باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد

مولاوردی: افتخارآفرینی نعمتی برای بانوان ایرانی مایه مباهات است

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۱۵:۱۰:۵۳
کد خبر: ۳۴۲۳۷۰
مولاوردی: افتخارآفرینی نعمتی برای بانوان ایرانی مایه مباهات است
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد تا در برنامه ششم توسعه بتوانیم جایگاه خوبی را برای زنان ورزشکار ایجاد کنیم .

به گزارش سرویس ورزشی برنا، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با وجود تاکیدی که رییس جمهور بر رفع تبعیض جنسیتی در ورزش دارد، به نظر می‌رسد هنوز در این زمینه نتوانستیم به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنیم و باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد تا در برنامه ششم توسعه بتوانیم جایگاه خوبی را برای زنان ورزشکار ایجاد کنیم .

شهیندخت مولاوردی در مراسم تقدیر از زهرا نعمتی که در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: امروز بسیار خوشحالم که از نزدیک شاهد حضور کسی هستم که با افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی نمونه‌ای از یک زن ایرانی را در دنیا به نمایش گذاشته است. من همواره دنبال فرصتی بودم تا از نزدیک از توانمندی‌ها و افتخارآفرینی‌های زهرا نعمتی در عرصه ورزش قدردانی کنم.

وی در ادامه گفت: افتخارآفرینی نعمتی و اهتزاز پرچم ایران در عرصه‌های آسیایی و جهانی مایه افتخارات و مباهات برای زنان و دختران ایرانی است. بخشی از این افتخارآفرینی‌ها به خاطر همت و تلاش نعمتی است و بقیه به خاطر حمایت‌های مسئولان از اوست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد:‌ از وزیر ورزش و رباب شهریان- معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان- به خاطر پیگیری‌ها و هماهنگی که در موفقیت زهرا نعمتی داشتند، بسیار تشکر می‌کنم و امیدوارم اوج این موفقیت‌ها را در بازی‌های 2016 المپیک ریو شاهد باشیم. بدون شک توانمندی او در کسب مدال قهرمانی، توسعه ورزش قهرمانی همچنین مشارکت و هماهنگی نعمتی در توسعه ورزش همگانی نمونه بارزی از موفقیت یک زن ایرانی است که کمتر فردی را ما می‌توانیم به این شکل ببینیم.

مولاوردی در ادامه گفت: با وجود تاکیدی که رییس جمهور بر رفع تبعیض جنسیتی در ورزش دارد، به نظر می‌رسد هنوز در این زمینه نتوانستیم به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنیم و باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد تا در برنامه ششم توسعه بتوانیم جایگاه خوبی را برای زنان ورزشکار ایجاد کنیم همچنین با توجه به تاثیری که زنان کشورمان در توسعه ورزش دارند باید بتوانیم از ورزش نه فقط برای رفع بیماری بلکه برای سلامت روانی ورزشکاران جامعه نیز استفاده کنیم. ما در برنامه ششم توسعه تلاش زیادی خواهیم کرد تا جایگاه خوبی را برای ورزش زنان تعریف کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروز حضور زنان و دختران ایرانی در میادین بین‌المللی و جهانی فقط حالت شعاری ندارد؛ بلکه با کسب مدال و موفقیت‌آفرینی خود نشان دادند ذهنیت منفی که راجع به زنان ایرانی در دنیا وجود داشته باید اصلاح شود و از زنان ایرانی به عنوان سفیر مدال‌آور در دنیا یاد کنند.

وی افزود: در موفقیت‌ زهرا نعمتی برای کسب سهمیه المپیک و بویژه پارالمپیک فدراسیون تیروکمان تلاش زیادی داشته که ضمن تشکر امیدوارم با حمایت‌های خود شاهد تداوم این موفقیت‌ها در رقابت‌های آینده باشیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اعلام آمادگی زهرا نعمتی برای حضور موفقش در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک خاطرنشان کرد: برای ادامه همکاری تلاش خواهیم کرد هماهنگی لازم را با وزارت ورزش و جوانان انجام دهیم تا وی بتواند با حمایت‌های دولت تدبیر و امید همواره افتخارآفرین باشد.

مولاوردی در پایان تصریح کرد: طی سالیان بعد از انقلاب ما شاهد روند خوبی در ورزش زنان بودیم و قدم‌های جدی در این زمینه برداشته شده است البته با توجه به محدودیت‌هایی که زنان ایرانی داشتند بویژه با توجه به محدودیت‌هایی که زنان ایرانی با توجه به حجاب داشتند همواره نشان دادند که حجاب مشکلی برای افتخارآفرینی آن‌ها نیست و با همین حجاب تاکنون توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیار خوبی در میادین آسیایی و جهانی دست پیدا کنند. من یقین دارم که ما در آینده شاهد افتخارآفرینی و کسب مدال‌های بیشتری توسط زنان کشورمان در رقابت‌های حساس و مهم خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز