ششم فروردین اردوی اصلی تیم ملی آغاز می‌شود

داورزنی: موافق حذف پلی‌آف نیستم

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۱۴:۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۵۱۵۲۷
داورزنی: موافق حذف پلی‌آف نیستم
رئیس فدراسیون والیبال گفت: موافق حذف پلی‌آف نیستم، چراکه در رشته‌های مختلف پلی‌آف شرایط بهتری برای مسابقات ایجاد می‌کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که صبح امروز با مسئولین شبکه سوم سیما نشست داشت، در ادامه نشست هماهنگی لیگ برتر حضور یافت. وی در سخنان کوتاهی گفت: در نشست با شبکه سوم صدا و سیما مقرر شد که در دور برگشت هفته ای یک مسابقه پخش مستقیم داشته باشیم.

داورزنی از احتمال جدایی دو تیم گوهر کویر زاهدان و آلومینیم المهدی هرمزگان از لیگ برتر سال جاری ایران خبر داد و گفت: احتمال برطرف شدن مشکلات این دو تیم بسیار کم است. بنابر این احتمالاً لیگ برتر والیبال با 10 تیم ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه های تیم ملی والیبال عنوان کرد: ششم فروردین ماه اردوی اصلی تیم ملی آغاز می شود. مسابقات انتخابی المپیک 26 اردیبهشت آغاز می شود، اما تیم ملی ایران 10 روز زودتر به سمت شرق حرکت خواهد کرد که برنامه آن هنوز به صورت دقیق مشخص نیست، اما احتمالاً ملی پوشان چند روز در کره جنوبی باشند و سپس به ژاپن بروند. همچنین هشت روز قبل از اعزام به شرق آسیا در اروپا با تیم های غیر رقیب مسابقه تدارکاتی خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون والیبال در جمع بندی صحبت های خود گفت: بنابر این مهلت آماده سازی تیم در ایران از ششم فروردین تا 10 اردیبهشت ماه خواهد بود تا از بین نفرات دعوت شده که احتمالا 35 تا 40 نفر خواهند بود، بهترین ها انتخاب شوند و ترکیب 14 نفره تیم ملی مشخص شود که واقعا فرصت بسیار کمی است.

داورزنی اظهار داشت: از سوی دیگر تیم لوزانو در لیگ لهستان در چند هفته اخیر موفق عمل کرده است و باید ببینیم که تا کی باید در لهستان بماند شاید تا 20 فروردین ماه نتواند به ایران بیاید، هر چند که سیچلو از اواخر دیماه در تهران به صورت ثابت خواهد ماند و کارش را با تماشای لیگ برتر والیبال آغاز خواهد کرد.

وی درباره پلی آف لیگ برتر والیبال نیز گفت: موافق حذف پلی آف نیستم زیرا در کشورهای زیادی و رشته های ورزشی مختلف پلی آف شرایط بهتری برای مسابقات ایجاد می کند. تجربه کلی نشان می دهد که پلی اف به سود باشگاه ها و بازیکنان است. اما تعداد مسابقات پلی آف قابل بحث و بررسی است.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: کشورهای اروپایی فرصت 20 روزه ای برای پایان لیگ و مسابقات تیم ملی قرار می دهند اما در ایران اینگونه نیست و هر ساله پایان اسفندماه پایان لیگ بوده است. البته کشورهای اروپایی نیز به فکر تجدید نظر در روش کار خود به ویژه در سال المپیک هستند. فدراسیون والیبال نیز تصمیم گیری نهایی را بر عهده شورای لیگ و نشست های هماهنگی مانند امروز گذاشته است تا بر اساس تصمیم کلی باشگاه ها عمل کنیم. نظر کلی من این است که به تصویب شورای لیگ و قانون عمل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز