کسب سهمیه توسط نعمتی یک اتفاق بزرگ بود

شهنازی: وزارت ورزش و کمیته المپیک جزیره مستقل نیستند/ همه ما جزو یک خانواده هستیم

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۷:۵۹:۲۰
کد خبر: ۳۳۸۴۲۰
شهنازی: وزارت ورزش و کمیته المپیک جزیره مستقل نیستند/ همه ما جزو یک خانواده هستیم
دبیر کمیته ملی المپیک گفت:‌ کمیته و وزارت ورزش در یک راستا فعالیت می‌کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره شرایط این روزهای ورزش صحبت کرد.

شهنازی در مورد عملکرد تیم تیراندازی با کمان ایران در مسابقات انتخابی المپیک گفت: کسب سهمیه توسط زهرا نعمتی اتفاق نادری در کل ورزش جهان است. به خاطر ندارم در المپیک‌های مختلفی که برگزار شده یک خانم از ورزشکاران پارالمپیک سهمیه رقابت‌های المپیک را گرفته باشد. این یک اتفاق بزرگ برای ورزش کشور و ورزش بانوان است و باید این زحمات را قدر دانست امیدوارم نعمتی سهیمه پار المپیک را هم بگیرد.

وی افزود: تیراندازی با کمان نتایج خوبی گرفت، امیدوارم در مراحل بعدی هم سایر رشته‌ها و این رشته سهمیه المپیک را بگیرند. در مجموع فکر می‌کنم سفر تیم به تایلند بسیار خوب بود.

شهنازی در خصوص شرایط کسب سهمیه المپیک در چند ماه مانده تا شروع مسابقات، خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم کار نسبت به المپیک‌های قبل مشکل‌تر شده است دلیل این مسئله هم به خاطر تغییرات قوانین است. شرایط برای کسب سهمیه سخت تر شده است تا امروز کارمان بد نبوده اما امیدوارم باز هم در رشته‌های بیشتری کسب سهمیه کنیم. هر چه جلوتر می‌رویم شرایط برای کسب سهمیه سخت تر شده و کشورهای دیگر هم تلاش‌های بیشتری می‌کنند. به طور مثال در تکواندو قبلا نیاز به انجام این همه بازی برای کسب سهمیه نبود اما آنقدر مراحل مختلف را ایجاد کردند که ورزشکار در حال فرسوده شدن است. البته این شرایط برای همه وجود دارد به عنوان کمیته المپیک تمام حمایت‌ها را از مربیان و ورزشکاران می‌کنیم و امیدواریم فدراسیون‌ها هم تلاش کنند تا سهمیه‌های لازم را بگیریم.

دبیر کمیته ملی المپیک در مورد نامه‌ای که وزارت ورزش به شورای المپیک آسیا برای برنامه مجمع عمومی خواسته است، تصریح کرد: این نوع مکاتبات در دنیا هم انجام می‌شود و این بستگی به کشورها و روابطشان با IOC دارد. هر کشور قوانین خاص خودش را دارد. سیاست IOC این است که در کشورها به صورت مستقل سیاست های خود را دنبال کند ما هم به دنبال این هستیم که بهانه‌ای به دست این سازمان ها ندهیم. همه ما برای سربلندی کشورمان تلاش می‌کنیم ما و وزارت ورزش این جدایی را نداریم در برخی کشورها بین این دو نهاد جدایی هست. ما در بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنیم اما نباید بهانه هم دست کسی بدهیم.

وی در مورد اینکه هاشمی به نامه وزارت ورزش به شورای المپیک آسیا واکنش نشان داده است، گفت: البته نمی‌دانم هاشمی چه واکنشی نشان داده است. صحبت کلی من این است که همه باید حمایت کنیم. کمیته المپیک و وزارت ورزش جزیره مستقل نیستند. همه ما جزو یک خانواده هستیم و باید با یکدیگر تعامل کنیم.

 

 

نظر شما