اردوی تیم ملی داشته ایم و نداشتن پشتوانه باعث شده نتوانیم تیم را به صورت کامل راهی مسابقات جهانی کنیم. علاوه بر آسیب دیدگی ها بازنشستگی های اجباری هم داشتیم و تعداد قابل توجهی از ورزشکاران با استعداد ما از وزنه برداری کنار رفتند.

وی ادامه داد: افقی که برای مسابقات جهانی پیش روی داریم، افق روشنی نیست. رقابت سنگین است و ما هم با تمام قوا به مسابقات نمی رویم. کشورهای دیگر هم غافل نمانده اند تا ما برویم و همه مدال ها را درو کنیم. رقیبان ما امکانات بهتر و توانمندی بیشتر تمام نفراتشان را به مسابقات جهانی می فرستند و همین موضوع کار را برای ما سخت تر می کند. با اینکه شرایط برایمان سخت است اما بچه ها همدل هستند تا با تمام توان در مسابقات شرکت کنند.

مرادی با بیان اینکه فدراسیون پشتوانه سازی را در دستور کار خود قرار داده گفت: هدف ما این است که کارهای زیربنایی خوبی در فدراسیون انجام دهیم تا بتوانیم برای المپیک 2020 از جوانها استفاده کنیم. در رده تیم های پایه شرایط آنقدر سخت است که تیم جوانان را با ترکیبی ناقص به لهستان بفرستیم. در بزرگسالان هم دستمان خالی است و به همین دلیل برنامه ریزی مدونی برای پشتوانه سازی داشته ایم.

رئیس فدراسیون درباره اینکه تیم ملی چقدر شانس دارد تا در مسابقات آمریکا روی سکو برود؟ گفت: باید با واقعیت موجود کنار بیاییم و شرایط را بسنجیم. ما با تیم کاملی به آمریکا نمی رویم و کارمان برای رفتن به روی سکو دشوار است.

 وی درباره آخرین وضعیت سهراب مرادی اظهار داشت: با توجه به توافقاتی که با تاماش آیان داشته ایم اسم مرادی وارد لیست شد اما هنوز رایزنی ها ادامه دارد و فدراسیون جهانی جواب قطعی به ما نداده است. جا دارد از مسئولین عالی رتبه وزارت ورزش هم تشکر کنم که فدارسیون را در راه حل مشکل این وزنه بردار کمک کردند. همین که نام مرادی وارد لیست شده جای امیدواری دارد و ما تلاش می کنیم که او در مسابقات جهانی حاضر شود. با توجه به اینکه خود مرادی از بازنشستگی اش بی خبر بوده امیدواریم فدراسیون جهانی تقاضای ما را بپذیرد.

مرادی درباره برگزاری مسابقات جام فجر تحت عنوان کسب سهمیه المپیک در تهران گفت: با توجه به رایزنی هایی که با رئیس فدراسیون جهانی داشتم قرار شد مسابقات فجر تهران یکی از مراحل گزینش المپیک باشد. البته برای این منظور باید زیر ساخت ها فراهم شود. برای اینکه بخواهیم مسابقات جام فجر را با عنوان کسب سهمیه المپیک برگزار کنیم باید وزنه برداران مطرح دنیا را که در مسابقات گزینشی قبل حضور نداشتند دعوت کنیم و تمهیدات ویژه ای برای کنترل دوپینگ و بسیاری مسائل دیگر داشته باشیم. انجام تمام این کارها نیاز به هزینه زیاد دارد و با توجه به دستور ویژه وزیر ورزش و جوانان امیدواریم مقدمات برگزاری این مسابقات مهم فراهم شود.

وی افزود: به برگزاری این مسابقات باید به چشم یک پروژه ملی نگاه کرد، چون برگزار کردن آن اهمیت زیادی برای ورزش ایران دارد. خوشبختانه فدراسیون جهانی با برگزاری مسابقات آقایان و خانمها به صورت مجزا موافقت کرده و امیدواریم با فراهم شدن ساختارهای لازم بتوانیم میزبان خوبی برای این مسابقات باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز