برای رفع کمبودهای تیم ملی پیگیرهای لازم انجام می‌شود

سجادی: بوکس توانایی کسب بهترین جایگاه را در سطح قاره دارد

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۹:۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۵۲۹۵۰
سجادی: بوکس توانایی کسب بهترین جایگاه را در سطح قاره دارد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: بوکس در بخش قهرمانی پیشرفت قابل توجه ای داشته است.
به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در حاشیه بازدید دکتر سجادی از اردوی تیم ملی بوکس فرصتی ایجاد شد تا با وی در مورد وضعیت ورزش بوکس گفتگو کنیم.
 
دکتر سجادی با اشاره به نتایج خوبی که بوکسورهای کشورمان در مسابقات بین المللی کسب کرده اند، گفت: رشته بوکس در بخش قهرمانی پیشرفت قابل توجه ای داشته و بارها در مسابقات بین المللی برای کشورمان افتخار آفرینی کرده اند. به نظر من اگر کار جدی تر دنبال شود و ملی پوشان به توانایی خود ایمان داشته باشند و سطح آموزش بالاتر برود بدون شک بوکس ما در آسیا جایگاهی ثابت و قابل توجه را کسب خواهد کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در خصوص بازدیدش از اردوی تیم ملی بوکس و بازدیدهایی که اخیرا از اردوی تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی داشته، گفت: بخاطر نزدیک شدن به المپیک و حساسیت این رویداد بزرگ، ما عملکرد فدراسیون های المپیکی را به طور کامل زیر نظر داریم و بازدید از اردوهای تیم های المپیکی در دستور کار قرار دارد و تاکنون از چندین اردو بازدید کرده ایم و از مشکلات و کمبودها اطلاع داریم و پیگیری های لازم را برای حل این مشکلات انجام داده ایم.

او در همین رابطه ادامه داد: این اردو برای کسب آمادگی های لازم جهت شرکت در چند تورنمنت بین المللی برگزار شده و هدف نهایی اش شرکت در مسابقات چین است که به عنوان ورودی المپیک ریو برگزار می شود و امیدواریم با توجه به برگزاری اردوهای منظم تیم ملی با تمام توان و آمادگی بالا در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کند و تعداد سهمیه هایی که کسب می شود بیشتر از ادوار گذشته باشد.

دکتر سجادی در خصوص میزان شانس بوکسورهای کشورمان برای کسب مدال در المپیک، گفت: کسب مدال در المپیک کار بسیار سختی است و همین که بوکس ما توانایی کسب سهمیه و حضور در المپیک را دارد امتیاز بزرگ و قابل توجه ای است و نباید از تیم ملی بوکس انتظارات دور از واقعیت داشته باشیم. البته بوکسورهای ما چندان هم دست و پا بسته نیستند و در دوره های قبلی هم تا آستانه کسب مدال در المپبک پیش رفتند و ممکن است در ریو هم در صورت قرعه خوب و مساعد بودن شرایط بوکسورهای ما شانس کسب مدال داشته باشند در کل تمرکز در بوکس بیشتر روی کسب سهمیه بیشتر است.
 
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در خصوص مشکلات مالی ورزش بوکس عنوان کرد: بودجه فدراسیون محدود است و صرف هزینه اردوها، مسابقات و مخارج اداری می شود و دیگر بودجه ای برای ارائه حقوق مناسب به ورزشکاران نمی ماند و ورزشکاران این رشته همیشه با مشکلات مالی روبرو هستند. ما سعی خواهیم کرد از ظرفیت های وزارت ورزش و جوانان برای حل این مشکلات استفاده کنیم و در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
وی در همین خصوص مشکلات مالی رشته بوکس ادامه داد: رشته بوکس محدودیت هایی دارد که این محدودیت ها بویژه در بحث رسانه ای باعث ایجاد مشکلاتی در این ورزش شده  و همانطور که می دانید رشد مالی ورزش ارتباط مستقیمی با میزان مانور رسانه ای آن رشته دارد و وقتی بوکس آنطور که باید در رسانه ها دیده نمی شود و پخش تلویزیونی نمی شود اسپانسرها هم به سمت این رشته جذب نمی شوند و در برگزاری مسابقات مختلف و حمایت از ورزشکاران حرفه ای این رشته گامی بر نمی دارند که این مسائل باعث می شود این رشته در کل از نظر مالی با مشکلالت زیادی مواجه باشد.
 
دکتر سجادی در پایان با اشاره به تلاش وزارت ورزش برای حمایت از تیم ملی بوکس عنوان کرد: در بازدیدی که امروز از اردوی تیم ملی بوکس داشتم مشکلات ملی پوشان را از نزدیک لمس کردم و در گفتگو با کادر فنی و بوکسورهای تیم ملی در خصوص مسائل مختلف این رشته نقطه نظرات این عزیزان را شنیدم و تلاش خواهم کرد که مشکلات موجود در اردو را هر چه زودتر با پیگیری های لازم رفع شود تا تیم بتواند با آمادگی کامل در مسابقات بین المللی و مسابقات مهم کسب سهمیه المپیک شرکت کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز