استقلال - سیاه جامگان؛ آغاز دور برگشت با راحت الحلقوم!

آرامش در حضور سیاهپوشان

۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۲۳:۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۵۲۹۰۰
آرامش در حضور سیاهپوشان
استقلال در حالی مقابل سیاه جامگان قرار می‌گیرد که وضعیت دو تیم کاملا متفاوت است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم فوتبال استقلال در شروع نیم فصل دوم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان سیاه جامگان است. سیاه جامگان قعرنشینی که با فرهاد کاظمی هم حال و روز خوشی ندارد و در انتهای جدول جا خوش کرده است.

*موقعیت: استقلال در شرایطی پا به نیم فصل دوم لیگ برتر می گذارد که به فینال جام حذفی رسیده است. آبی پوشان تهرانی هفته گذشته در تبریز کار بزرگی انجام دادند و با پیروزی مقابل تراکتورسازی به فینال جام حذفی رسیدند. حالا استقلال با آرامش و روحیه ای بالا نیم فصل دوم لیگ برتر را آغاز می کند و در اولین گام هم با حریف ساده ای روبرو می شود. تقابل با سیاه جامگان نمی تواند برای استقلال دردسرساز شود خصوصا که آنها در آزادی میزبان هستند و تیم آماده و سرپنجه ای را هم در اختیار دارند. استقلال که با اختلاف 2 امتیازی نسبت به استقلال خوزستان قهرمان نیم فصل نشد در حالی مقابل سیاه جامگان قرار می گیرد که وضعیت دو تیم کاملا متفاوت است. در واقع شرایط دو تیم از هر نظر برعکس هم است. استقلال بهترین خط حمله لیگ و یکی از بهترین خطوط دفاعی را در اختیار دارد و در 12 هفته اخیر لیگ برتر شکست را تجربه نکرده است. آبی های پایتخت از مدعیان اصلی قهرمانی قهرمانی هستند و با ادامه دادن روند فعلی می توانند بر قله فوتبال ایران بنشینند. اما در آن سوی میدان سیاه جامگان مدعی اصلی سقوط است و تیمش ضعیف ترین خط حمله لیگ و یکی از بدترین خطوط دفاعی را دارد. سایه جامگان در بازیهای خارج از خانه فقط یک بار موفق به گلزنی شده که آن هم مقابل سپاهان بوده است. این تیم در 8 بازی اخیر و با هدایت فرهاد کاظمی نتوانسته طعم برد را بچشد و نتایجی دور از انتظار به دست آورده است. تقابل دو تیم تقابل بهترین ها و بدترین ها است و شاگردان مظلومی می توانند به کسب بردی آسان در اولین دیدار نیم فصل دوم لیگ خوشبین باشند. آغاز کردن نیم فصل دوم با برد برای استقلال، که در آن امتیاز گرفتن سخت تر می شود اعتماد به نفس آبی پوشان را بالا می برد و آنها را در ادامه راه کمک می کند. اگرچه سیاه جامگان به دنبال تقویت تیمش است و جعفرپور و کریمی را هم از راه آهن به خدمت گرفته اما استقلالی ها خوب می دانند 3 امتیازات چنین بازیهای نسبتا آسانی می تواند به آنها کمک کند تا در روزهای سخت لیگ از بقیه رقیبان خود عقب نمانند. سیاه جامگان هم اگر می خواهد از منطقه سقوط دور شود از اولین بازی نیم فصل دوم باید امتیاز گرفتن را آغاز کند.

*ستاره: جز سجاد شهباززاده چه کسی می تواند ستاره این روزهای استقلال باشد؟ شهباززاده که بعد از 92 روز موفق به گلزنی شد و گلی 3 امتیازی را برای استقلال مقابل صبا به ثمر رساند، در بازی حیثیتی مقابل تراکتور هم برای آبی ها سنگ تمام گذاشت. استقلال با دو گل سجاد از تبریز به فینال جام حذفی پرواز کرد. شهباززاده نشان داد اگر تغذیه شود مهاجم شش دانگی برای استقلال خواهد بود و اگر مظلومی در هر بازی به دنبال برد است باید هافبک هایش را ملزم به تغذیه این مهاجم باهوش کند. شهباززاده که او این روزها در اوج به سر می برد و به روزهای خوب قبل از مصدومیتش برگشته است در بازی برگشت استقلال مقابل سیاه جامگان هم دو گل تیمش را به ثمر رساند و به تنهایی اولین 3 امتیاز لیگ را به حساب استقلال واریز کرد. حالا او شرایطی مشابه همان روزها دارد و مظلومی حسابی دل به ساق های هنرمند این مهاجم با اخلاق بسته تا بتواند مثل بازی رفت تیم مشهدی را شکست دهد.

در سیاه جامگان هم تنها نقطه امید رضا عنایتی پا به سن گذاشته است. عنایتی که دیگر کمتر نشانی از روزهای جوانی اش دارد، نتوانسته کار خاصی برای سیاه جامگان انجام دهد اما شاید انگیزه بازی مقابل تیم سابقش دوباره او را به یاد روزهای جوانی بیندازد و باعث شود این مهاجم کار ویژه ای برای تیمش در ورزشگاه آزادی انجام دهد. ورزشگاهی که در آن خاطرات خوشی برای عنایتی با پیراهن استقلال رقم خورده است.

*حاشیه: حاشیه ای ترین اتفاق بازی دو تیم در دور رفت، در تقابل مهدی رحمتی و محسن فروزان رقم خورد. جایی که رحمتی به عنوان میهمان دستش را مقابل فروزان دراز کرد اما دروازه بان سیاه جامگان از دست دادن با وی امتناع کرد و مرتکب حرکت زشتی شد. این کار فروزان باعث شد مورد انتقادات زیادی قرار بگیرد و شاید الان او خیلی خوش شانس است که مقابل هواداران استقلال در آزادی قرار نمی گیرد وگرنه آبی ها در حمایت از کاپیتان تیمشان حسابی از خجالت او درمی آمدند. همانطور که اشاره شد، رضا عنایتی مقابل تیم سابقش قرار می گیرد. عنایتی همیشه با هواداران استقلال رابطه خوبی داشته و حتی اگر موفق به گلزنی شود هم مشکلی با استقلالی ها پیدا نمی کند چون بعید است شادی گل انجام دهد.نکته جالب درباره استقلال این است که این تیم اگر مقابل سیاه جامگان به برتری دست پیدا کند اولین تیم 800 امتیازی تاریخ لیگ برتر خواهد شد.

*آنها که نیستند: بالاخره بازیهای فشرده و حساس استقلال کار دست مهدی رحمتی داد. کاپیتان استقلال از دربی با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند اما حساسیت بازیهای استقلال و فاصله رحمتی با بقیه گلرهای تیم باعث شد مظلومی نتواند ریسک کند و به او استراحت بدهد. در بازی با تراکتورسازی، سرمای هوا و خستگی ناشی از بازیها باعث شد تاندون پای رحمتی کشیده شود و حالا احتمالا او نمی تواند چند هفته برای استقلال به میدان برود. اتفاقی که مظلومی هرگز حاضر به پذیرش آن نیست و از او خواسته هرطور شده خودش را آماده کند. به نظر می رسد بازی ساده مقابل سیاه جامگان بهترین فرصت برای استراحت دادن به رحمتی باشد که اگر این اتفاق بیفتد او برای اولین بار در طول لیگ پانزدهم درون دروازه استقلال قرار نمی گیرد. بهنام برزای به دلیل کارت قرمز هفته قبل برابر صبا این بازی را از دست داده. سیاه جامگان هم به دلیل محرومیت نمی تواند از رضا شربتی استفاده کند.

*نمایش آخر: استقلال با نتیجه یک بر صفر صبا را در تهران شکست داد. سیاه جامگان هم در انزلی با تساوی بدون گل مقابل ملوان متوقف شد.

*بازی رفت: استقلال با دوگل سجاد شهباززاده با نتیجه 2-1 مقابل سیاه جامگان به برتری دست یافت.

شنبه 5 دی

*پدیده – پرسپولیس، ساعت 14/45

*ذوب آهن – ملوان، ساعت 15

*راه آهن – فولاد، ساعت 15

*استقلال خوزستان – سپاهان، ساعت 15

یکشنبه 6 دی

*گسترش فولاد – سایپا، ساعت 14/30

*نفت – تراکتورسازی، ساعت 15

*استقلال اهواز – صبا، ساعت 15

*استقلال – سیاه‌جامگان، ساعت 16/25

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز