صفارزاده: هدف ما حمایت از نشاط و سلامتی ورزشکاران معلول و جانباز است

سجادی: مصوبات شورای فرهنگی، قانون است

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۹:۲۱:۲۲
کد خبر: ۳۵۲۹۵۴
سجادی: مصوبات شورای فرهنگی، قانون است
اولین جلسه شورای عالی توسعه ورزش جانبازان و معلولین در ساختمان شماره یک وازت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش  سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این نشست سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای، رباب شهریان معاون امور ورزشی بانوان، بهرام افشارزاده مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و محمود خسروی رییس کمیته ملی پارالمپیک و رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان حضور داشتند.

در این نشست دکتر سجادی با تاکید بر اهمیت توسعه ورزش جانبازان و معلولین گفت: این نشست  که در راستای تحقق تصویب آیین نامه ترویج فرهنگ حضور و حمایت از سلامتی جانبازان و معلولین برگزار شد را گامی مهم در این حوزه دانست.

او مصوبات شورای فرهنگ عمومی را قانون دانست و بر اجرای این آیین نامه و بندهایش توسط نهادها و وزارت خانه ها تاکید کرد و از آنها خواست که در جلسه بعدی این نشست گزارشی از عملکرد خود را در راستای تحقق این آیین نامه ارائه دهند.

علیرضا صفارزاده نایب رییس  فدراسیون جانبازان و معلولین در خصوص این نشست به خبرنگار این پایگاه، گفت: این نشست در راستای تحقق تصویب آیین نامه ترویج فرهنگ حضور و حمایت از سلامتی نشاط توانمندسازی و افتخار آفرینی جانبازان و معلولان برگزار شد و قرار است هر شش ماه یکبار با ریاست دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان برگزار شود.

او در ادامه در خصوص عمده ترین مشکلات موجود در ورزش جانبازان و معلولین عنوان کرد: کم توجهی و بعضا بی توجهی دستگاه ها به ورزش جانبازان و معلولین، نبود امکان و سهولت برای دسترسی به امکانات ورزشی، دشواری در رفت و آمد جانبازان و معلولان، کمبود شدید اماکن و تجهیزات ورزشی مخصوص، بالا بودن هزینه ورزش معلولان و ضعف در فرهنگ سازی جامعه و خانواده ها باعث شده که ورزش معلولان همچنان مشکلات سنتی خود را داشته باشد و آنطور که باید رشد نکند.

دبیر آیین نامه حمایت از ورزش جانبازان و معلولین در ادامه با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه ورزش معلولان به عزم و مشارکت ملی نیاز دارد، عنوان کرد: با تصویب این آیین نامه تلاش خواهیم کرد تا با مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادها شاهد توسعه ورزش جانبازان و معلولان در همه بخش های آن باشیم.

نایب رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در پایان اظهار داشت: به منظور تحقق این آیین نامه باید هر شش ماه یکبار جلساتی با حضور نمایندگان چهار فدراسیون ورزش های نابینایان، ناشنوایان، جانبازان و معلولان و بیمارهای خاص و پیوند اعضا و نمایندگان دیگر دستگاه هایی که در رابطه با ورزش معلولان فعالیت می کنند برگزار شود.

او گفت: مهم ترین هدف آیین نامه ترویج فرهنگ حضور و حمایت از سلامتی، نشاط، توانمند سازی و افتخار آفرینی جانبازان و معلولان است و این مساله باید به گونه ای در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود که نگاه به فرد دارای معلولیت کاملا تغییر کند و مردم بدانند یک معلول از چه توانایی های منحصر به فردی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز