کیانوش رستمی در گفتگو با برنا:

حمایت کنند، هم طلای المپیک می‌گیرم و هم رکورد دنیا را می‌شکنم/ در ریو جبران می‌کنم

۱۳۹۴/۰۹/۱۴ - ۲۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۴۶۳۸۵
حمایت کنند، هم طلای المپیک می‌گیرم و هم رکورد دنیا را می‌شکنم/ در ریو جبران می‌کنم
نایب قهرمان جهان گفت: الکسی لوچف ستاره رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در سقوط آزاد وزنه برداری در آمریکا، او یگانه ستاره ای بود که پرچم ما را بالا نگه داشت. ستاره ای که در یک دهه اخیر هر جا که پا گذاشته با مدال بازگشته و این بار هم در آمریکا درخشید تا وزنه برداری ایران دست خالی نباشد. این روزها همه جا صحبت از کیانوش رستمی است. تنها مدال آور ایران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در سال 2015 که توانست به مدال نقره این رقابت ها برسد.

چه بسا اگر کیانوش رستمی کمی خوش شانس تر بود، حتی می توانست به مدالی خوشرنگ تر هم برسد. رستمی پس از بازگشت از رقابت های قهرمانی جهان در گفتگو با خبرنگار برنا درباره این مسابقات و شرایط خودش صحبت کرده است...

 

*دفعه قبل که با هم صحبت می کردیم از فروش خودروی شخصی ات گفتی و حالا می خواهیم بپرسیم شرایط تو تغییر کرده است؟

اتفاق خاصی نیفتاده است. منظورتان چیست؟

 

*می توانیم بپرسیم نایب قهرمان جهان ماهیانه چقدر حقوق می گیرد؟

اگر تمرین داشته باشیم یا اینکه در اردو باشیم مبلغی به عنوان حقوق ماهیانه دریافت می کنیم ولی در غیر این صورت حقوقی نداریم!

 

*از این وضعیت ناراحت نیستی؟

همین قدر بگویم از زمانی که آقای علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری شده، خدا را شکر شرایط فرق کرده است. ما می دانیم رییس فدراسیون به فکر وزنه برداران است و دارد تلاش خود را می کند. به همین خاطر زیاد به این مسائل فکر نمی کنم و در تمرکز خودم را روی مدال المپیک گذاشته ام.

 

*طلای المپیک دیگر؟!

ببینید اگر خیالم از زندگی راحت باشد و مسئولان حمایت کنند مطمئن باشید هم طلای المپیک را می گیرم و هم رکورد دنیا را می زنم. نمی خواستم در این شرایط حرفی بزنم اما به هر حال خیال یک ورزشکار هم باید راحت باشد. باید از لحاظ مالی تامین باشد و با خیال راحت تمرین کند. البته همانطور که پیشتر گفتم آقای علی مرادی دارد زحمت خود را می کشد.

 

*گفتی می خواهی به رکورد دنیا در المپیک حمله کنی. منظورت بالا بردن وزنه 219 کیلوگرمی در دو ضرب دسته 85 کیلوست؟

بله، آن قدر به خودم اطمینان دارم که بتوانم رکورد دو ضرب جهان را بشکنم و انشاالله تا شروع مسابقات المپیک به مشکلی بر نخورم چون رشته وزنه برداری بسیار سنگین است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

 

*کیانوش رستمی در حرکت یک ضرب مشکل دارد؟

نه به آن شکل. اتفاقا جزو وزنه بردارانی هستم که هم در یک ضرب و هم دو ضرب نسبتا موفق بوده ام.

 

*ولی به نظر می رسد بیشتر دوضرب زن باشی؟

شاید اما در اردوی تیم ملی در حرکت یک ضرب یکبار 180 کیلو را هم بالای سر بردم. با این حال قبول دارم که در دو ضرب کمی بهتر هستم.

 

*هیچ کس باور نمی کرد کیانوش رستمی وزنه 218 کیلو را که رکورد دنیا نیست و بالای سر برده را از پشت بیندازد اما این اتفاق افتاد تا رنگ مدال تو عوض شود؟

خودم هم باور نمی شد در حالی که سرداور درستی حرکت را اعلام کرد ناگهان وزنه از پشت سرم بیفتد. این اتفاق برای اولین مرتبه در دوران قهرمانی ام افتاد و شاید هم خواست خدا بود. در المپیک جبران می کنم.

 

*در مسابقات جهانی آمریکا خودت را جای سهراب مرادی گذاشتی؟

خیلی ناراحت کننده بود. انشاالله سهراب بتواند در المپیک مدال بگیرد چون حق اش است اما از همه مسئولان و شما رسانه ها خواهش می کنم این همه سهراب مرادی را تحت فشار نگذارید! با این تعریف و تمجیدهایی که از رکوردهای سهراب مرادی می شود، باعث می شوید تا فدراسیون جهانی نسبت به این قهرمان حساس شود. او بیشتر تحت فشار قرار می گیرد و بهتر است کمی منطقی با این موضوع برخورد شود.

 

*به نظرت ستاره این دوره از مسابقات وزنه برداری قهرمان جهان چه کسی بود؟

الکسی لوچف وزنه بردار دسته فوق سنگین روسیه که هم مدال طلا گرفت و هم رکورد دوضرب و مجموع حسین رضازاده را پس از 11 و 15 سال شکست. او ستاره این رقابت ها بود.

 

*کیانوش رستمی آپارتمان شخصی هم از خودش دارد؟

نه، من آپارتمان شخصی ندارم!

 

*البته بحثی هم که وجود دارد این است که یک قهرمان باید اول به فکر کسب افتخار برای کشور باشد و بعد به جوایز فکر کند؟

حق با شماست. هدف ما هم همین است وگرنه دنبال یک شغل دیگر می رفتیم. برای کیانوش رستمی اول بالا رفتن پرچم ایران مهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز