پیام باخ در آستانه سال نومیلادی؛

المپیک ۲۰۲۲ نیاز به تغییرات اساسی دارد

۱۳۹۴/۱۰/۱۰ - ۰۹:۴۱:۲۱
کد خبر: ۳۵۵۴۵۰
المپیک ۲۰۲۲ نیاز به تغییرات اساسی دارد
رئیس IOC در آستانه سال میلادی از تغییرات اساسی در رقابت های المپیک سال 2022 خبر داد

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هر چند در سال 2015 میلادی ورزش جهان دستخوش نا ملایمات زیادی شد و بیشتر از همه فساد فیفا و رسوایی ها مالی این نهاد عالی ورزشی چهره نا مطلوبی را از سکان د اران این رشته جذاب ورزشی به نمایش گذاشت و از سوی دیگر نیز با بر ملا شدن نمونه آزمایش ها دوپینگ برخی از ورزشکاران که در روسیه به اثبات رسید ابهاماتی را در خصوص روح ورزش و ورزشکاران به وجود آورد اما با این وجود رئیس کمیته بین المللی المپیک که تمامی این موارد را زشت ونا میمون تلقی می کند پیام سال نو خود را مبتی بر تغییرات اساسی در المپیک 2020 و ورزشی سالم و پاک ایراد کرد.

توماس باخ در آستانه سال نو میلادی وآغاز سال 2016 گفت:یکسال پیش که المپیک 2020 در دستور کار قرار گفت پیام ما فقط تعییر و تغییر بود، برای درک این موضوع می توانید به اتفاقات ورزشی یکسال اخیر نگاهی بیاندازید ، این موضوع نیز این روزها حتی بیشتر از هر زمان دیگری مورد اهمیت قرار می گیرد تا اعتبار وررزش برای نگه  داشتن ورزشکارانی و ورزشی  پاک و سالم دوباره بازگردانده شود.

بدون شک پیشرفت های اخیر در برخی از رشته های ورزشی  نقش مهمی در کل ورزش ایفا کرده است همچنین نباید ار نقش ارتباط جامعه و ورزش غافل شد که رشد زیادی پیدا کرده است بنابراین مردم انتظار دارند که شاهد یکپارچگی ورزشکاران و ورزش در یک سازماندهی مناسب باشند.ما با تقسیم مسئولیت در جنبش المپیک به دنبال پاسخی برای این سوال هستیم.

المپیک 2020 فرصت مغتنمی است تا در رقابت های این رخداد بزرگ ورزشی دست به اصلاحات چندی بزنیم هرچند بیشتر این اصلاحات در طول 12 ماه اخیر به مرحله اجرا رسیده است همه زینفعان المپیک نیز با اصول جدید ساماندهی برای یک مدیریت اید آل نیز موافقت کرده اند.

همچنین IOC شناسایی استاندارد های بین المللی  و نظارت بر آنها در همه فعالیت ها ی ورشی را بدست آورده است و اقدام به انتشار کد های برای جلوگیری از هرگونه دستگاری کرده است .

ما آن را اعلام کرده ایم انتظار می رود تمامی نهاد های ورزشی از آن پیروی کنند با توجه به اینکه به دنبال ورزشکاران سالم و پاک هستیم.

همچنین IOC کمیته ضد دوپینگ خود راتقویت کرده ودر تلاش است تا به ورزشکاران غیر وابسته به سازمان های ورزشی (پناهنده) یاری رساند.

ما تمام این تغییرات را برای نگه داشتن ورزشکارانی پاک و یکپارچگی ورزش به کار می بندیم  .

در حالیکه بسیاری از اِلمان های های 2022 را دستور کار قرار داده ایم و بر روی آنها تمرکز کرده ایم اما ما فرایند تغییر را در المپیک 2016 را با انرژی و قاطعیت مشابه ادامه می دهیم و در تلاش هستیم نقش ورزش و جامعه را مستحکم کنیم و ارتباط نزدیکتری با سازمان ملل برای کمک به میلیون ها پناهجوداشته باشیم .

ما در سال 206 با دو رخداد بزرگ ورزشی مواجه هستیم که رقابت های المپیک تابستانی در ریو و المپیک زمستانی لیله هامر  شامل آن می شوند و بی صبرانه انتظار آن را می کشیم.

در ماه آگوست جهان گرد هم  در ریو جمع می شود و بدین ترتیب آمریکای جنوبی شاهد اولین  رخداد بزرگ خود خواهد بود و من هم اطمینان دارم برزیل به خوبی از عهده این میزبانی بر می آید.

ما هم اکنون به وضعیت نا مطلوب اقتصادیی برزیل و کارکاس واقف هستیم و در تلاش هستیم به آنها یاری رسانیم واعلام می کنم  تمامی نهادی ورزشی می توانند در هر شرایطی همیشه بر روی کمک ما حساب باز کنند.

المپیک ریو پیام بزرگی را با خود به همرا دارد و آن هم امید و لذت بردن در لحظات سخت است اما در این میان اتحاد و یکپارچگی عامل کلیدی برای موفقیت این بازی هاست.

بازی های المپیک در این زمان مفهموم شکیبایی،انسجام و صلح را در زندگی تداعی می کند  در شرایطی که کمیته های بین الملی گرد هم می آیند و با یکدیگر مفهموم بشریت را به تمام معنا جشن می گیرند.

بازی های المپیک الهام بخش جهان بهتر و صلح آمیز تراسن و به مناسبت این المپیک سعی می کنیم ارزش های آن را برای خود یاد آوری کنیم، با چنین روحیه من برای همه در سال نومیلادی آرزوی موفقیت شادی و سلامت می کنم.

توماس باخ

رئیس IOC

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز