دومین سمپوزیوم منطقه‌ای انجمن بین‌المللی تربیت‌بدنی و ورزش برای دختران و زنان؛

شهریان: رفع تبعیض در ورزش بانوان با دیدگاه‌های اعتدال‌گرا میسر می‌شود

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۱۶:۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۴۹۳۲۲
شهریان: رفع تبعیض در ورزش بانوان با دیدگاه‌های اعتدال‌گرا میسر می‌شود
معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت و به دنبال آن وزارت ورزش با دیدگاه اعتدال گرا به دنبال تساوی حق ورزش زنان و مردان هستند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دومین سمپوزیوم منطقه‌ای انجمن بین‌المللی تربیت‌بدنی و ورزش برای دختران و زنان با عنوان توانمندسازی زنان در ورزش صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاونین وزارتخانه و مدیرکل حوزه وزارتی، دبیرکل کمیته ملی المپیک و زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان پارالمپیک برگزار شد.

معاون امور ورزش وزارت ورزش و جوانان در این مراسم با بیان این که دولت با دیدگاه اعتدال گرایانه خود به دنبال رفع تبعیض و استفاده از پتانسیل ورزش زنان است، گفت: این دیدگاه در راس وزارت ورزش و جوانان نیز وجود دارد.همچنین در بخش قهرمانی نیز زنان ورزشکار ما افتخاراتی را در عرصه های آسیایی و جهانی کسب کرده اند . وزارت ورزش در این زمینه تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط لازم به منظور موفقیت هرچه بیشتر ورزشکاران در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو به کار می برد.

وی افزود: ما به دنبال الگوی زن مسلمان هستیم و می‌خواهیم شرایطی را ایجاد کنیم که سایر کشورها نیز با حفظ حجاب در ورزش حضور پیدا کنند.

معاون بانوان وزارت ورزش با اشاره به اینکه 38 کرسی بین‌المللی در اختیار بانوان ایرانی است و ورزشکاران زن کشورمان توانسته‌اند تاکنون 4 سهمیه المپیک و 19 سهمیه پارالمپیک به دست آورند، ادامه داد: ما نگاه تک‌بعدی به ورزش نداریم و به دنبال اخلاق‌مداری هستیم تا از طریق آن بتوانیم ورزش بانوان را گسترس بدهیم؛ خوشبختانه توانسته‌ایم برای جامعه خودمان و سایر کشورها الگوسازی کنیم.

شهریان در پایان گفت: سیاست‌گذاری‌ها در ورزش کشور با حضور بانوان و آقایان صورت می‌گیرد اما در بخش اجرا بانوان مستقل از مردم هستند که این فرصتی را برای تربیت نیرو ایجاد می‌کند.

نظر شما