در فضای تهدید، کار بدون نقص امکان پذیر نیست

دکتر احمدی: در فوتبال حرکت رو به جلویی نداشتیم/ فدراسیون باید پاسخگوی داوری‌ها باشد

۱۳۹۴/۰۸/۲۰ - ۰۹:۳۴:۴۳
کد خبر: ۳۳۸۵۲۵
دکتر احمدی: در فوتبال حرکت رو به جلویی نداشتیم/ فدراسیون باید پاسخگوی داوری‌ها باشد
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: در فضایی توأم با تهدید نمی توان کار بدون نقص انجام داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر سیدعبدالحمید احمدی در بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان و در پاسخ به این سوال که آیا می توان همه اشتباهات فوتبال را از جانب داوران دید؟ گفت: از نظرمن نمی توان در یک بخش اُفت داشت و درباقی حوزه ها از کیفیت برخوردار بود؛ اگر این گونه باشد فرار به جلو است.

وی افزود: اگر در داوری ها نزول داشته ایم، به معنای آن است که در سایر بخش ها دچار آن شده ایم. ما در فوتبال کشور حرکت رو به جلویی نداشتیم که به همین منظور داوری هایمان نیز دچار رکود شده اند.

دکتر احمدی تاکید کرد: شاید یک تصمیم نابجای داوری معضل عظیمی برای تیم ایجاد کندکه قابل بازگشت نباشد، اما مهم ترین ارگانی که باید پاسخگو باشد نه داوران بلکه فدراسیونی است که این رشته را مدیریت می کند و باید بتواند با اشراف کامل بر حوزه خود به رفع ضعف ایجاد شده در کوتاه مدت و میان مدت اقدام کند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بیان این که نمی توان در فضای تهدید و نامطمئن کار بدون نقص ارائه داد، افزود: امیدوارم جامعه داوری مشکلات خود را برطرف کند و فدراسیون نیز برنامه جامع تری به لحاظ آموزشی و فنی پیش بینی کند.

او در عین حال اضافه کرد: رسانه ها و دیگر بخش ها نیر باید فضای امنی برای داوران ایجاد کنند تا آن ها فارغ از هرگونه شاعبه و تهدید به حرفه خود یعنی کار ارزشمند قضاوت که همواره با عدالت و انصاف سر وکار دارد، بپردازند.

دکتر احمدی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر سیاست های وزارت ورزش و جوانان در خصوص نماز و ترویج آن در بین جامعه ورزشی کشور، گفت: بحث اقامه نماز موضوع فرهنگی مهمی است که خوشبختانه مورد توجه و عنایت اهالی ورزش است.

وی با ابراز خوشحالی از وجود جامعه ورزشی نمازخوان و مقید در کشور، اظهار داشت: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد، به صورت ویژه حمایت و اگر نقایصی در این بین وجود دارد باید برطرف شود.

به اعتقاد معاون وزیر ورزش و جوانان در امور فرهنگی، ورزشگاه ها و همه نهادهای ورزشی مثل باشگاه ها، فدراسیون ها و هیات های ورزشی مجموعه هایی هستندکه می توانند در بحث اقمه نماز تاثیرگذار باشند.

وی وظیفه ستاد اقامه نماز در وزارت ورزش و جوانان را هماهنگ کننده بخش های مدیریتی در بحث نماز دانست و گفت: ما این هماهنگی را ایجاد می کنیم تا بتوانیم با پیگیری، ارزیابی، نظارت و حمایت، شرایط مطلوب تری را برای بحث اقامه نماز در محیط ورزش و بخش های مختلف آن ایجاد کنیم.

دکتر احمدی در همین ارتباط به مصوبه جلسه امروز ستاد اقامه نماز اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد تا با ارزیابی میدانی از همه موقعیت هایی که برای این امر تدارک دیده شده است، نسبت به تجهیز و مرمت اماکن اقامه نماز در بخش ورزش اقدام و آن ها را روزآمد کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در پایان، نمایشگاه مطبوعات را فضای فرهنگی مناسبی عنوان کرد و گفت: من این فضا را به عنوان ظرفیت فرهنگی و همچنین فضایی برای تعامل فرهنگی و رسانه ای کشور می بینم که امیدوارم از این پتانسیل ها بیشتر و با کیفیت بهتر استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز