رشید خدابخش در گفتگو با برنا:

ناکامی‌های جودو را در ریو جبران می‌کنیم/ جایگاه میراسماعیلی باید حفظ شود

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۲۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۵۶۲۲۴
ناکامی‌های جودو را در ریو جبران می‌کنیم/ جایگاه میراسماعیلی باید حفظ شود
سرپرست فدراسیون جودو گفت: اگر اختلاف نظرها را کنار بگذارند و فقط به اعتلای تیم ملی فکر کنند قطعا روند روبه رشدی را خواهیم داشت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رشید خدابخش سرپرست فدراسیون جودو در خصوص شرایط فعلی و برنامه های آینده این فدراسیون صحبت کرد.

رشید خدابخش در گفتگو با خبرنگار برنا، با اشاره به وضعیت کنونی فدراسیون جودو اظهار داشت: فدراسیون جودو یک فدراسیون اصیل و ریشه دار است. جودو یکی از رشته های اصلی المپیکی است و از اولین رشته هایی بود که در ایران دارای لیگ بود و چندی پیش چهلمین دور رقابت های لیگ برتر بزرگسالان را برگزار کردیم که در نوبه خود بی نظیر است.

وی در ادامه افزود: از زمانی که بنده عهده دار این مسئولیت در فدراسیون جودو شدم سعی بر این کردیم که کمی و کاستی هایی که وجود دارد را بهبود ببخشیم و با توجه به اینکه زمان زیادی برای رقابت های انتخابی المپیک باقی نمانده قصد داریم با همدل کردن تمامی افراد و کمیته های مربوط کمک زیادی به تیم ملی انجام دهیم.

سرپرست فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: با فدراسیون جهانی رابطه خوبی را ایجاد کرده ایم و قصد داریم که با تعامل خوب با فدراسیون جهانی و تیم های کشورهای دیگر به تیم های ملی کیفیت خوبی را ببخشیم.

خدابخش همچنین در خصوص عملکرد ضعیف رشته جودو در چند سال گذشته در میادین بین المللی بیان داشت: متأسفانه مدت زیادی است که جودو نتوانسته است انتظارات سال های گذشته را برآورده سازد و این به خاطر دو مشکل است. یکی به خاطر مشکلات فنی است که نتوانسته ایم استعدادهای خوبی را که داشته ایم به خوبی تغذیه کنیم و آموزش دهیم. از سال 2008 با تصمیماتی که فدراسیون جهانی گرفت و قانون های تازه ای که برای این رشته تدوین کرد متأسفانه ملی پوشان ما که تا آن روز با قانون های سنتی کار می کردند نتوانستند خود را با شرایط جدید به خوبی وفق بدهند و در اکثر رقابت ها نتایج ضعیفی را کسب می کردند.

وی ابراز داشت: در خصوص مشکلات مدیریتی نیز اگر کمیته ها و افراد مسئول در این فدراسیون اختلاف نظرها را کنار بگذارند و فقط به اعتلای تیم ملی فکر کنند قطعا روند روبه رشدی را خواهیم داشت. تصمیم گیری های فردی و سلیقه ای باعث شده که جودو نتواند رشد کند. در انتخابات فدراسیون جودو سعی داریم با انتخاب یک فرد مدیر و مدبر نواقص ایجاد شده در فدراسیون را مرتفع کنیم.

سرپرست فدراسیون جودو با اشاره به برنامه های این فدراسیون اظهار داشت: برنامه ریزی های بلند مدتی را برای فدراسیون داریم و اصلی ترین برنامه ما المپیک ریو است و قصد داریم که ناکامی های چند وقته اخیر را در المپیک جبران کنیم و بتوانیم اولین مدال را در ریو بگیریم.

خدابخش در این خصوص بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های ما تقویت کاتا می باشد و می خواهیم با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که کاتا را به عنوان رشته اصلی جودو در کشور تبدیل کنیم. تکنیک های اصلی جودو روی کاتا برنامه ریزی شده است. کاتا اولویت اصلی ما خواهد بود چون قصد داریم به سمت کاتای اصیل پیش برویم.

وی ادامه داد: جودو یکی از رشته های رزمی است که کاتا می تواند در خدمت کمیته قرار بگیرد و در مبارزه ها از کاتا می توان به خوبی بهره گرفت. یکی از راه های تقویت تیم ملی جودو و کسب نتایج خوب در رقابت های بین المللی برای ایران پیشرفت کاتا خواهد بود.

سرپرست فدراسیون جودو در خصوص زمان انتخابات فدراسیون جودو اظهار داشت: زمان دقیق انتخابات رئیس فدراسیون جودو هنوز مشخص نشده و تصمیمش بر عهده وزارت ورزش و جوانان و آقای سجادی است و هر موقع که ایشان در نظر داشته باشند ما نیز آماده هستیم.

خدابخش همچنین در پاسخ به این سوال که به نظرتان چند سهمیه در المپیک خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: الزام اصلی ما برای المپیک ریو است و استارت کار را زده ایم. با تلاشی که بچه ها و کادر فنی انجام می دهند امید داریم بین 2 تا 3 سهمیه را در المپیک ریو داشته باشیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص تیم ملی از زمانی که در رأس کار قرار گرفته اند بیان داشت: از زمانی که بنده در خدمت فدراسیون جودو هستم با تمامی رده های سنی تیم ملی دیدار و جلسه داشته ایم و در هر رقابتی که انجام شده حضور پیدا کرده ایم و قصد دارم که در یکی دو روز آینده در اردوی ملی پوشان بزرگسال حضور پیدا کنم و از نزدیک در جریان روند تیم ملی قرار بگیرم.

سرپرست فدراسیون جودو درباره درگیری و حاشیه ای که درخصوص آرش میراسماعیلی در فدراسیون جودو پیش آمد، گفت: دوست ندارم اصلا به این قضیه وارد شوم فقط می توانم بگویم میراسماعیلی یکی از مفاخر ما است و باید جایگاه وی به عنوان اسطوره  حفظ شود که بتواند در خدمت تیم ملی و پیشرفت جودو باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز