من هم از اشتباهات داوری علیه پرسپولیس متاثر هستم

تاج: باشگاه ها ازتعطیلی ها باخبر بودند و برنامه ریزی داشتند

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۱۵:۳۹:۰۵
کد خبر: ۳۴۰۱۸۶
تاج: باشگاه ها ازتعطیلی ها باخبر بودند و برنامه ریزی داشتند
رئیس سازمان لیگ ضمن ابراز تاسف از اشتباهات داوری علیه پرسپولیس اعلام کرد: باشگاه ها از تعطیلی لیگ خبر داده و برای سپری کردن آن برنامه ریزی داشتند.

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر، می گوید او هیچ نقشی در گزینش داوران ندارد و انتقادهایی که از او به این خاطر می شود، منصفانه نیست.

او در گفتگو با سرویس ورزشی خبرگزاری برنا به سوالات ما پاسخ داد:

* آقای تاج! تعطیلی های پی در پی لیگ برتر صدای خیلی ها را درآورده است!

اینطور نیست. این بیشتر مورد اشاره رسانه هاست به این دلیل که وقتی لیگ برتر تعطیل می شود سوژه برای پرداخت کم می شود. البته من نمی خواهم توپ را به زمین رسانه ها بیندازم. برخی از رسانه ها این گونه می نویسند. هفته پیش تیم ملی بازی داشته. این هفته هم همین طور. آیا باید بین این دو بازی لیگ برگزار می کردیم؟ آیا لیگ کشورهای آسیایی که در این دو هفته بازی دارند و داشتند در جریان بوده و هست؟

برخی از تعطیلی ها طبیعی و اجتناب ناپذیر است. ضمن اینکه در همین یکی، دو هفته دیدید باشگاه ها طبق برنامه از پیش تعیین شده اردوی تدارکاتی زدند یا بازی دوستانه برگزار کردند. این به این دلیل است که ما ابتدای فصل برنامه یک ساله را در اختیار باشگاه ها قرار دادیم و اشاره کردیم در این تایم ها لیگ برگزار می شود و در این زمان ها لیگ برتر تعطیل است. من مطمئن هستم باشگاه ها برای زمان های تعطیل برنامه ریزی کرده اند. این طور هم نیست که می گویند با هر تعطیلی باشگاه ها بدنسازی می کنند. به تمرینات خود ادامه می دهند و آخر هفته مسابقه می دهند تا در شرایط مسابقه باقی بمانند. مثلا دیدید این هفته راه آهن با سایپا مسابقه داد یا صبای قم با نفت تهران.

ما در سازمان لیگ برتر منافع باشگاه ها را دنبال می کنیم و از آنجایی که تیم ملی در اولویت قرار داد همواره با تیم ملی تعامل داریم. هدف از برگزاری لیگ برتر و همه لیگ ها رسیدن به یک تیم ملی خوب است. با این حال ما ابتدای فصل وقتی برنامه لیگ برتر را تدوین کردیم آن را در اختیار باشگاه ها قرار دادیم و از آنها خواستیم اگر نظری دارند به ما ارائه دهند تا در تقویم اعمال کنیم که نظری در این باره به ما نرسید. امروز هم اگر باشگاهی به برنامه ریزی ما اعتراض می کند باید بگویم مجالی برای اعمال تغییر وجود ندارد و باید ابتدای فصل این کار را انجام می داد.

* شما که همانند دبیرکل به کی روش نقد منفی ندارید؟

من از حضور جوانان در ترکیب تیم ملی در بازی با ترکمنستان خوشحال شدم. این ها همان جوان هایی هستند که در لیگ برتر به میدان می آیند. خوشحالم باشگاه ها و مربیان باشگاهی حاصل دسترنج خود را در تیم ملی و در بازی با ترکمنستان دیدند. امروز جوان های فوتبال ما به یک نتیجه خوب رسیدند. اینکه اگر در لیگ برتر خوب بازی کنند از سوی کی روش دیده و به تیم ملی دعوت می شوند.

* با هر اشتباه داوری به خصوص به سود تیم های اصفهانی از شما انتقاد می شود!

خودتان بهتر از من می دانید که نه در چینش داوری دخالت می کنم و نه نقشی در اشتباهات داوری دارم. داوران را کمیته داوران گزینش و دبیرکل تائید می کند. واقعیت این است که من از اشتباهات داوری متاثر هستم و حتی دغدغه های خود را با آقای علی کفاشیان مطرح کردم. تیم پرسپولیس در هفته های اخیر خیلی از اشتباهات داوری متضرر شد و من اصلا از این بابت خوشحال نیستم. اما باور دارم گره از مشکلات وقتی باز می شود که همه به یکدیگر کمک کنیم و از همه مهمتر مجری قانون سخت در پی اجرای قانون باشد و در گزینش ها دقت کند چون پای حق و حقوق تیم ها در میان است.

* بحث تخفیف 40 میلیارد تومان به مجری تبلیغات محیطی صحت دارد؟

خیر. البته مجری تبلیغات محیطی نامه ای به ما زده و خواستار تخفیف در پرداختی سال دوم قرارداد شده که در این باره باید اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ برتر تصمیم بگیرند و این تصمیم در صورت تائید از سوی هیات رئیسه فدارسیون فوتبال، اجرایی خواهد شد. قرارداد ما برای دو فصل 160 میلیارد تومان بوده که همه موارد از جمله میزان دریافتی واضح و روشن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز