در دوره آماده‌سازی با کمبود وقت مواجه هستیم

بنا:‌ رقابت‌های جام باشگاه‌ها نتیجه منفی دارد/ هیچوقت با تیم اصلی به آسیا نمی‌روم

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۰:۰۶:۰۲
کد خبر: ۳۵۱۳۱۴
بنا:‌ رقابت‌های جام باشگاه‌ها نتیجه منفی دارد/ هیچوقت با تیم اصلی به آسیا نمی‌روم
کشتی گیر اسبق تیم ملی گفت: اگر به جای هزینه گزاف در جام باشگاه ها با این کیفیت پایین همین هزینه را در لیگ می کردند نتیجه بهتری را می گرفتیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص سطح کمی و کیفی رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های جهان صحبت کرد.

محمد بنا درباره سطح این رقابت ها اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم‌های خارجی در سطح بالایی شرکت نکرده بودند رقابت اصلی بین تیم‌های کشورمان و کشتی‌گیران داخلی بود.

وی درباره شکست کشتی‌گیران ملی‌پوش مقابل حریفانشان گفت: بیشتر کشتی‌گیرانی که در این مسابقات به میدان رفتند نفراتی بودند که در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و داشته‌های کشتی فرنگی هستند که به خاطر مسائل مالی در این مسابقات به میدان رفتند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا شکست‌ها و پیروزی‌های کشتی‌گیران در این مسابقات می‌تواند معیار خوبی برای ارزیابی میزان آمادگی آنها باشد بیان داشت: برای من این برد و باخت معیار و ملاک نیست. اگر بخواهید خیلی ریز و فنی به این مسابقات نگاه کنید شکست اخلاقی مقابل عابدین‌زاده چیزی به ما و هیچکدام از این کشتی‌گیران اضافه نمی‌کند. امکان دارد در جام تختی نتیجه دیگری رقم بخورد چون کشتی‌گیرانی هستند که برد و باخت آنها ملاک انتخاب من نیست.

بنا افزود: در مجموع این مسابقات برای کشتی ما نتیجه منفی داشت چون در دوره‌ای از آماده‌سازی قرار داریم و با کمبود زمان مواجه هستیم و باید از لحظه لحظه زمان‌مان استفاده کنیم. این مسابقات هیچ اهمیتی ندارد و برای اینکه کشتی‌گیران از نظر مالی تامین شوند و می‌خواهند در 8 ماه آینده آنها را تحت فشار قرار داده تا به خاطر بی‌پولی گلایه نکنند اجازه حضور آنها در لیگ جهانی را دادند. به همین دلیل 6 روز اردوهای تیم ملی را از دست دادیم.

پیشکسوت کشتی فرنگی ایران ادامه داد: این مسابقات نوعی زمینه‌سازی است تا در آینده به رقابتی مانند جام جهانی تبدیل شود اما در جام جهانی تیم‌های ملی تمام دنیا شرکت می‌کنند ولی مگر در چند کشور تیم‌های باشگاهی در لیگ‌های کشورشان شرکت می‌کنند. به عنوان مثال قدرتمندترین لیگ بوندسلیگا است که هیچ تیمی از این مسابقات به جام باشگاه‌های جهان نیامد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: البته برخی پیروزی‌ها است که فرق می‌کند؛ مانند بُرد گرایی مقابل زیدوند که خیلی من را خوشحال می‌کند؛ هرچند که همان طور که گفتم ملاک و معیار انتخاب من نیست، اما این را به ما می‌گوید که دست روی مهره اشتباهی‌ای نگذاشتیم و خوشحالم که یک کشتی‌گیر خوب دیگر به جمع ما اضافه شده است.

وی اظهار داشت: با شکست قادریان مقابل هدایی از جمله نتایجی بود که نتیجه‌اش قابل قبول نبود، چون خود هدایی هم اعتراف کرد که حریفش را دو خم کرده، اما دوربین آن را نگرفته است. در مجموع این مسابقات برای کشتی ما بُعد منفی داشت چون در دوره‌ای از آماده‌سازی هستیم که با کمبود زمان مواجه هستیم و باید از لحظه لحظه‌مان استفاده کنیم، اما به خاطر این مسابقات که هیچ اهمیتی ندارد چون کشتی‌گیران از نظر مالی تامین شوند و می‌خواهم در 8 ماه آینده آنها را تحت فشار قرار دهم و به خاطر بی پولی گلایه نکنند اجازه حضور آنها در لیگ جهانی را دادم هر چند که 6 روز از اردوهای تیم ملی را از دست دادیم.

بنا در پاسخ به این سوْال که آیا زمان برگزاری این مسابقات مناسب نبود یا اینکه نفس برگزاری لیگ درست نیست، افزود: من چه در گذشته و چه در حال حاضر نه به نحوه برگزاری لیگ به صورت قدیم اعتقاد داشتم و نه به صورت فعلی. با این حال اگر شرایط مناسبی وجود داشته باشد و از بُعد مالی به کشتی‌گیران کمک کند، لیگ داخلی بهتر از این است که مسابقاتی در این سطح ضعیف و پایین به عنوان باشگاه‌های جهان برگزار شود.

کشتی گیر اسبق تیم ملی فرنگی خاطرنشان کرد: زمان فعلی زمان مناسبی برای روی تشک رفتن باباجان‌زاده نبود. اخلاقی هم 20 روز پیش شکست خورده بود اما چون به پول برای خرید خانه نیاز داشت به او اجازه داده شد روی تشک برود. از سوی دیگر من نمی‌توانم کشتی‌گیری مانند کریمی‌فر را که حدود 90 کیلوگرم وزن دارد سالی چند بار در مسابقات به میدان بفرستم.

محمد بنا درباره ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از زمانی‌که من در بزرگسالان مشغول شدم یک سال را به من نشان دهید که با تیم اصلی‌ام به قهرمانی آسیا رفته باشم. همیشه ترکیبی از جوانان و کشتی‌گیران با تجربه که بیشتر هم نفرات دوم اوزان خود بودند را اعزام می‌کردم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره حضور فرنگی‌کاران در جام تختی افزود: غیر از این کشتی‌گیران 20 روز دیگر باید در جام تختی هم به میدان بروند نمی‌دانم ملاک چیست. اگر فرایند و انتخابی تیم ملی است پس جام تختی چیست.

وی خاطرنشان کرد: نفراتی را داریم که به راحتی می‌توانیم در قهرمانی آسیا از آنها استفاده کنیم. تداخلی هم با کسب سهمیه ندارد اگر کشتی‌گیری مانند سوریان را به مسابقات کسب سهمیه اعزام کنیم فردی مانند عبدولی را داریم که بسیار آماده نشان داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز