مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی تاکید کرد؛

لزوم توجه به ظرفیت های فرهنگی ورزش

۱۳۹۴/۰۹/۱۹ - ۱۲:۱۹:۲۴
کد خبر: ۳۴۸۲۰۳
لزوم توجه به ظرفیت های فرهنگی ورزش
مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، در اولین گردهمایی «هیئت رضویون» به لزوم توجه به ظرفیت های فرهنگی ورزش تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین یوسفی با اعلام این مطلب افزود: معتقدیم با عنایت به اینکه موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، یک موسسه فرهنگی_ ورزشی است، باید برابر نگاه تولیت معظم  و نیات واقفان بزرگوار آستان قدس رضوی فرصت‌های بروز ظرفیت‌ها فرهنگی را برای ورزشکاران فراهم کند.
 
وی افزود: در همین راستا سال گذشته اتفاق خوبی به فضل الهی انجام شد و آن هم زمینه پذیرایی از زائران پیاده حضرت رضا(ع) در شام و روز شهادت آن بزرگوار بود. امسال با توسعه این حرکت تلاش کرده ایم بتوانیم پیشگامی آستان قدس رضوی در این حوزه را حفظ کنیم و برنامه‌ های گسترده تری را برای ایام پایانی ماه صفر در نظر گرفته ایم.
 
مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پس از برپایی نخستین ایستگاه پذیرایی از زائران پیاده با محور ورزش و ورزشکاران و پذیرایی  از آن‌ها توسط تربیت بدنی آستان قدس رضوی، مجموعه‌های دیگری هم مانند اداره کل ورزش و جوانان، تربیت بدنی شهرداری مشهد و... نیز  به این فکر افتادند تا از برنامه ما الگوگیری کنند
.
 وی ادامه داد: در همین راستا امسال ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائران پیاده  توسط دیگر مجموعه ها نیز برای نخستین برپا شده و جمع کثیری از ورزشکاران مشهدی تا عصر روز شهادت حضرت امام رضا(ع) از زائران پیاده میزبانی خواهند کرد.
 
یوسفی اظهار داشت: در ایستگاه استقبال از زائران پیاده مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی خدمات ماساژ و پذیرایی انجام خواهد شد و خرسندیم که مربیان و ورزشکاران با اعتقاد و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) آماده خدمت به زائران امام رضا(ع) شده‌اند.
 
وی با اشاره به تشکیل «هیئت رضویون» توسط این موسسه بیان کرد: یک ظرفیت دیگر که باید در جریان ورزش به عنوان یک الگو متبلور شود این است که ورزشکار در کسوت ورزشی خودش هم بتواند در فعالیت‌های فرهنگی مذهبی خاص، مثل هیئت های مذهبی شرکت کند، به همین جهت هیئت رضویون تشکیل شد تا مربیان و  ورزشکاران در ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) برنامه مذهبی خاص خود را داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: یکی از نگاه‌های اساسی در برنامه‌های 5 ساله موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی توسعه فرهنگی است که برای این مهم باید نیازها و ظرفیت ها هر دو با هم شناسایی شوند. بهترین ظرفیت ها، ایجاد زمینه هایی است که با فطرت ورزشکاران پیوند عمیق داشته باشد که یکی از آن ها می تواند همین هیئت باشد که در طول سال و در مناسبت های مختلف برنامه خواهد داشت.
 
وی یادآور شد: تلاش موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی این است که یک ورزشکار با خلق و خوی اسلامی را به جامعه معرفی کند و امروز ظرفیت های فرهنگی این مجموعه با همه جا متفاوت است.

شایان ذکر است؛ نخستین گردهمایی «هیئت رضویون»‌ شب گذشته با اجرای برنامه عزاداری ایام پایانی ماه صفر در محل سالن جودو موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با شرکت ورزشکاران و مربیان برگزار شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز