ایران-ترکمنستان در راه مقدماتی جام جهانی؛

طلسم را بشکن/ در مسیر بازگشت

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۲۳:۰۰:۱۱
کد خبر: ۳۳۸۲۹۹
طلسم را بشکن/ در مسیر بازگشت
جوانهای کم نام و نشان فوتبال ایران این فرصت را در اختیار دارند که در بازیهای نسبتا آسان این مرحله بدرخشند و خودشان رادر ترکیب تیم ملی تثبیت کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا و جام جهانی روسیه در اولین دیدار با ترکمنستان دیدار می کند. بازی رفت دو تیم در شهر داش آغوز برگزار شد که تیم ملی کشورمان در کمال ناباوری مقابل ترکمنستان متوقف شد تا شاگردان کی روش شروعی ناامید کننده در این رقابتها داشته باشند. تساوی مقابل ترکمنستان برای ایران نتیجه قابل قبولی نبود و حالا بهترین فرصت است برای اینکه یوزهای ایرانی در ورزشگاه آزادی انتقام بازی رفت را بگیرند و طلسم 22سال پیروز نشدن مقابل ترکمنستان را بشکنند.

*ایران: بزرگترین دغدغه کی روش در آستانه بازی با ترکمنستان مشکلات صدور ویزای بازیکنان برای دیدار با گوام است. تا الان ویزای احسان حاج صفی صادر نشده و ویزای علیرضا حقیقی هم باطل شده است تا با توجه به غیبت احتمالی حسینی، منتظری و آزمون، کی روش با دغدغه های زیادی روبرو شود. خود کی روش هم روزهای ناآرامی را پشت سر می گذارد و درگیری های لفظی اش با اسدی و مایلی کهن باعث شده فدراسیون او را ممنوع المصاحبه کند تا بلکه آرامش به سرمربی تیم ملی برگردد.

کی روش در ادامه روند جوانگرایی اش در تیم ملی باز هم بازیکنان جوان را به اردو فرا خوانده تا برای بازیهای نه چندان مهم در این مرحله جوانان فوتبال ایران را محک بزند. او این روزها در حال آزمون و خطا در تیم ملی است و خیلی دوست دارد چهره های جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کند تا هم خیالش از بابت بازنشستگی بازیکنان پا به سن گذاشته راحت شود و هم بتواند روی بازیکنان جوان حساب کند. حالا جوانهای کم نام و نشان فوتبال ایران این فرصت را در اختیار دارند که در بازیهای نسبتا آسان این مرحله بدرخشند و خودشان رادر ترکیب تیم ملی تثبیت کنند.

برای تیم ملی ایران که در حال حاضر با 3 امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به عمان در رده دوم جدول قرار دارد، الان بهترین فرصت است که صدر را از عمان بگیرد. از طرفی ترکمنستان هم با یک امتیاز کمتر نسبت به ایران در رده سوم قرار دارد و می تواند با پیروزی مقابل ایران جای ما را در رده دوم بگیرد. در واقع پیروز نشدن در این دیدار اصلا اتفاق خوبی برای شاگردان کی روش نیست و ایران اگر صعود بی دردسر و بی دغدغه می خواهد باید در این بازی خانگی به پیروزی برسد وگرنه ممکن است در راه صعودش از این مرحله آسان گره ایجاد شود. اتفاقی که اصلا برای فوتبال ایران خوشایند نخواهد بود چون کار اصلی ما در مرحله بعد و تقابل با تیمهای درجه یک آسیا خواهد بود. قطعا تیمی مثل ترکمنستان نباید برای ایران حریف خطرناکی باشد چون جایگاه فوتبال ما هرگز قابل مقایسه با این تیم درجه سوم نیست.

با بازگشت رضا قوچان نژاد به اردوی تیم ملی می توانیم به هنرنمایی های او در خط حمله دل خوش کنیم. گوچی که در بازیهای قبلی به دلیل مصدومیت غایب بود با آمادگی بالا به تمرینات تیم ملی برگشته تا جان دوباره ای به خط حمله تیمی بدهد که همیشه به سختی گل می زند.

*ترکمنستان: تیمی درجه دو در بخش آسیای میانه. اگرچه ایران در 7 بازی که در تاریخ خود مقابل ترکمنستان انجام داده آمار چندان خوبی ندارد و 2 برد، 3 تساوی و 2 باخت کسب کرده اما این تیم نمی تواند و نباید رقیب جدی برای فوتبال ایران باشد. ترکمن ها در آخرین دیدار دوستانه خود هم با نتیجه 5 بر یک مقابل امارات شکست خوردند و همین نتیجه نشان دهنده ضعف این تیم است. ترکمنستان که در رده 121 رنکینگ فیفا قرار دارد، در صورت کسب تساوی مقابل ایران می تواند امید به صعود داشته باشد که البته شانس زیادی نمی توان برای این تیم قایل شد. اصلی ترین مهره ترکمنستان برای تقابل با ایران امانوف 25 ساله است که یکی از دو لژیونر این تیم است و در المپیک ازبکستان بازی می کند. ترکمن ها در 22 سال اخیر مقابل ایران شکست نخورده اند و خیلی دوست دارند به این روند شکست ناپذیری خود ادامه دهند. شاگردان کوچومف می دانند کار سختی مقابل ایران دارند و نباید هم شانس زیادی برای صعود خود قایل شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز