تامین مشاور روانشناسی و تغذیه برای ورزشکاران المپیکی در دستور کار معاونت فرهنگی است

احمدی: اعتبارات پژوهشی ادارات کل ورزش‌وجوانان استان‌ها تا پایان دی ماه واریز می‌شود

۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۱:۰۳:۰۱
کد خبر: ۳۴۷۱۹۴
احمدی: اعتبارات پژوهشی ادارات کل ورزش‌وجوانان استان‌ها تا پایان دی ماه واریز می‌شود
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: تأمین مشاور روان‌شناسی و مشاور تغذیه ورزشی برای ملی‌پوشان اعزامی به المپیک ریو در دستور کار قرار دارد.
به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، چهارمین جلسه شورای مدیران حوزه معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش روز گذشته با حضور دکتر سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارتخانه برگزار شد.
 
در این جلسه دکتر احمدی ضمن تقدیر از اقدامات خوب صورت‌گرفته توسط هر یک از دفاتر این حوزه گفت: در بخش پژوهشی باید انگیزه مشارکت بیشتر دبیران شورای پژوهشی و فناوری ادارات کل استان ها فراهم شود و از ظرفیت‌های خوبی که در استان ها وجود دارد بهره مندی مناسب تری به عمل آید.
 
وی همچنین به واریز اعتبارات پژوهشی در استان ها تا پایان دی ماه اشاره کرد و خواستار جمع بندی مشکلات و مسائل مطرح شده توسط دبیران شوراهای پژوهش و فناوری نشست های منطقه‌ای به منظور بررسی دقیق آن ها شد.
 
موضوع حمایت از کاروان اعزامی به بازیهای المپیک و پارالمپیک از دیگر مباحثی بود که توسط  دکتر احمدی مورد تاکید قرار گرفت.
 
او در این رابطه افزود: دفتر برنامه‌ریزی آموزشی در حال برگزاری دوره های تخصصی آموزشی مورد نیاز فدراسیون هاست. تشکیل انجمن روانشناسی ورزشی و تامین مشاور روانشناس برای ملی‌پوشان از موضوعات مهمی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.
 
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش با اشاره به تاکید وزیر ورزش و جوانان به منظور  ارائه سند ملی ورزش کشور برای جوامع هدف از قبیل فدراسیون‌های ورزشی، ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، اعضاء هیات علمی دانشگاه ها، اصحاب رسانه، مجمع نمایندگان مجلس و بدنه کارشناسی وزارت اشاره کرد و گفت: در یک برنامه زمانبندی تلاش می‌کنیم با تبیین سند ملی، ادبیات سند را در جامعه ورزش ساری و جاری سازیم و بستر مناسب را برای عملیاتی کردن آن بوجود آوریم.
 
او با اشاره به رویدادهای مهم فرهنگی بیش رو از جمله یادواره شهدای ورزشکار کشور ، ایام‌الله دهه مبارک فجر، برگزاری مسابقات قرآنی و کاروان های راهیان نور، از دفتر امور فرهنگی خواست با ایجاد تعامل بیشتر و هم‌افزایی، کلیه ظرفیت‌های موجود را برای اجرای بهینه برنامه های پیش رو بهره گیرد.
 
در این نشست دکتر خدابخش، افشین ملایی سفید‌دشتی، محمد رضا فضلی، قاسمی، عالی‌پور و کعبی‌زاده حضور داشتند .
 
سمینار سراسری دبیران شوراهای پژوهشی و فن‌آوری ادارات کل استان ها 29 و 30 آذر در شیراز به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود .
نظر شما