دکتر گودرزی:

باید یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده اتفاق بیفتد/ چرخش مدیران احترام به نیروهای داخلی است

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۴:۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۵۳۸۸۶
باید یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده اتفاق بیفتد/ چرخش مدیران احترام به نیروهای داخلی است
مراسم گرامیداشت میلاد فرخنده حضرت نبی اکرم (ص)؛ آغاز هفته وحدت، میلاد بنیانگذار مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) و چهارمین سالروز تاسیس وزارت ورزش و جوانان صبح امروز با حضور وزیر، معاونان، مدیران کل و کارکنان مجموعه وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش گروه خبر ورزشی خبرگزاری برنا، در این مراسم دکتر محمود گودرزی ضمن تبریک این ایام فرخنده و ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده ورزش و جوانان، کار در این مجموعه را فراتر از کار سازمانی دانست و گفت: وزارت ورزش و جوانان با آحاد جامعه در ارتباط است و از این جهت باید موضوعات فرا سازمانی رصد شوند.

وی در همین ارتباط به جذب صد نیروی متخصص در سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای ما فاقد مسئول ورزش و جوانان هستند ، به همین علت جذب جدید نیروها باید در استان ها و شهرستان ها اتفاق بیفتد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با تاکید به ایجاد حاشیه امن شغلی برای کارکنان، گفت: در کنار این حاشیه امن باید بهره وری کارمندان نیز مدنظر قرار گیرد و در این خصوص بررسی شود که حداکثر فعالیت روزانه کارکنان وزارت ورزش و جوانان چه میزان و این بهره وری در کدام بخش ها بیشتر و صحیح تر است.

دکتر گودرزی در ادامه با تبریک فرا رسیدن چهارمین سالروز تاسیس وزارت ورزش و جوانان(8 دی ماه 89) افزود :باید دانش خودرا افزایش دهیم تا یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده اتفاق بیفتد و در این حالت است که عنایت ها جلب می شود.

وی در خصوص نیروی انسانی شاغل در وزارتخانه، اظهار داشت: کمترین تغییرات در این مجموعه متعلق به این دوره است و افرادی هم که آمده اند از دل مجموعه و متخصص هستند. مدیران کل استانی سرمایه های کشور محسوب می شوند و چرخش آن ها احترام به نیروهای داخلی است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان این که سال، سال المپیک است و باید دست کم رقمی معادل 100 میلیارد تومان هزینه شود، اظهار داشت: تا پایان سال 94 باید هشتاد درصد سهمیه های ورودی این رویداد بزرگ را بگیریم که بخشی اعزمی از اعتبارات صرف آن شود.

او در عین حال افزود: با وجود محدودیت های مالی دولت، رئیس جمهور دستور ویژه  برای تامین این مبلغ داده است ؛ باید همه این پشتیبانی ها بر اساس عقلانیت و عدد و رقم های تخصیصی باشد.

دکتر گودرزی همچنین در خصوص حوزه جوان اظهار داشت: در این بخش باید تلاش و فعالیت مضاعف صورت گیرد. باید دستگاه های دیگر را مکلف کنیم تا وظایف مربوط به حوزه جوانان را انجام دهند. همه ما به عنوان مجموعه وزارت ورزش و جوانان در تلاشیم تا به عنوان یک تیم، منویات جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید را محقق کنیم.

در ادامه این مراسم، قلی پور مدیرکل توسعه منابع وزارتخانه در خصوص اقدامات این حوزه در بخش های رفاهی، توسعه نیروی انسانی و حوزه آموزش و برنامه ریزی مطالبی را بیان کرد و گفت: از دو سال گذشته حقوق کارکنان وزارتخانه حدود 40 درصد افزایش یافته است که علی رغم محدودیت های دولت تلاش می شود این تخصیص ها افزایش یابد.

او همچنین درباره تبدیل وضعیت افراد و بحث فوق العاده شغل برای 25 درصداز مشاغل توضیح داد و افزود: برای این مشاغل دو شاخص (تخصصی و سخت بودن) و (فراوانی پست) مدنظر قرار می گیرد. همچنین 20 درصد افزایش برای مشاغل کارگری نیز از بودجه شمول تامین شد که تعداد آن کم نیست.

قلی پور به برنامه هایی برای توانمندسازی کارکنان اشاره کرد و گفت: تنها بحث آموزش برای ما اولویت ندارد، بلکه تناسب شغل و شاغل مدنظر ما است. تلاش برای جانشین پروری و شایسته سالاری در دستور کار ما قرار دارد.

در ادامه مانگشتی مدیرکل پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان نیز در خصوص عملکرد این اداره و برنامه های در دست اقدام آن توضیحاتی ارائه داد.

در پایان این نشست کارکنان مجموعه به بیان نقد ها، پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند که توسط دکتر گودرزی و قلی پور پاسخ داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز