گرفتن سهمیه در رقابت‌های انتخابی المپیک کار بسیار سختی است

آتشی: تیم ملی بسکتبال نباید زنگ تفریح شود

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۰:۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۵۱۸۰۹
آتشی: تیم ملی بسکتبال نباید زنگ تفریح شود
کارشناس بسکتبال رقابت های انتخابی المپیک 2016 را آوردگاه مهمی برای کسب تجربه توسط ملی پوشان دانست.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عنایت آتشی کارشناس بسکتبال کشور درباره میزان موفقیت ملی پوشان تیم ملی بسکتبال در رقابتهای انتخابی المپیک 2016 بیان داشت: گرفتن سهمیه در رقابتهای انتخابی المپیک برای تیم ملی بسکتبال کار بسیار سختی است زیرا از هر3 گروه که 6 تیم در آنها حضور دارند یک تیم انتخاب می شود. اما مساله ای که در این میان دارای اهمیت است رو دررویی تیم ملی بسکتبال با تیم های قدرتمند و صاحب نام است. این فرصتی است که در این تورنمنت تیم ملی، بسکتبال خود را به این تیم های مدعی نشان دهد، از تجربیات این تیم های بزرگ استفاده و سعی کند که زنگ تفریح آنها نباشد.

این کارشناس بسکتبال با تاکید بر اینکه ملی پوشان بسکتبال باید با قدرتمندی و شادابی در برابر این تیم های بزرگ قرار بگیرند ادامه داد: هیچ گاه نباید ناامید بود. باید بسکتبال کشور را در خارج از آسیا چه از نظر بار فنی، رفتارهای مسابقاتی، منش وشخصیت یک بازیکن حرفه ای به تیم های بزرگ نشان دهند. این عواملی است که معتقدم ملی پوشان تیم ملی بسکتبال باید به آن توجه کنند. 10 درصد امکان دارد در این تورنمت به موفقیت برسیم اما با شرایط موجود نمی توان پیش بینی برای کسب سهیمه انجام داد.

آتشی درباره تمدید قرارداد باوئرمن و تاثیر حضور چند ساله وی در تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: در فدراسیون تصمیم گرفته شده که مربی علاوه بر اینکه بر تیم های ملی نظارت دارد به بافت بسکتبال نیز یک نظام کلی دهد و این مساله تاثیر و اهمیت بسزایی در از بین بردن ضعف های بسکتبال کشور دارد. ضمن اینکه اخیرا کمیته آموزش و کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال دست به یک انقلاب فرهنگی در رده های سنی پایه زده اند.

وی با بیان اینکه "باید ضعف خود را از طریق کمیته آموزش و کمیته مربیان برطرف کنیم" افزود: فدراسیون سعی براین دارد که در آینده ساختار بسکتبال کشور را توسط مدرسین، کارشناسان و مربیان با تجربه ایرانی متحول کند. امیدوارم بافت و ساختاری که در حال حاضر در بسکتبال کشور وجود دارد در یک مدت زمانی بالای 10 یا 12 سال یک شکل نظام مند، مدرن و اصولی به خود بگیرد تا بتوان ریشه و پایه بسکتبال کشور را اصلاح کرد.

این کارشناس بسکتبال در پایان لیگ امسال را بسیار پویا دانست و توضیح داد: ساختار لیگ امسال به شکلی است که بازیکنان به خوبی در تیم ها جایگزین شده اند. رقابت ها نزدیک است. نمی توان پیش بینی کرد کدام یک از تیم های حاضر در لیگ می توانند در آینده قهرمان شوند. اما آن چیزی که مسلم است شرایط خوبی است که تیم ها در مرحله مقدماتی برای یک رقابت سازنده به وجود آورده اند. اگر لیگ قوی داشته باشیم مطمئنا می توان در آینده بازیکنان ارزشمندی را به تیم ملی معرفی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز