مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

فعالیت ۵۳۱ باشگاه ورزشی درفارس/ ضرورت ارائه تسهیلات حمایتی

۱۳۹۴/۰۹/۱۶ - ۱۵:۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۳۱۸
فعالیت ۵۳۱ باشگاه ورزشی درفارس/ ضرورت ارائه تسهیلات حمایتی
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: دراین استان 531 باشگاه ورزشی فعال هستند که 300 مورد درشهر شیراز و 231 باشگاه در شهرستان ها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از فارس، حیدرعلی کامیاب کلانتری درنشست با مدیران و موسسین باشگاه های ورزشی استان فارس اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بهینه به باشگاه داران و افزایش سلامتی مردم به واسطه وجود باشگاه ها دراین اداره کل جلسات کمیسون  ماده 5 هرماه به صورت مستمر برگزار می شو.د

وی ادامه داد: درراستای بررسی مسائل و مشکلات باشگاهای ورزشی چهار ناظر  توانمند که از افراد بازنشسته و متخصص درامر ورزش هستند بر عملکرد باشگاه های ورزشی سطح استان نظارت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تاکید کرد: نظارت بر عملکرد باشگاه های ورزشی  به معنای مچ گیری نیست بلکه به دنبال راهکاربرای بهبود شرایط هستیم و دربرخورد با تخلف های انجام شده تذکرها داده می شود ودرصورت لزوم برخورد قانونی نیز انجام خواهد شد.

 کامیاب افزود:11 باشگاه استان فارس که دارای شرایط مطلوب بودند طی مدت زمان گذشته مورد تقدیر قرار گرفتند و درجلسه امروزنیز تعدادی دیگر از باشگاه های قانونمند تجلیل می شوند.

ضرورت ارائه تسهیلات حمایتی

وی درادامه به ضرورت ارائه تسهیلات حمایتی از باشگاه های ورزشی اشاره کرد و ابراز داشت: رویکرد دولت در یک دهه گذشته واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است اما متاسفانه درحوزه ورزش توفیق های کسب شده کمتر ازبقیه قسمت ها بود زیرا که پیچیدگی خاصی دربخش ورزش است  که انجام کار را سخت می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس سپس از موانع پیش روی علاقمندان به تاسیس  باشگاه های ورزشی یاد کرد و گفت:  مدیران باشگاه باید مسیری سختی را برای دریافت مجوز طی کنند که دربرخی موارد این مسائل باعث انصراف  فرد متقاضی می شود.

کامیاب  تصریح کرد: از سوی دیگر  برخی از باشگاه داران درشرایط کنونی به دلیل نداشتن مکان مستقل ناچار به  اجاره ملک با هزینه ای ماهیانه دوتا سه میلیون تومان هستند که ای نموضوع نیز بار مضاعفی را بر آنها تحمیل می کند.

وی سپس به ضرورت ارائه تسهیلات حمایتی به باشگاه داران اشاره کرد وافزود: بسته های حمالیتی درحوزه واگذاری زمین ، کمک های بلاعوض، سرانه تشویقی باعث می شود علاقمندان به تاسیس باشگاه افزایش یابند و بدین وسیله با حضور جوانان دراین اماکن آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: اجازه ارائه تسهیلاتی درحوزه باشگاه ها به مدیران کل استانها باعث می شود روند راه اندازی باشگاهای ورزشی بهبود یابد و متقاضیان واقعی وام به شکل مناسب شناسایی شوند و ازخدمات مالی مورد نظر به شکل شایسته استفاده کنند.

کامیاب حذف رقیبان دولتی درحوزه باشگاه های ورزشی را لازم دانست و  تاکیدکرد: درشرایط کنونی وجود باشگاه های سایر نهاد ها به خصوص در شهرستان ها رقابت جدی بین بخش خصوصی و دولتی به وجود آورد که ضرر اصلی را باشگاه داران خصوصی که سرمایه خودرادراین مسیر قرار داده اند، می کنند.

وی ادامه داد: دولت باید برای حذف این رقیبان  برنامه ریزی کند تا باشگاه های بخش خصوص بدون هراس از حضور ارگان های دولتی با یکدیگر رقابت کنند و خدمات بهتر به مردم ارائه دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار امیدواری کرد ک امیدوارم درآینده با انجام فعالیت های مناسب توفیق های مناسب تری درراستای رشد باشگاه های ورزشی به عنوان خط مقدم ورزش کشور انجام شود.

کامیاب مکانیزه کردن  روند فعالیت های  باشگاه های ورزشی را مثبت ارزیابی کرد و افزود:  باید به سمتی برویم که متقاصی باشگاه اذیت نشود و به راحتی به باشگاه دار اعلام گردد که آیا درمکان مورد نظر امکان تاسیس باشگاه وجود دارد.

وی همچنین به برخورد جدی با باشگاه های ورزشی فارس که اقدام به فروش دارو می کنند، اشاره کرد و گفت:  اداره ورزش و جوانان فارس پروانه فعالیت ورزش می دهد نه فروش دارو، حتی اگر دارو مجاز باشد به باشگاه ها اجازه فروش داده نمی شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس  نیز درادامه درمورد مضرات استفاده ازداروهای نیروزا  و دوپینگ صحبت کرد.

 دکتر احمدرضا حسام تاکید کرد: درصورت وقوع دوپینگ و استفاده ازمواد نیروزا توسط هرفردی درباشگاه های ورزشی علاوه برمتخلف با باشگاه داران نیز برخورد جدی می شود.

دراین جلسه از مدیران باشگاه های آل یاسین،لاله،بهاران،روان،جوان،پیمان،یوگای سلامت، ایمان،برترین ها، کاراته آزادی، نصر، اوتانا از شهر شیراز ، آفتاب سرخ از مرودشت، آبشار اندیشه از گراش، پولاد کف از سپیدان و خورشید از ممسنی به دلیل ارائه خدمات مناسب براساس ارزیابی های انجام شده اداره ورزش و جوانان فارس تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز