پرونده‌ای برای مشکلات بسکتبال اصفهان؛

زاینده‌رود بسکتبال آب ندارد!/ از ذوب‌آهن تا آینده‌سازان، از اوج تا حضیض

۱۳۹۴/۰۹/۱۴ - ۲۳:۰۴:۴۰
کد خبر: ۳۴۶۴۶۵
در تمام سال‌های طولانی در تاریخ بسکتبال، اصفهان یکی از قدرت‌های درجه اول بوده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بسکتبال مدتهاست که بدل به یک رشته درجه یک در ورزش ایران شده است. رشته ای که بعد از خروج از روزهای فترت و انزوا در دهه 60 با یک برنامه اصولی و ریشه و سرمایه گذاری روی پایه ها در دهه 70، ناگهان جهشی خیره کننده داشت و نضج یافتن ستاره ها در دهه 80 و شکل گرفتن نسل طلایی پله های موفقیت را دو تا یکی طی کرد و بدل به یک تیم جهانی شد. صعود به المپیک و رقابت های جهانی ثمره همین پیشرفت بود.

که به عنوان یکی از قطب های بسکتبال شناخته شده. قطبی که همیشه در تیم ملی سهمیه ثابت داشته و ستاره های بزرگی را به بسکتبال ایران معرفی کرده است. شهری که به نوعی زاینده روز بسکتبال ایران محسوب می شود. زاینده رودی که مثل زاینده رود اصلی دیگر آبی ندارد!

ذوب آهن نماد بسکتبال اصفهان در تمام سال های دور و نزدیک بوده. یک قطب مهم و یک مدعی همیشگی که پیشانی بسکتبال نصف جهان محسوب می شود. پیشنانی که چند صباحی است از آن خبری نیست!

ذوب آهن همواره یکی از قدرتهای این رشته به شمار می رفت. متأسفانه دو فصل است که تیم ذوب آهن در لیگ برتر حضور ندارد و نبود این تیم رقابتها را از تب و تاب انداخته است. مشکل از آنجا شروع شد که به واسطه تغییر مدیریت در باشگاه ذوب آهن مشکلات مالی زیادی برای این باشگاه به وجود آمد و یکی از تیم هایی که قربانی شد تیم بسکتبال بود.

در غیاب این مدعی ریشه دار، اصفهانی ها در دو فصل لیگ امسال تیم آینده سازان پا به عرصه رقابتها گذاشت ولی از همان ابتدا مشخص بود که انتظاراتی که از تیم ذوب آهن می رفت، آینده سازان نمی توانست آنها را برآورده سازد. تیمی خلق الساعه که در دقیقه 90 و بدون پیش زمینه و برنامه ریزی قبلی شکل گرفته و به هیچ عنوان نتوانسته جای خالی ذوب آهن را پر کند و نماینده شایسته ای برای بسکتبال اصفهان باشد. تیم آینده سازان با گذشت 10 هفته از رقابتهای لیگ با 9 باخت در قعر جدول قرار دارد که نمی تواند اتفاق خوبی برای بسکتبال اصفهان باشد و با روندی که دارد به احتمال زیاد یکی از تیم هایی که از لیگ برتر خداحافظی می کند تیم آینده سازان است.

نکته عجیب اینکه آینده سازان در گیر و دار مشکلات ریز و درشتی است که حتی در تیم های دسته پایین تر کمتر نظیر آن وجود دارد و همین مشکلات این تیم را بدل به سوژه لیگ کرده. مشکلاتی که در نتایج ضعیف تیم اصفهانی بی تاثیر نبوده است. از بحران مالی گرفته و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان گرفته تا سفر با اتوبوس به جای هواپیما. بررسی مشکلات تیم اصفهانی از شهری که یکی از قطب های بسکتبال ایران محسوب می شود، نکات جدید و عجیب تری را فاش می کند.

 

دادفرنیا: آینده سازان مشکلات زیادی دارد/ بسکتبال ذوب آهن قربانیان بدهی ها شد

Bascketball5

امیر دادفرنیا سرمربی تیم آینده سازان در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا در خصوص شرایط و مشکلات این تیم صحبت کرد.

امیر دادفرنیا در خصوص نتایج ضعیف این تیم اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم را در دقیقه 90 بستیم و استارت کار را زدیم، متأسفانه در آماده سازی ضعیف بودیم و قبل از شروع بازی های لیگ ما فقط 5 بازی تدارکاتی داشتیم. بازیکن خارجی ما در روز اول مسابقات به تیم اضافه شد و فرصت هماهنگی با بقیه بچه ها را نداشتند.

سرمربی تیم آینده سازان افزود: تیم رفته رفته و بازی به بازی توانست خودش را پیدا کند و بازی های بهتری را انجام دهیم. و به عقیه اکثر کارشناسان در بازی هایی که باختیم نیز عملکرد تیم ما بسیار خوب بود ولی متأسفانه به دلیل جوانی تیم و بی تجربگی بازیکنان نتایج را واگذار کردیم. ما فقط سه بازیکن داریم که قبلا در سوپر لیگ بازی کرده اند.

وی با اشاره به مسابقه این تیم مقابل شهرداری گرگان و شرایط ویژه ای که این بازی داشت ادامه داد: من به عنوان سرمربی تیم می توانم به مسائل فنی رسیدگی کنم ولی برای بقیه کارهای تیم من نمی توانم دخالتی داشته باشم. من قبل از بازی به مدیریت گفته بودم که با توجه به فاصله زیاد تا گرگان امکان سفر با اتوبوس وجود ندارد و باید حتما با هواپیما برویم ولی متأسفانه به هر دلیلی ما با اتوبوس سفر کردیم.

دادفرنیا با توجه به مشکلات مالی تیم خاطرنشان کرد: من در روز اول زمانی که با اسپانسر تیم صحیت کردم نکاتی را گوشزد کردم که تیم به دلیل اینکه تازه به سوپر لیگ راه پیدا کرده و تجربه چندانی ندارد و از بازیکنان حرفه ای استفاده می کند حداقل سه سال زمان می خواهد که بتوانیم نتایج قابل قبول در لیگ بگیریم و آنها نیز قبول کردند. ولی متأسفانه آنچنان که باید انتظارات ما برآورده نشده و تیم با مشکلات زیادی گریبانگیر است.

وی در ادامه گفت: برای تقویت تیم احتیاج به دو بازیکن خوب داریم که بتوانیم در مرحله بعدی نتایج ضعیفمان را جبران کنیم. خیلی دوست داشتیم که بازیکن خارجی جذب کنیم ولی به دلایل مشکلات مالی این کار مقدور نیست.

پیشکسوت بسکتبال اصفهان در خصوص تیم بسکتبال ذوب آهن و شرایط فعلی این تیم اظهار داشت: ذوب آهن همواره یکی از تیم های برتر لیگ بسکتبال کشور بود و نتایج خوبی را می گرفت و بازیکنان زیادی را به تیم ملی فرستاد ولی متأسفانه با تغییر مدیریت ذوب آهن مشکلات زیادی برای باشگاه ذوب آهن پیش آمد و بدهی های زیادی را بالا آورد و از آنجایی که فوتبال زورش به بقیه رشته ها می چربد، بسکتبال یکی از اولین قربانیان باشگاه ذوب آهن بود. خوشبختانه با آمدن آقای آذری باشگاه روند خوبی را گرفته و سالنی که تیم آینده سازان در آن تمرین می کند به باشگاه ذوب آهن تعلق دارد و در این مدت که آقای آذری آمده حمایت های زیادی را از تیم ما انجام داده و در آستانه امضای یک تفاهم نامه با تیم ذوب آهن هستیم.

دادفرنیا اضافه کرد: مدیری که لایق نباشد تیم را به سقوط می کشاند و این مشکل تمام باشگاه های ماست  که با تغییر مدیریت بدهی های زیادی را بالا می آورند. مشکلات اقتصادی پایه تمام مشکلات ورزش است.

سرمربی آینده سازان در خصوص آینده تیم گفت: روزهای اول کار صحبت های خیلی خوبی انجام می گیرد ولی متأسفانه در عمل که می رسیم، دچار ضعف و مشکل می شویم. باید شرایط مهیا باشد که تیم بتواند نتیجه بگیرد.

 

صدرایی: تمام پتانسیل آینده سازان همین است/ درباره تیم بسکتبال ذوب آهن از مسئولان این تیم بپرسید

Bascketball6

اصغر صدرایی سرپرست تیم آینده سازان در خصوص مشکلات مالی این تیم نظری متفاوت با سرمربی دارد.

صدرایی در این باره اظهار داشت: درست است که تیم هنوز پولی دریافت نکرده ولی این دلیل نمی شود که تیم نتیجه نگرفته باشد. تمام تیم زحمت زیاد کشیده اند و بازیکنان با تمام توان بازی می کنند ولی این تمام پتانسیل ما است.

اصغر صدرایی در ادامه گفت: از تیمی که در لحظه های آخر بسته شده نمی توان انتظار بیشتر از این داشت هرچند که با وجود شکست هایی که داشتیم به نظر من نتیجه خوبی را گرفته ایم و بازی های خوبی را انجام داده ایم.

با وجود اینکه سرمربی تیم آینده سازان سفر به گرگان را یکی از سخت ترین سفرهای تیم توصیف کرد به واسطه رفتن با اتوبوس، سرپرست این تیم در این خصوص اظهار داشت: تلاش های زیادی برای گرفتن بلیط هواپیما انجام دادم ولی متأسفانه از آنجایی که پرواز مستقیم از اصفهان به گرگان وجود ندارد، باید از طریق تهران به آنجا می رفتیم که میسر نشد. ما بهترین اتوبوس را در اختیار بازیکنان قرار دادیم که آنها راحت باشند و به نظر من با توجه به صحبت هایی که در خصوص سختی سفر می شود هیچ گونه سختی وجود نداشت و به راحتی رسیدیم.

وی در ادامه افزود: هنوز تصمیمی برای جذب بازیکن نگرفته ایم و احتیاجی نیز نداریم.

صدرایی در پایان درباره وضعیت این روزهای بسکتبال اصفهان و انحلال تیم بسکتبال ذوب آهن گفت: در این زمینه حرفی ندارم. بهتر است در این باره از مسئولان باشگاه ذوب آهن بپرسید که چرا تیم بسکتبال خود را منحل کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز