تیمور غیاثی در گفتگو با برنا:

رسیدن به ۷ سهمیه المپیک شعار است/ آینده دوومیدانی تاریک است

۱۳۹۴/۰۸/۲۳ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۴۲۳
رسیدن به ۷ سهمیه المپیک شعار است/ آینده دوومیدانی تاریک است
مدیر سابق تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: دوومیدانی متعلق به افرادی است که خاک این رشته ورزشی را خورده اند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مدیر سابق تیم های ملی دوومیدانی اعتقاد دارد رسیدن به 7 سهمیه المپیک ریو، شعاری است که از سوی مسئولان فدراسیون مطرح می شود.

تیمور غیاثی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: کماکان به حرفی که چند هفته قبل زدم، اعتقاد دارم. به نظرم اتفاقات خوبی در دوومیدانی رقم نخورد و اثرات منفی آن را طی چند ماه آینده به عینه خواهیم داد.

وی افزود: بنده با تجربه ای که در دوومیدانی دارم، تاکید می کنم که آینده این رشته ورزشی تاریک است و اگر فکری به حال دوومیدانی نشود، بعید است در ماه های اینده جز احسان حدادی، ورزشکار دیگری موفق به کسب سهمیه المپیک شود. جالب اینکه مسئولان فدراسیون در شعارهای خود عنوان می کنند دوومیدانی می تواند به 6 یا 7 سهمیه المپیک ریو برسد.

غیاثی ادامه داد: نگاهی به وضعیت ورزشکارانی چون حسن تفتیان، لیلا رجبی، مریم طوسی، رضا قاسمی و ... بیاندازید تا متوجه شوید در دوومیدانی چه خبر است. فدراسیون هیچ برنامه ای برای ورزشکاران حتی آنهایی که سهمیه المپیک را کسب کردند، ندارد. خاطرم است در روزهایی که ما در فدراسیون بودیم قرار بود دوندگان سرعتی به فرانسه و آلمان اعزام شوند اما حالا تفتیان و قاسمی را حتی به کیش هم نمی فرستند!

وی تصریح کرد: خاطرم هست کیهانی در شعارهای انتخاباتی خود صراحتا عنوان می کرد با حضور در فدراسیون دوومیدانی علاوه بر توسعه پایدار، چهار اسپانسر بزرگ را نیز جذب خواهد کرد تا مشکلات مالی این رشته ورزشی مرتفع شود. حالا سوالم من از ایشان این است که آیا به وعده هایی که داده، عمل کرده است؟! آیا اسپانسری جذب شده، اگر شده چرا برای ورزشکارانی چون رجبی، تفتیان و قاسمی اردو برگزار نمی کند؟!

مدیر سابق تیم های ملی ادامه داد: در زمانی که فدراسیون با سرپرستی سیدحسن طباطبایی اداره می شد، موفق شدیم سه سهمیه المپیک کسب کنیم. جدا از این سهمیه ها، چند ورزشکار از جمله کیوان قنبرزاده و جعفر مرادی تا آستانه کسب سهمیه المپیک پیش رفتند. همه این کارها به خاطر آن بود که طباطبایی در اداره فدراسیون نظم و برنامه داشت و به جای سر دادن شعارهای واهی، واقع بین بود، در تصمیم گیری های از بزرگان دوومیدانی مشورت می گرفت و همواره احترام به پیشکسوت را در دستور کار داشت. فقط حیف که چنین مدیری در دوومیدانی نماند و به کاراته رفت. واقعا خوش به حال اهالی کاراته؛ زیرا با بودن طباطبایی روزهای خوبی در انتظار این خانواده بزرگ خواهد بود.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 1974 تهران در پایان خاطرنشان کرد: فراموش نکنید امثال تیمور غیاثی، صاحبخانه دوومیدانی هستند، زیرا عمرشان را در این رشته ورزشی گذاشته اند، حالا شاید چند صباحی از این خانه دور باشیم اما فراموش نکنید دوومیدانی متعلق به افرادی است که خاک این رشته ورزشی را خورده اند.

نظر شما