نبرد تهرانی‌ها در هفته دوازدهم لیگ برتر؛

پرش از روی سکوی نفتی/ حمله جوان‌ها به پیرمردها!

۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۲۳:۰۹:۰۹
کد خبر: ۳۴۴۴۱۸
هفته سیزدهم لیگ برتر تقابل بین تیمهای تهرانی است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته سیزدهم، هفته تقابل تیم های تهرانی است. فردا یک چشم به آزادی دوخته می شود و چشم دیگر به تختی. در تقابل تیمهای تهرانی در هفته سیزدهم لیگ برتر، پرسپولیس با نفت تهران دیدار می کند. قرمزها که سال گذشته شکست تلخی را مقابل نفت تجربه کردند، انگیزه زیادی دارند از تیم منصوریان انتقام بگیرند و جایگاهشان در جدول را هم بهبود ببخشند. در دیگر تقاب تیمهای تهرانی در هفته سیزدهم لیگ برتر شاگردان صدرنشین پرویز مظلومی مصاف سختی را پیش رو دارند. استقلال باید فردا در دیداری دشوار با سایپای مجید جلالی دیدار کند که در 4 هفته اخیر فقط یک برد داشته است. با این این تیم در رده خوبی در جدول قرار دارد و امید زیادی دارد به متوقف کردن استقلال تا بتواند در جدول صعود کند.

نفت - پرسپولیس؛ پرش از روی سکوی نفتی

30106_464

*موقعیت: پرسپولیس برانکو با نتایج خوبی که اخیرا کسب کرده حسابی رو آمده و دارد کم کم خودش را به صدر جدول نزدیک می کند. پرسپولیس که این روزها به ثبات رسیده و روزهای آرامی را سپری می کند در هفته های اخیر شرایط خوبی پیدا کرده و از قعرنشینی جدا شده است. پرسپولیس که هفته گذشته هم در یک بازی آسان مقابل استقلال اهواز پیروز شد و تا رده هفتم جدول بالا آمد می تواند در صورت پیروزی مقابل نفت سوم یا چهارم هم بشود. شاید به نظر برسد تقابل با نفت برای پرسپولیس آسان باشد اما تیم جوان منصوریان که استقلال صدرنشین را حسابی به دردسر انداخت می تواند برای پرسپولیس هم مشکل ساز باشد. نقطه قوت تیم نفت دقیقا در تقابل با نقطه ضعف این تیم است. نفت با داشتن بازیکنانی مثل نانگ، آل کثیر، مطهری و صادقیان در فاز تهاجمی حسابی برای پرسپولیس دردسرساز خواهد شد چون میانگین سنی خط دفاع این تیم بالا است و نورمحمدی و بنگر هم مدافعان تند و تیزی نیستند که بخواهند جلوی آنها را بگیرند. با توجه به غیبت سوشا مکانی، پرسپولیس درون دروازه هم با چالش روبرو شده و بازی برای این تیم سخت تر خواهد شد.

نفت که حالا جام حذفی را هم از دست داده تنها امیدش به این است که با موفقیت در لیگ برتر بتواند ناکامی ها را جبران کند. کاری که با توجه به نتایج این تیم در 10 بازی گذشته کمی سخت و محال به نظر می رسد. در آستانه پایان نیم فصل اول نفت به رغم یک بازی عقب افتاده تیمی امیدوار نیست اما در مقابل، پرسپولیس شرایط بهتری دارد و می تواند با دو سه برد دیگر حسابی خودش را در جدول بالا بکشد.

*ستاره: مهدی طارمی به رغم تمام فرصت سوزی هایش در بازی قبل، می تواند ستاره پرسپولیس در این دیدار سخت باشد. طارمی در بازی تیم ملی مقابل گوام هم عملکرد بسیار خوبی داشت و نشان داد این روزها حسابی آماده و سرحال است. البته او برای اینکه به ستاره ای تمام عیار تبدیل شود باید بیشتر قدر موقعیت هایش بداند.

بازیکن پرحاشیه فصل گذشته پرسپولیس، شاید ستاره نفت در دیدار با قرمزهای پایتخت باشد. صادقیان اگر در دیدار با استقلال از موقعیت هایش استفاده می کرد به جای مهدی رحمتی تبدیل به ستاره آن بازی می شد اما عدم تمرکز باعث شد او بهترین فرصت را برای بازگشت به روزهای اوجش از دست بدهد. حالا او در دیدار با پرسپولیس با توجه به شناخت خوبی که از مدافعان این تیم دارد می تواند برای همبازیان سابقش دردسرساز شود.

*حاشیه: بازی پرسپولیس با نفت رقم زننده تقابلی جذاب بین قرمزها و علیرضا منصوریان است. منصوریان که همیشه خودش را یک استقلالی تمام عیار می داند فصل گذشته توانست باختی تلخ را به قرمزها تحمیل کند و این بار هم خیلی دوست دارد بازگشت تیمش به لیگ با شکست پرسپولیس همراه باشد. قطعا هواداران پرسپولیس هم برخورد چندان دوستانه ای با منصوریان نخواهند داشت و دوست ندارند تیمشان به یک استقلالی ببازد. منصوریان هم بعد از حذف تیمش ازجام حذفی به دست استقلال شاگردانش را با تمام توان به میدان می فرستد تا از دیگر تیم بزرگ پایتخت شکست نخورند.

تقابل پیام صادقیان با تیم سابقش هم جذاب و پرحاشیه است. پیام که طی روزهای اخیر مصاحبه های پرسوز و گدازی انجام داده و گفته ای کاش روز تقابلش با پرسپولیس فرا نمی رسید یا اینکه اگر گل بزند هرگز شادی نمی کند، حسابی برای هواداران تیم سابقش دلبری کرده اما چه کسی از دل او خبر دارد که چقدر دلش می خواهد به تیم برانکویی که او را نخواست گل بزند و باعث برنده شدن تیمش شود؟ سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش نفت نیز در تابستان برایر بازگشت به پرسپولیس بیقراری می کرد اما در نهایت برانکو او را نخواست تا نفتی شود. سیدجلال برای اثبات خودش به برانکو یک دنیا انگیزه دارد.

*آنها که نیستند: پرسپولیس سوشا مکانی را به دلیل شکایت مدیر برنامه هایش در اختیار ندارد و محرومیت تعلیقی او در بازی با نفت اجرا می شود. کمال کامیابی نیا هم 3 اخطاره شده و محروم است و امید عالیشاه نیز همین شرایط را دارد. نفت هم با تمام نفرات مقابل پرسپولیس به میدان می رود.

*نمایش آخر: پرسپولیس در تهران با یک گل مقابل نفت شکست خورد و نفت هم در اصفهان با نتیجه 2 بر یک مغلوب سپاهان شد.

 

استقلال - سایپا؛ حمله جوانها به پیرمردها!

SS&Saipa1

*موقعیت: استقلال در هفته گذشته بعد از اینکه موقتا صدر جدول را از دست داد با پیروزی در دیداری آسان مقابل فولاد دوباره به صدر برگشت و با فاصله ای دو امتیازی نسبت به حریفانش در صدر قرار گرفت. استقلالی های خسته که چهارشنبه هفته گذشته 120 دقیقه مقابل نفت بازی کردند و بعد هم استرس ضربات مرگبار پنالتی را تحمل کردند، این هفته حریف سهل الوصولی را در پیش ندارد. سایپای مجید جلالی به رغم اینکه در هفته های اخیر نتوانسته نتایج خوبی بگیرد اما حریف سرسختی برای استقلال خواهد بود و استقلالی ها نباید فکر کنند این تیم را هم مثل فولاد به راحتی شکست می دهند. استقلال که کمتر از سایپا استراحت کرده برای قهرمانی نیم فصلش به برد مقابل نارنجی پوشان نیاز دارد تا بتواند صدرنشینی اش را مستحکم کند. آبی پوشان که کماکان در خط دفاع خود با ضعف های عمده ای روبرو هستند و مشکلات زیادی دارند، قرار است با یکی از خط حمله های ضعیف لیگ روبرو شوند. تقابل خط حمله ضعیف سایپا با خط دفاع ضعیف استقلال می تواند باعث افت کیفی فنی بازی شود. شاید خستگی استقلال هم روی کیفیت بازی اثر بگذارد و مظلومی نتواند تیمش را با تمام توان راهی این میدان کند. البته کسب 3 امتیاز این دیدار از نان شب برای استقلال واجب تر است چون فاصله این تیم با استقلال خوزستان کم شده و در صورت برد استقلال خوزستان مقابل راه آهن و پیروز نشدن استقلال تهران مقابل سایپا، صدر از دست شاگردان مظلومی خارج می شود. به همین دلیل است که استقلالی ها که اتفاقا آمار خیلی خوبی در بازیهای خانگی ندارند، برای برد در این بازی باید خودشان را به آب و آتش بزنند. سایپا هم با برد مقابل استقلال می تواند یکی دو پله در جدول صعود کند و خودش را به صدر جدول نزدیک تر کند.

استقلال و سایپا یک تفاوت اساسی دارند و آن هم میانگین سنی دو تیم است. هرچقدر استقلال به جوانگرایی روی آورده و از بازیکنان کم سن و سال مثل چشمی، برزای، محسن کریمی، فرشید اسماعیلی، رمضانی و ... در ترکیبش استفاده می کند سایپا با داشتن بازیکنانی مثل صادقی، نکونام، رضایی، نوروزی، شاه علی دوست و ... میانگین سنی بالایی دارد.

*ستاره: این روزها در استقلال نمی توان ستاره ای جز سید مهدی رحمتی پیدا کرد. کاپیتان استقلال که علاوه بر نقش آفرینی درون زمین حاشیه های بیرون زمین آبی ها را هم جمع می کند، باید مقابل مهره های نامدار سایپا در خط حمله به تنهایی ایستادگی کند. سایپا با داشتن مهاجمانی مثل رضا نوروزی، غلامرضا رضایی و میلاد میداودی به نظر می رسد که باید در حمله خطرناک باشد اما آمار گل زده این تیم نشان می دهد سایپا در فاز تهاجمی چندان تیم قدرتمندی نیست. البته اگر مهاجمان سایپا در روز خوبشان باشند می توانند رحمتی را به دردسر بیندازند. دروازه بان استقلال هم که نشان داده در روزهای اوجش قرار دارد و می تواند استقلال را یک تنه به سرمنزل مقصود برساند، تقابل جالبی با مهاجمان سایپا که اتفاقا از دوستان صمیمی اش هم هستند خواهد داشت.

در سایپا هم جواد نکونام می تواند مهره ای تاثیرگذار باشد. او در تقابل با تیم سابقش انگیزه های زیادی دارد و به عنوان با تجربه ترین بازیکن این تیم شاید بتواند روی شوت از راه دور برای استقلال خطرساز شود.

*حاشیه: جواد نکونام در ابتدای فصل تلاش زیادی کرد تا به استقلال برود و با این تیم از فوتبال خداحافظی کند. نکونام خیلی هم برای استقلال صبر کرد اما پرویز مظلومی، کاپیتان سابق تیم ملی را نخواست تا او به سایپا برود و با سرمربی قدیمی اش همکار شود. حالا نکونام برای اینکه خودش را مقابل استقلال نشان دهد انگیزه زیادی دارد و می خواهد نشان دهد فوتبالش تمام نشده است.

تقابل میلاد میداودی هم با استقلال جالب است. میلاد هم از آن دسته بازیکنانی است که همیشه دوست دارد برای استقلال بازی کند اما سالهاست که او نتوانسته استقلالی ها را برای جذب دوباره اش مجاب کند. میداودی که زمان خود مظلومی به استقلال آمده بود دوست دارد به استقلال گل بزند و خوشحالی هم نکند تا نشان دهد هنوز یک آبی با تعصب است.

*آنها که نیستند: استقلال محروم و مصدوم ندارد و مظلومی تیمش را با تمام توان به مصاف سایپا می فرستند. سایپا هم حامد فلاح زاده و اسماعیل بیگی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

*نمایش آخر: استقلال در بازی آخر، فولاد را با دو گل در اهواز شکست داد و سایپا هم مقابل سیاه جامگان در مشهد پیروز شد.

 

برنامه و اسامی داوران هفته سیزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

یکشنبه ۸ آذر

*گسترش فولاد – سپاهان؛ ساعت ۱۵

داور: حمید حاج ملک، کمک‌ها مهدی الوندی، حمید قمزه؛ داور چهارم سعید شمس

 

*سیاه جامگان – صبا؛ ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

داور: رضا مهدوی، کمک‌ها علی اکبر عظیم‌پور، فرید امیدوار؛ داور چهارم سعید رحیمی مقدم

 

*راه‌‌آهن – استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها فرزاد بهرامی، حسن انتظاری؛ داور چهارم هادی حاج عباسی

 

دوشنبه ۹ آذر

*نفت - پرسپولیس؛ ساعت ۱۵

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها رضا سخندان، حسین ظهیری؛ داور چهارم امید سعیدفر

 

*ملوان – تراکتورسازی؛ ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

داور: محسن ترکی، کمک‌ها مهدی عالیقدر، یعقوب سخندان؛ داور چهارم محمد ترابیان

 

*استقلال اهواز- فولاد؛ ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها رسول فروغی، قهرمان نجفی؛ داور چهارم جواد شرفی

 

*ذوب آهن – پدیده؛ ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

داور: روح‌الله شریفی، کمک‌ها سعید زارع، سعید آلوسی؛ داور چهارم کمیل غلامی

 

*استقلال  – سایپا؛ ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها سعید علی‌نژادیان، حسن یوسفی؛ داور چهارم وحید ملکی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز