رکورد ورودی وزنه برداران نهایی شد؛

مرادی رقابت‌های جهانی را از دست داد

۱۳۹۴/۰۸/۲۸ - ۱۵:۰۵:۳۸
کد خبر: ۳۴۱۲۴۹
مرادی رقابت‌های جهانی را از دست داد
بنابر اعلام فدراسیون وزنه برداری تاماش آیان با حضور سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی جهان موافقت نکرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بنابر اعلام فدراسیون وزنه برداری تاماش آیان رییس فدراسیون بین المللی با حضور سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی جهان موافقت نکرد.

عصر روز چهارشنبه به وقت محلی شهر هیوستون آمریکا، حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری در جلسه نهایی اعلام رکوردهای ورودی وزنه برداران شرکت کننده در مسابقات جهانی 2015 امریکا (گزینشی بازی های المپیک 2016 ریو) حضور پیدا کرد و با اعلام رکوردهای ورودی نهایی وزنه برداران کشورمان به کمیته برگزاری مسابقات وضعیت ملی پوشان تیم ملی ایران برای ورود به میدان جهانی را نهایی کرد.

نکته دردآور و آزاردهنده دسته 94 کیلوگرم این بود که فدراسیون بین المللی وزنه برداری و آژانس جهانی مبارزه بادوپینگ (وادا) در حالی از از حضور سهراب مرادی بدلیل قانون مربوط به بازنشستگی ممانعت بعمل آوردند که او می توانست با رکوردهای خیره کننده خود که در تمرینات ثبت کرده بود شگفتی ساز این دوره از رقابتها دردسته 94 کیلوگرم باشد.

اما تاماش آیان تا به امروز به رغم پیگیری جدی و نامه نگاری های رسمی که فدراسیون وزنه برداری، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) برای بازگرداندن سهراب به میدان جهانی با رییس فدراسیون بین المللی داشتند اما او همچنان روی حرف خود ایستاده و قصد ندارد ازموضع قبلی خود کوتاه بیاید.

بنابراین گزارش توکلی به ترتیب با اعلام رکوردهای (290 کیلوگرم برای مجید عسگری دردسته 62 کیلوگرم ،320 کیلوگرم برای جابر بهروزی دردسته 69 کیلوگرم ،360 کیلوگرم برای رسول تقیان دردسته 77 کیلوگرم ،380 کیلوگرم برای کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم، 380 کیلوگرم برای علی هاشمی دردسته 94 کیلوگرم ،415 کیلوگرم برای نواب نصیرشلال در دسته 105 کیلوگرم و در نهایت 430 کیلوگرم برای بهادر مولایی دردسته به اضافه 105 کیلوگرم) تکلیف نهایی وزنه بردارانش برای حضور دررقابتهای جهانی را تا زمان رفتن آنها روی تخته وشروع رقابت اصلی با رقبای سرسخت و توانمند جهانی مشخص کرد.

همچنین فردا کنگره سالیانه فدراسیون بین المللی در سالن جرج براون شهر هیوستن برگزار می شود و علی مرادی به همراه حسین مقامی (رییس و دبیرکل فدراسیون وزنه برداری) به نمایندگی از وزنه برداری ایران نیز در این جلسه مهم حضور خواهند داشت.

قرار است در این کنگره طبق برنامه پیش بینی شده رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص شرایط مسابقات، زمانبندی نهایی و نحوه برگزاری تورنمنت بین المللی جام فجر (گزینشی بازی های المپیک 2016 ریو) آخرین رایزنی ها را با رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری و اعضاء هیات رییسه جهانی انجام دهد.

پیکارهای وزنه برداری قهرمانی سال 2015 ریو و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو از 30 آبان تا 7 آذر ماه در شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز