با موافقت کمیته اجرایی AFC با پیشنهاد کفاشیان در خصوص مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان؛

ترابیان: این بازیها از سال ۲۰۱۷ هر دو سال یکبار برگزار می‌شود

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۱۱:۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۵۳۱۱۶
ترابیان: این بازیها از سال ۲۰۱۷ هر دو سال یکبار برگزار می‌شود
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال ساحلی و فوتسال درباره تصویب برگزاری رقابتهای قهرمانی فوتسال بانوان هر دو سال یکبار صحبت کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال ساحلی و فوتسال درباره آخرین تحولات در ارتباط با پیشنهاد رئیس فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به تغییر مدت زمان برگزاری رقابتهای قهرمانی فوتسال بانوان آسیا از هر 4 سال یکبار به هر 2 سال یکبار گفت: خوشبختانه با پیگیری هایی که از سوی فدراسیون فوتبال ایران انجام شده و پیرو پیشنها کفاشیان، رئیس فدراسیون در آخرین جلسه کمیته فوتسال آسیا، مقرر شد تا این بازیهای از هر 4 سال یکبار به 2 سال یکبار تغییر کند.

وی در ادامه بیان کرد: در این نشست پیرامون مضرات برگزاری هر 4 سال یکبار مسابقات و  فواید برگزاری این بازیها در هر دو سال یکبار نکاتی از سوی علی کفاشیان مطرح شد و نهایتا این پیشنهاد به کمیته اجرایی AFC ارسال شد و مهر تایید بر این اتفاق بسیار مطلوب و قابل توجه  برای بانوان زده شد.
 
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال ساحلی و فوتسال در ادامه بیان کرد: مواردی در رد و یا قبول این پیشنهاد به AFC ارائه شد و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به این نتیجه رسید که عملکرد اکثر تیمها در بالاترین سطح بوده و نکات منفی چشمگیری وجود نداشته است که بخواهند با این پیشنهاد مخالفت کنند. ضعف های فنی در برخی موارد مشاهده شد که قطعا باید از سوی تیم ها تصحیح شود. ما در تیم های آقایان نیز هنوز این مشکل را داریم.
 
وی افزود: نکته دیگری که باعث شد تا این پیشنهاد مورد قبول واقع شود این بود که اعضای کمیته اجرایی AFC بر این عقیده هستند که باید برگزاری لیگ فوتسال بانوان در تمام کشورهای عضو فعال شود تا بتوانیم شاهد رقابت بالای تیم ها در مسابقات قهرمانی آسیا باشیم.
 
ترابیان ادامه داد: استانداردهای فنی در این پیشنهاد از دیگر مواردی بود که مد نظر اعضای کمیته اجرایی AFC قرار گرفت. این کمیته با بررسی بازیهای ایران، ژاپن و تایلند به این نتیجه رسید که این سه تیم از نقطه نظر تاکتیک و برنامه بازی توانسته اند خود را به سطح جهانی برسانند و در این ارتباط اگر نکات فنی  وجود داشته باشد، باز می گردد به عملکرد ضعیف برخی از تیم های شکرت کننده و در نهایت در این رابطه قرار شد تا تعداد دوره های آموزشی را افزایش دهند. 
 
وی در ادامه گفت: نکته بسیار جالبی که در گزارش AFC به آن اشاره شده است، پوشش رسانه ای مسابقات بانوان بود.در این ارتباط باید به پیگیری 800 هزار بیننده به صورت زنده در رابطه با این بازیها اشاره کرد.همانطور  که می دانید بهترین گل مسابقه از سوی فهیمه زارعی  زده شد که این گل دویست و پنجاه و پنج هزار و سیصد و سی و شش بار دیده شده است. بیشترین ببینده بازیهای قهرمانی آسیا متعلق به بازی ایران و تایلند بود که 89 هزار 569 نفر  آنرا تماشا کرده بودند. با توجه به اینکه مسابقات در کشور بی طرف همچون مالزی برگزار شد، به نظر می رسد اگر در کشورهایی که تیمشان فینالیست می شود، مسابقات را برگزار کنیم، شاهد حضور تعداد بیشتری از تماشاگران خواهیم بود. در پایان کمیته اجرایی به این نتیجه رسید که یکی از فدراسیون های شرکت کننده در مسابقات باید این بازیها را میزبان باشد.
 
وی افزود: با توجه به موارد فوق، کمیته اجرایی AFC با پیشنهاد کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران موافقت کرد  و قرار شد تا این پیکارها از سال 2017 به مدت هر دو سال یکبار برگزار شود.
 
ترابیان در پایان درباره تفاوت برگزاری هر دو سال یکبار و یا چهار سال یکبار این مسابقات گفت: همانطور که می دانید باشگاههایی که در فوتسال بانوان فعال هستند و بستر پرورش این بازیکنان را مهیا می کنند، از کمترین امکانات مالی برخوردارند. اما کار جذاب و قابل توجهی را انجام دادند که از آنها تشکر می کنم. بدون شک باشگاهها اگر انگیزه ای مثل داشتن بازیکنان در تیم ملی و شرکت در رقابتهای جام ملتهای آسیا و قهرمانی فوتسال آسیا  داشته باشند، قطعا تلاش بیشتری خواهند کرد و در نهایت شاهد رونق فوتسال بانوان خواهیم بود. اگر این پیکارها هر دو سال یکبار برگزار شود، باشگاهها در ایجاد امکانات کیفی در جهت رشد و نمو بخش های فنی فوتسال تلاش می کنند. فدراسیون نیز با توجه به زمان کوتاهی که در جهت آماده سازی تیم ها در اختیار دارد، فعال تر وارد این موضوع خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز