خداداد عزیزی در گفتگو با برنا:

کفاشیان به ما فوتبالی‌ها می‌خندد!/ باید به حال این فوتبال گریست

۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۰۰:۳۶:۴۴
کد خبر: ۳۴۴۰۲۹
کفاشیان به ما فوتبالی‌ها می‌خندد!/ باید به حال این فوتبال گریست
پیشکسوت فوتبال گفت: ما خندیدیم و ژاپن برنامه ریزی کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دوران 8 ساله ریاست علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال به اتمام رسید و چیزی به انتخابات مجمع این فدراسیون باقی نمانده است. با توجه به اعلام آمادگی تلویحی برخی افراد و حتی خود علی کفاشیان برای بر عهده گرفتن این مسئولیت بد ندیدیم پای صحبت های خداداد عزیزی ستاره فراموش نشدنی و تاریخ ساز فوتبال کشورمان بنشینیم. عزیزی در گفتگو با خبرنگار برنا درباره فدراسیون فوتبال و انتخابات پیش رو صحبت کرده است.

* وضعیت فعلی اداره فوتبال توسط فدراسیون را چطور ارزیابی می کنید؟

تحولی که طی این سال ها دیده نشده است اما همین جوری و اتفاقی دارد کارها پیش می رود دیگر!

* نظر شما درباره مدیریت علی کفاشیان رئیس کنونی چیست؟

بنویسید رئیس دائم الخندان فوتبال!

* برخی معتقدند این خنده ها هوشمندانه و برای فرار از انتقادات بیشتر است؟

جواب این سوال را باید خود آقای کفاشیان بدهد. طی این 8 سال ما نفهمیدیم این خنده ها برای چیست. شاید او دارد به ما فوتبالی ها می خندد یا اینکه به غیرفوتبالی ها می خندد و یا به همه می خندد! از خودش بپرسید. ولی آنچه من می دانم این است که باید به حال این فوتبال گریست. این فوتبال چیز خنده داری ندارد!

* ویژگی های یک رئیس فدراسیون مناسب برای فوتبال ایران چیست؟

دو جور ویژگی داریم؛ یکی اینکه باید پارتی داشته بشد و حمایت شود. با رئیس هیات در ارتباط باشد و به قول معروف بتواند خوب لابی کند تا رئیس شود. ویژگی های دیگر مثل مدیریت، آشنایی به مقوله فوتبال، کاردانی و... هم که اهمیتی ندارد!

* کفاشیان به تازگی گفته است که ازخودش بهتر برای ریاست فدراسیون سراغ ندارد؟

نظری ندارم. نظر امثال خداداد عزیزی مهم نیست!

* شما معتقدید که رئیس یک فدراسیون باید لزوما فوتبالی باشد در حالی که نیرباخ رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان سال ها در این پست فعالیت کرد اما فوتبالی نبود؟

درست است که فوتبالی نبود اما تا دلتان بخواهد کنارش آدم های فوتبالی بودند. او مدیریت بلد بود و از کسانی استفاده کرد که فوتبال را خوب بشناسند. شما می بینید هزار سال است که می گوییم تیم امید به المپیک برود. 4 هزار سال است می خواهیم جوانان و نوجوانان ما نتیجه بگیرند که نمی گیرند. ما خندیدیم و همه چیز را به تمسخر گرفتیم اما ژاپن برنامه ریزی کرد.

* معلوم است دل پری هم دارید؟

نه آقاجان! به من چه ربطی دارد! غصه فوتبال را باید همین غیرفوتبالی ها بخورند! شما پرسیدید و من هم جواب دادم. یک زمانی ژاپن و کره جنوبی را ما می خوردیم ولی الان چه؟ آنها بازیکن به سطح اول اروپا می فرستند و ما هم در لیگ قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس لژیونر داریم.

* خبر دارید فرهاد مجیدی هم به دلیل عدم حضور در جلسات کمیته فنی خط خورد؟

کدام کمیته فنی؟ من شنیدم یک آقایی به اسم محمد احسانی عضو این کمیته است. احترام این عزیز واجب است اما چرا باید او عضو کمیته فنی باشد؟ از آن گذشته کمیته فنی چه اختیاری دارد؟ آیا می تواند کادر فنی بزرگسالان، امید و جوانان را بچیند؟ یک روز از آقای معینی پرسیدم تکلیف 3 هزار مربی با مدرک A آسیا چه می شود.

* 3 هزار مربی ایرانی دارای مدرک A آسیا داریم؟!

شاید هم بیشتر! ما به اندازه کل قاره آسیا مربی با مدرک A داریم. آیا 3 هزار تیم داریم؟ این همه مدرک می دهند که چه شود؟! این تازه یک نمونه است.

* راهکار شما برای برون رفت فوتبال از شرایط فعلی چیست؟

امثال خداداد عزیزی نمی توانند راهکار بدهند. ما که توی فوتبال نبودیم! ما که نباید نظر بدهیم. بهتر است غیرفوتبالی ها راهکار بدهند!

* شوخی می کنید یا جدی حرف می زنید؟

کاملا جدی گفتم. مگر یک بار شده که علی دایی را به فدراسیون دعوت کنند و از او نظر بخواهند؟ اراده ای در کار است که غیرفوتبالی ها برای فوتبال تصمیم بگیرند و بهتر است شما خودتان را خسته نکنید. ما هم باید مثل دوستان بخندیم و دور هم خوش باشیم!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز