تراکتورسازی - استقلال؛ دوئل فصل

پاگشای امیر با استقلال!

۱۳۹۴/۰۹/۲۰ - ۲۳:۰۲:۳۴
کد خبر: ۳۴۷۷۰۷
پاگشای امیر با استقلال!
این بار دیگر استقلال نمی تواند به لطف فاصله یک امتیازی و یا تفاضل گل در صدر بماند و حتما باید برنده شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حساسترین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر در تبریز برگزار می شود. جایی که استقلال صدرنشین به مصاف مدافع عنوان نایب قهرمانی می رود. استقلال و تراکتور به پیروزی در این دیدار نیاز دارند. استقلال اگر می خواهد در فاصله یک بازی تا پایان نیم فصل قهرمانی را از دست ندهد حتما باید در تبریز پیروز شود. تراکتور هم بعد از تغییر و تحولات روی نیمکت با امیر قلعه نویی سرمربی جدیدش برای بهبود شرایطش در جدول به برد در این بازی خانگی نیاز دارد.

*موقعیت: استقلال هفته گذشته بعد از تساوی مقابل سایپا فقط به لطف تفاضل گل توانست صدرنشین بماند. اما داستان این هفته برای استقلال فرق دارد. با توجه به فاصله کم استقلال با استقلال خوزستان و ذوب آهن و پیروزی احتمالی این دو تیم مقابل رقیبانشان، آبی های پایتخت حتما باید در تبریز پیروز شوند تا صدرنشین بمانند. این بار دیگر استقلال نمی تواند به لطف فاصله یک امتیازی و یا تفاضل گل در صدر بماند و حتما باید برنده شود. آبی ها کار بسیار سختی در تبریز دارند و از آخرین برد آنها در این شهر مقابل تراکتور 4 سال گذشته است. جالب اینجاست که تنها باری که استقلال در تبریز مقابل تراکتور برنده شده با پرویز مظلومی بوده که آبی ها با دو پنالتی مجتبی جباری توانستند 3 امتیاز را از آن خود کنند. حالا استقلال در یکی از حساس ترین مقطع های فصل باید با تراکتور دیدار کند و با پیروزی در این دیدار گام محکمی به سمت قهرمانی نیم فصل بردارد. استقلال، قهرمان بازیهای خارج از خانه در نیم فصل اول است و حریفش نتایج ضعیفی در یادگار امام کسب کرده است. در مقابل تراکتور هرگز در بازیهای داخل خانه نتوانسته رضایت هوادارانش را جلب کند و شاید همین موضوع باعث شده که پرشورها امسال استقبال خوبی از بازیهای تراکتور نداشته باشند. اینکه استقلال در این بازی هم مثل چند دیدار قبلی خود به گل برسد و نتواند از گلش محافظت کند زیاد است. به ویژه اینکه تراکتور مهاجمان و هافبک های خطرناکی دارد و استقلالی ها خیلی باید مواظب باشند. تیم مظلومی خوب می داند که اگر قرار است مثل بازیهای قبل در دیدار با تراکتور بازی کند نمی تواند به پیروزی دلخوش باشد.

در مقابل تراکتور بعد از نتایج افتان و خیزان این فصل بالاخره با تونی اولیویرا قطع همکاری کرد و طبق پیش بینی ها امیر قلعه نویی برای بار دوم هدایت پرشورها را بر عهده گرفت. امیر که در دوران نخست حضورش در تبریز توانسته بود نتایج خوبی با این تیم بگیرد، به دنبال تکرار این خاطرات خوش است اما مشکل اینجاست که هواداران تبریزی از او دل خوشی ندارند و مخالف قلعه نویی هستند. علاوه بر این بازیکنان تراکتور هم دچار حاشیه های زیادی شده اند و هر روز اخباری درباره درگیری در تمرینات این تیم به گوش می رسد. نخستین بازی قلعه نویی روی نیمکت تراکتور تقابل با تیم محبوبش است. تراکتور، خاطره شیرینی از تقابل با استقلال در فصل گذشته دارد. تبریزی ها پارسال در بازی برگشت استقلال را در ورزشگاه آزادی 4تایی کرد و از همان بازی استقلال با حاشیه های زیادی روبرو شد. ضمن اینکه تیم برنده این بازی با روحیه بالا پای به مصاف حساس دو تیم در جام حذفی می گذارد که پیروز آن دیدار به فینال جام حذفی می رسد.

*ستاره: معمولا در بازیهای دشوار استقلال، کاپیتان این تیم ستاره بی چون و چرا است. مهدی رحمتی که این روزها در بهترین حالت آمادگی اش قرار دارد، امتیازهای حساسی را برای استقلال به ارمغان آورده است. او که یک تنه استقلال را به نیمه نهایی جام حذفی رساند در بسیاری از بازیها ناجی تیمش بوده و یکی از ارکان اصلی صدرنشینی استقلال در لیگ است. رحمتی در تبریز هم می تواند ستاره استقلال باشد البته کار بسیار سختی مقابل بازیکنانی چون سروش رفیعی، بختیار رحمانی و حمزه یونس دارد. اگر رحمتی مثل بازیهای قبل در روز خوبش قرار داشته باشد می تواند دروازه استقلال را در این بازی حساس بسته نگه دارد گرچه خط دفاع استقلال هم باید از تزلزلی که در بازیهای اخیر داشته به دور باشد.

در تیم پرستاره تراکتور، می توانیم سروش رفیعی را مهره تاثیرگذار در بازی با استقلال بدانیم. سروش که در هفته های اخیر هم عملکرد خوبی داشته امید اصلی پرشورها برای گلزنی و تغییر شرایط تراکتور در جدول است. رفیعی رابطه بسیار خوبی هم با مهدی رحمتی دارد و اگر مدافعان استقلال از این بازیکن غافل شوند امکان دارد موقعیت های تک به تک خطرناکی در تقابل با رحمتی به وجود بیاورد و او را به دردسر بیندازد.

SS&TRX

*حاشیه: تقابل امیر با استقلال حاشیه بزرگ این بازی است. امیر که یک بار در این فصل و با ملوان به استقلال باخته به هیچ وجه دوست ندارد که در نخستین تجربه اش روی نیمکت تراکتور دوباره شکست را تجربه کند. بازی های استقلال و تراکتور چه در تهران و چه در تبریز همیشه پر از حاشیه بوده است. معمولا استقبال های خوبی از استقلال در تبریز نمی شود و حساسیت بالای بازی دو تیم هم اتفاقات حاشیه ای را رقم می زند.

میلاد فخرالدینی تنها استقلالی است که سابقه بازی در تراکتور را دارد و حالا باید مقابل تماشاگران و تیم سابقش قرار بگیرد. علی حمودی مدافع راست تراکتور نیز تنها بازیکنی از جمع تراکتوری هاست که سابقه پوشیدن پیراهن آبی را دارد. تقابل بختیار رحمانی با استقلال هم جالب است. چه زمانی که بختیار در فولاد بود و چه حالا که خدمت سربازی را در تراکتور سپری می کند همیشه بحث حضورش در استقلال مطرح بوده است. حالا هم صحبت از آبی پوش شدن این هافبک طراح در نیم فصل است و حالا تقابل او با استقلالی ها جالب خواهد بود.

*آنها که نیستند: تراکتور غایبی ندارد و با تمام توان در این دیدار حاضر می شود. در استقلال اما میثم مجیدی که در جریان یکی از تمرینات تیم استقلال دچار آسیب دیدگی از ناحیه دو قلوی پا شده بود به دلیل خونریزی از ناحیه عضله پا و کشیدگی در ناحیه دو قلو دیدار با تراکتورسازی را از دست داد.

*نمایش آخر: استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل سایپا 1-1 متوقف شد و تراکتورسازی در دیدار با ملوان در انزلی، حریف خود را 1-صفر شکست داد.

 

برنامه هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

یکشنبه 22 آذر

*تراکتورسازی – استقلال، ساعت  15، ورزشگاه یادگار تبریز

*فولاد – نفت، ساعت 15، ورزشگاه غدیر

*سایپا‌ - استقلال اهواز، ساعت 15/15، ورزشگاه دستگردی

*سپاهان – راه آهن، ساعت 15، ورزشگاه فولاد شهر

*صبا – ملوان، ساعت 15/15، ورزشگاه یادگار قم

 

دوشنبه 23 آذر

*سیاه جامگان – ذوب آهن، ساعت 14/30، ورزشگاه ثامن

*استقلال خوزستان – پدیده، ساعت 15، ورزشگاه غدیر

*پرسپولیس – گسترش فولاد، ساعت 16/20، ورزشگاه آزادی

 

نظر شما