حسن روشن در گفتگو با برنا:

مدیران منافعشان را کنار بگذارند/ زمان زیادی را برای بهبود فوتبال از دست داده‌ایم

۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۰۰:۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۴۴۳۲۱
مدیران منافعشان را کنار بگذارند/ زمان زیادی را برای بهبود فوتبال از دست داده‌ایم
پیشکسوت فوتبال گفت: اگر شخصی ورزشی باشد ولی مدیریت نداشته باشد در رأس کار قرار نگیرد، بهتر است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حسن روشن بازیکن سابق استقلال در خصوص وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال و انتخابات آتی این فدراسیون صحبت کرد.

حسن روشن در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به ویژگی های یک رئیس فدارسیون خوب گفت: مدیریت توانا و مدبر بارزترین خصوصیت یک رئیس فدراسیون است. در وهله اول باید یک مدیر فوتبالی باشد و اگر فوتبالی نبود، مدیر ورزشی باشد و در نهایت مدیر خوبی باشد. اگر شخصی ورزشی باشد ولی مدیریت نداشته باشد در رأس کار قرار نگیرد، بهتر است.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص راه های پیشرفت و توسعه فوتبال خاطرنشان کرد: احساس می کنم خیلی دیر است و زمان زیادی را برای بهبود فوتبال از دست داده ایم در این همه سال که اکثر کشورهای دنیا پیشرفت چشمگیری داشته اند. می توان به این نکته اشاره کرد که برای بهبود شرایط فعلی ما باید دارای کمیته های خوبی در فدراسیون باشیم. این کمیته ها هستند که می توانند باعث پیشرفت فدراسیون باشند.

روشن در ادامه افزود: کفاشیان آدم بسیار خوبی است ولی متأسفانه نتوانسته خودش را در این فدراسیون چهره کند. یا اینکه خودش این موضوع را نمی خواهد و یا اینکه یکسری از افراد مانع از این کار می شوند بهرحال همین موضوع ها باعث شده که در فدراسیون فوتبال ثباتی وجود نداشته باشد. به نظر من در انتخاب کی روش فدراسیون اشتباه بزرگی انجام داده و حمایت کفاشیان از این مربی به نفع فوتبال ایران نیست. در صورتی که کی روش هیچ کدام از کمیته های فدراسیون را قبول ندارد کمیته ها و فدراسیون از کی روش حمایت می کنند.

پیشکسوت استقلال بزرگترین مشکل فوتبال را عدم نظارت بر آکادمی های فوتبال ایران دانست و افزود: اصلی ترین وظیفه فدراسیون نظارت بر آکادمی ها و مدارس فوتبال برای پیشرفت و تجلی این ورزش است که متأسفانه تا به حال اقدامی نشده و برای اینکه فوتبال موفقی در سطح جهان داشته باشیم باید به این قضیه بهای بیشتری داده شود و نظارت ها با برنامه انجام گیرد. البته باید بگویم در دو سال گذشته با جوانگرایی که در فوتبال شده روند روبه رشدی را شاهد بوده ایم.

روشن در پایان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم فوتبال را از این وضعیتی که دارد خارج کنیم و همانند کشورهایی مانند ژاپن و کره تغییر زیادی کنیم. باید مدیران باشگاه ها و ورزشی ما منافعشان را کنار بگذارند و کسانی که در راس کار قرار می گیرند تجربه و مدیریت لازم برای اداره باشگاه را داشته باشند که در نهایت با بدهی های میلیاردی مواجه نشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز