پدیده - پرسپولیس؛ آغاز نیم فصل دوم از مشهد

استارت برای قهرمانی با یاد کاپیتان

۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۰۰:۵۵:۱۱
کد خبر: ۳۵۲۷۴۴
استارت برای قهرمانی با یاد کاپیتان
البته نکته ویژه دیدار پرسپولیس و پدیده به دیدار دو تیم در نیم فصل اول برمی گردد. دیداری که مرحوم هادی نوروزی در آن آخرین گل خود برای پرسپولیس را به ثمر رساند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نیم فصل دوم لیگ برتر از فردا با برگزاری 5 دیدار در هفته شانزدهم آغاز می شود. اولین هفته از نیم فصل دوم روز تقابل سرخابی های پایتخت با تیمهای مشهدی است که شنبه پرسپولیس در مشهد میهمان پدیده است و روز یکشنبه هم استقلال در ورزشگاه آزادی از سیاه جامگان پذیرایی می کند.

*موقعیت: شرایط پرسپولیس در ابتدای نیم فصل دوم اصلا قابل مقایسه با نیم فصل اول نیست. تیم متحول شده برانکو در حالی که در نیم فصل اول ضعیف ترین نتایج تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر را گرفت حالا پرسپولیس را در قواره یک تیم مدعی معرفی کرده است. سرخپوشان طی 9 هفته اخیر آنقدر خوب نتیجه گرفتند که توانستند خودشان را رده چهارم جدول بالا بکشند. اگرچه برانکو از ابتدای فصل و در همان روزها که پرسپولیس نتایج ناامید کننده ای می گرفت، هم به تیمش امید داشت و وعده قهرمانی می داد اما خوشبین ترین هوادار این تیم هم فکر نمی کرد پرسپولیس در پایان نیم فصل در رده چهارم قرار بگیرد و مدعی باشد. این تیم در 9 هفته اخیر لیگ برتر بدون شکست مانده است. شاگردان برانکو در 9 بازی آخر خود 6 برد و 3 تساوی داشته اند و این آمار فوق العاده باعث شد پرسپولیس صعودی خیره کننده در جدول داشته باشد. حالا پرسپولیسی ها با روحیه بالا و انگیزه قهرمانی نیم فصل دوم را آغاز می کنند. آنها در اولین جدال نیم فصل باید با پدیده در مشهد بازی کنند. پدیده ای که در نیم فصل اول پرسپولیس را در تهران متوقف کرد. این تیم هرچقدر نیم فصل اول را خوب شروع کرد در ادامه دچار تزلزل شد و حالا با قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول اصلا شرایط خوبی ندارد. با توجه به وضعیت خوبی که پرسپولیس دارد بعید است این تیم در مشهد مقابل پدیده بحران زده به مشکل بخورد چون تیم رضا مهاجری در هفته های اخیر نشان داده عزمی جدی برای رقابت با سیاه جامگان بابت سقوط به لیگ دسته اول دارد. پرسپولیس در مشهد اگر فوتبال همیشگی خود را ارایه دهد می تواند با بردی پرگل به تهران برگردد چون پدیده یکی از ضعیف ترین خط دفاعی های لیگ را در اختیار دارد و مهاجمان تند و تیز پرسپولیس می توانند روز سختی را برای آنها رقم بزنند. البته نکته ویژه دیدار پرسپولیس و پدیده به دیدار دو تیم در نیم فصل اول برمی گردد. دیداری که مرحوم هادی نوروزی در آن آخرین گل خود برای پرسپولیس را به ثمر رساند و خاطره ای شیرین از خودش برای قرمزها به جا گذاشت و حالا هواداران و بازیکنان پرسپولیس بیشتر از هر وقت دیگری به یاد هادی نوروزی از دست رفته هستند.

*ستاره: مهدی طارمی به روزهای خوبش برگشته است. مهاجم بوشهری پرسپولیس که چند هفته به دلیل از دست دادن موقعیت ها زیر تیغ انتقادات قرار گرفته بود، به خودش آمد و در بازی با راه آهن یک تنه برد پرسپولیس را رقم زد. طارمی حالا آقای گل لیگ برتر است و می تواند در بازی با پدیده هم به تعداد گلهای زده خود اضافه کند.

محسن یوسفی بهترین گلزن پدیده با 4 گل زده است. یوسفی فصل خوبی را در پدیده سپری کرده و می تواند از امیدهای گلزنی این تیم مقابل پرسپولیس باشد.

*حاشیه: حسین بادامکی و یونس شاکری بازیکنان سابق پرسپولیس هستند که حالا رو در روی تیم سابقشان قرار می گیرند. شاکری که در بازی رفت هم موفق شده بود دروازه پرسپولیس را باز کند با انگیزه ای بالا مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. بادامکی هم بعد از سالها حضور در پرسپولیس تقابل جالبی با تیم سابقش خواهد داشت.

پدیده که در بازی قبلی خود توانست در دقایق پایانی از شکست مقابل سپاهان فرار کند در صورتی که مقابل پرسپولیس تن به شکست دهد، قطعا سکوهای ورزشگاه ثامن ملتهب خواهند شد.

پدیده چند هفته ایست که با برد قهر کرده و نتوانسته در لیگ به پیروزی برسد و تداوم این روند برابر پرسپولیس می تواند شرایط این تیم را بدتر کند.

*آنها که نیستند: فرشاد احمدزاده هافبک شماره 10 سرخ ها در این بازی محروم و غایب است. رسیدن رضا نورمحمدی به بازی پرسپولیس مقابل پدیده در هاله ای از ابهام قرار دارد. نورمحمدی که در بازی با نفت دچار مصدومیت شد هنوز معلوم نیست به بازی با پدیده هم می رسد یا نه. پدیده هم محروم و مصدوم ندارد.

*نمایش آخر: پرسپولیس در تهران با دو گل راه آهن را شکست داد. پدیده هم با تساوی یک بر یک مقابل سپاهان متوقف شد.

*بازی رفت: دو تیم در ورزشگاه آزادی به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.

 

برنامه هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه 5 دی

*پدیده – پرسپولیس، ساعت 45/14

*استقلال اهواز – صبا، ساعت 15

*ذوب آهن – ملوان، ساعت 15

*راه آهن – فولاد، ساعت 15

*استقلال خوزستان – سپاهان، ساعت 15

 

یکشنبه 6 دی

*گسترش فولاد – سایپا، ساعت 30/14

*نفت – تراکتورسازی، ساعت 15

*استقلال – سیاه‌جامگان، ساعت 25/16

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز