به رغم انتقاد هواداران و برخی از کارشناسان

طارمی زننده ۳۸ درصد گل های پرسپولیس است

۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۱:۰۸:۰۴
کد خبر: ۳۴۷۱۹۸
طارمی زننده ۳۸ درصد گل های پرسپولیس است
پرسپولیس این فصل تیمی بوده که خوب بازی می کند. هدفمند و ترکیبی در حد توان. این مورد اشاره خیلی از مربیان و همچنین منتقدین است و شاید اگر اشتباهات داوری نبود پرسپولیس چه بسا در جدول جام حذفی بود و در لیگ برتر هم وضعیت بهتری داشت.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس به رغم بازی های خوبی که به نمایش گذاشته در بعد گلزنی خیلی خوب عمل نکرده. این شاید به خاطر از دست دادن فرصت ها باشد. فرصت هایی که در هفته های اخیر مهدی طارمی را سیبل کرده است.

پرسپولیس در 13 هفته سپری شده 18 گل به ثمر رسانده و معدل گل این تیم در هر بازی کمتر از یک و نیم گل است!

نمی شود همه کاسه و کوزه ها را سر مهدی طارمی خراب کرد. او به تنهایی و تا به این جای کار زننده 38 درصد از گل های تیمش بوده. اینکه او در موقعیت قرار می گیرد نشان از جایگیری خوبش دارد و حال باید در آرامش چارچوب شناسی را تمرین کند. این نیاز به هیاهو ندارد.

البته ختم کردن هم توپ ها هم به مهدی طارمی اشتباه است. اینگونه تیم فقط به یک بازیکن متکی می شود و این خوب نیست. معمولا آقای گل های از تیم های غیر قهرمان می آیند و در تیم قهرمان پراکندگی حمله و هم چنین زننده گل های وجود دارد. البته این اصل نیست. خیلی از آقای گل ها هم از تیم قهرمان می آیند چون ظرفیت و توانشان بالاست.

پرسپولیس برای کم کردن فشار از روی مهدی طارمی نباید همه توپ را به او بدهد. خصوصا که در خط حمله مهاجمان گلزن دیگری هم دارد. تنوع تاکتیکی به اجرای این هدف کمک کند و وقتی هدف با دیگر بازیکنان نهایی شود طارمی از زیر بار فشار بیرون خواهد آمد و راحت تر به توپ ضربه خواهد زد.

البته همان طور که برانکو هم قبلا اشاره کرد به سود پرسپولیس است یک مهاجم چارچوب شناس و گرگ به خدمت بگیرد. آنوقت دیگر در مورد از دست دادن فرصت ها بحث نخواهد شد. اگر نگاهی به آمار کلی تیم بیاندازیم متوجه می شویم میانگین گل زده این تیم در هر بازی پائین است و با این روند قهرمان نخواهد شد. این به معنی خوب بازی نکردن نیست. اتفاقا تیم در خلق موقعیت خوب عمل می کند. درد گل نزدن است و راه چاره این است که همه توپ های به مهدی ختم نشود. از سویی حضور یک مهاجم گرگ هم به تیم کمک می کند و هم مهدی طارمی.

 گلزنان تیم پرسپولیس

مهدی طارمی 7گل

جری بنگتسون   3گل

علی علیپور   2گل

امید عالیشاه   2گل

مرحوم هادی نوروزی  یک گل

میلاد کمندانی  یک گل

رامین رضائیان  یک

فرشاد احمدزاده   یک گل

تعداد گل های به ثمر رسیده توسط طارمی: 7 گل (38 درصد)

تعداد گل های به ثمر رسیده توسط دیگر بازیکنان: 11 گل (62 درصد)

جمع گل های به ثمر رسیده پرسپولیس: 18 گل

میانگین گل زده در هر بازی: 1/38

نظر شما