ترابیان: ایران انتخاب نخست کنفدراسیون فوتبال آسیا در مباحث آموزشی نوین است

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۱۲:۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۴۰۰۶۱
ترابیان: ایران انتخاب نخست کنفدراسیون فوتبال آسیا در مباحث آموزشی نوین است
رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی از برگزاری دوره اعطای مجوز حرفه ای AFC به میزبانی تهران در آذرماه خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عباس ترابیان در ابتدا گفت: ای اف سی در ارتباط با پیشرفت و توسعه فوتسال برنامه های ویژه ای تدارک دیده است و همایشی که دو هفته پیش با موضوع پیشرفت فوتسال در سطح آسیا و ایجاد فوتسال حرفه ای به میزبانی مالزی برگزار شد، تنها بخشی از فعالیت های توسعه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا است. 

وی ادامه داد: ایران یکی از کشورهایی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش فوتسال همواره از آن به عنوان یک نمونه بسیار خوب یاد می کند و آمار افتخار آفرینی فوتسال ایران به عنوان مثال قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در 10 دوره از دوازده دوره برگزار شده در آسیا، یکی از دلایل نمونه بودن کشورمان در رشته فوتسال است.

ترابیان افزود: البته کشور ژاپن هم بعد از ایران لیگ خود را شروع کرد و پس از ایران توانست به استاندارهای لازم برسد. به همین دلیل هر زمان ای اف سی بخواهد حرکت نوینی را انجام بدهد از ایران آغاز می کند، بطوری که پیش از این شاهد برگزاری دوره های مربیگری درجه یک و دو آسیا برای نخستین بار در ایران بودیم و بزودی درجه سه مربیگری فوتسال آسیا هم برای اولین بار در سطح آسیا و در ایران برگزار خواهد شد. 

وی درخصوص دیگر برنامه های کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه فوتسال گفت: ای اف سی در نظر دارد که بحث حرفه ای گری در باشگاه ها و اعطای مجوز های حرفه ای به باشگاه ها را به اجرا بگذارد. برهمین اساس نخستین دوره از این برنامه در سطح آسیا از تاریخ 2 تا 4 آذرماه برای کشور ایران و به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

رییس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی ایران افزود: این دوره با هزینه ای اف سی و با حضور مدرسان شناخته شده یعنی خسوس کالبریا از اسپانیا، الکساندر کوچ کوکوف از روسیه، ماها جان از هند که مدیر بخش اعطای مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا است و همچنین علی تارقلی زاده مسئول توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی ای اف سی در هتل المپیک برگزار می شود. 

وی برنامه های AFC در این دوره سه روزه را تشریح کرد: در نشست روز نخست که با موضوع مدیریت برگزار می شود روسای هیات های فوتبال استانی که در فوتسال فعال هستند، اعضای کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی، اعضای هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال و مسئول دپارتمان فوتبال ساحلی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: روزهای دوم و سوم بیشتر به باشگاه ها اختصاص داده شده بطوری که در روز دوم مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر فوتسال و مدیران عامل برخی از باشگاه های لیگ دسته یک که فعال هستند دعوت می شوند و در روز سوم هم سرمربیان تیم های لیگ برتر، برخی از سرمربیان تیم های لیگ دسته یک و کادرفنی تیم ملی حضور خواهند داشت.

ترابیان افزود: بطور کلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این دوره مباحث آموزشی خود در زمینه های مجوز حرفه ای گری، شرط های حرفه ای شدن باشگاه ها، برندینگ و نحوه کار بین مدیران و کادرفنی تیم ها است. البته بخشی هم پیرامون سرپرستی تیم ها به مدرسی بنده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز